Cyrus One

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har hatt en slik en i en årrekke (hvis det er av den eldre gråsort Mission Cyrus one?). Hvis ht-kablene kom borti hverandre kortslutter utganstransistorene. Det er ikke usansynlig at det er det som har skjedd en gang? Jeg måtte bytte endel ganger. Det er en enkel sak å skifte og få tak i nye eller ekvivalente transistorer om du kan lodde. Hvis du må levere til service vil det kanskje ikke lønne seg?

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.457
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Det er en slik en... Kan høres ut som det stemmer. Det lyser i indikator lyset i fronten, men er bare stillhet... Da får jeg gå til angrep med skrutrekker og loddebolt.

Tenkte jeg skulle få liv i den, og sette den inn på rommet til minsten. Han er 9, så da er et på tide å få han inn i de audiofile rekker!

U

utgatt60135

Gjest
Jeg brukte http://www.elfa.se/no/index1.html siste gang. Mener å huske at bare sikringer går i tillegg. Da har du sikkert multimeter slik at du kan sjekke transistorene. Lykke til!

Forresten kan du informere meg om transistorene du da eventuelt kjøper? Min søster har min gamle og de greide å kortslutte.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Sikkert ikke noe problem nei, vist du er litt inne i det ;) Har også reparert min to ganger. Fin forsterker som fortjener å leve.

Har ett bra riia trinn. Du kan jo bruken til det..

Mvh...

Topp Bunn