Cruise fra Florida?

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.422
Torget vurderinger
1
Er det noen her som har vært på cruise? Vi har hørt om mange som har vært på cruise med småbarn og hatt det helt suverent. Selv om jeg så for meg at dette passte best for pensjonister, tenkte vi å ta med de to små på et crusie da vi uansett skal en lengre periode til Florida.

Tilbakemeldinger og tips mottas med stor takk. Stikkordet er barnevennlig, maksimalt 5 dager og luksus for mor og far... Er blitt anbefalt Royal Caribbean og crusiene til Bahamas.

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Antall liker
13
Hallo!

Vi reiste med Freedom of the seas (Royal Caribbean) fra Miami for 3 år siden. Vi tok et 7 dagers cruise på den vestlige ruten i karibia. Helt FANTASTISK!!

For våres del var det båten som toppet hele turen. Havnene vi kom til var helt "grei", men for min del kunne vi vært på båten hele tiden. 8)

Vi hadde ikke barn selv den gang, men kan ikke tro noe annet enn at dette er helt suverent for barnefamilier. Det er mye å gjøre på båten både for liten og stor....du har ALT du trenger. Etter 3 dager ombord, fant vi masse vi ikke hadde sett tidligere. ???

Det eneste som var nedtur, var at det var en uke for kort...minst! ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Var på jomfruturen til allure of the seas. Det passer godt for familier med barnehager og tjo og hei. Var kun 3 dager i sjøen med null havner. verdens største båt. fikk følelsen av og være i en by. Cruiset var en premie og det holdt med 3 døgn for min del. Tipper en barnefamilie hadde holdt ut i minst en uke ;D

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.342
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Tok en dags tur fra Miami til en av Bahamas øyerne Bihmini, var en opplevelse stranden/vannet med det klare blå vannet og brune
sanden :)
tydlvis en av Hemingway's favorit fiskeøyer.

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Heisan.

Jeg har seilet i RCL i 3 år. De øyene jeg likte best og syns var de flotteste var St thomas og Puerto Rico. Her var det frodig og pent holdt. Det som kan være ett problem er der øyene er selvstendige. F.eks Antigua. Det ligger masse søppel i gatene og er ikke så pent vedlikeholdt. ST Lucia er også et slik sted. Veldig flott der, spesielt etter å ha leid båt og kjørt "gjennom fjellveggen" hvor det åpnet seg en ny verden. Det var så vakkert og uberørt at jeg nesten begynte å grine. Opplevelse for livet.
Og ligg for all del unna Jamaica. Der er det ikke trygt og passasjerene klaget så veldig på det at vi sluttet å gå der.
Nå er det 8 år siden jeg jobbet der så det kan hende det har forbedret seg.

Vet ikke hvor gamle barna dine er men Disney har også cruise og der er jo selvfølgelig barna i fokus.

Topp Bunn