Dårleg variabel strøm

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Har eit problem i mi leilighet med strømmen. Når eg skal lese er det ofte at lyspære i lampene blinker kontinuerlig eit par gonger kvart sekund. Går nesten i transe av å lese i slikt lys. Har også skjedd at sikringa på forsterkeren min har kobla seg inn på høge volum grunna ustabil strøm. Dette har vore eit problem den siste måneden. Kva skyldast dette problemet og kva bør eg anbefale hushaien å gjere?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.700
Sted
Holmestrand
Det vil være naturlig å klage til leverandøren. Altså e-verket. Det er strenge krav til kvalitet på strømmen som leveres.

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Hvert sekund? du har ikke en sån svær kjøkkenklokke som trekker mye strøm?  ;D

Får håbe at sikringen holder på fredag ;)

Mvh Tom-Erik

budda

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
230
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Det kan hvere feil på el-anlegget ditt.Ta en tur å se i sikringsskapet om du ser noe brunsvidd å kjenn om det lukter svidd.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Med meg så lyser det svakt fra lysarmaturene over kjøkkenbenken når de er avslått,og det er trafobrum.. Er det normalt?? Har tenkt på om det kan være en jordingsfeil her..

Noen som vet????

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Med meg så lyser det svakt fra lysarmaturene over kjøkkenbenken når de er avslått,og det er trafobrum.. Er det normalt?? Har tenkt på om det kan være en jordingsfeil her..

Noen som vet????
Det er ikke normalt. Det er direkte feil. I avslått stilling er det ingen strøm og det er enten et mirakel eller en feil som gjør at det lyser. Kontakt elektrikker dersom du ikke er kompetent selv.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.700
Sted
Holmestrand
Høres ut som du trenger en elektriker, men ta kontakt med din leverandør så får du beskjed. Husk at dette kan være mere alvorlig enn lydproblemer!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ellers så kan du prøve å holde i både vannkranen og komfyren samtidig, men våte hender og komfyren påslått. Får du strøm, har du en jordingsfeil. ;D

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Hvert sekund? du har ikke en sån svær kjøkkenklokke som trekker mye strøm?  ;D

Får håbe at sikringen holder på fredag ;)

Mvh Tom-Erik
Strømmen har vore fin idag :)
Kan ha noko med stigande temp og mindre omnsbruk å gjere ?
No skal eg rydde og vaske til hififolket kjem:)

Topp Bunn