Creek OBH-8SE

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Noen som vet noe om denne RIAA'en? Skal i tilfelle brukes sammen med en Rega 3 m/Elys PU. Har OBH-12 passiv pre, og Kenwood effekt og PSB HT.

Alternativer mottas også med takk, i prisklasse opp til et par tusen.

B

bamsemann

Gjest
Jeg bruker en Creek OBH 18 MM RIIA som jeg syns fungerer veldig bra, men jeg bruker den store strømforsyninga, og syns det ble mer kropp og kraft da..

Den har en veldig glatt og ufarga mellomtone og er tight i bassen og en behagelig delikat diskant sammen med grado prestige gold på en rega 300 arm..

bamsemann.. :)

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Mener det er en større strømforsyning på denne enn på OBH-8, i tillegg til at andre data er noe bedre.

Er det noen som har prøvd noen andre rimelige trinn til Rega?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.686
Torget vurderinger
3
Jeg har spilt Rega p3/Elys/ Creek 8OBH, ikke SE.
For prisen tror jeg det er god combo, spiller pent og ryddig.

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Takker for innspill.
Ligger en til salgs her på bruktbørsen, men han som skal selge svarer ikke på meldinger, så det er mulig jeg må se meg om etter noe annet.

Hvordan er forresten utgangsnivået på disse? Tenker på at jeg har en passiv pre.

B

bamsemann

Gjest
Jeg spiller på en Creek classic 5350se med passiv pre i, og må spille med volumen på mellom klokka 11 og kl 1.

Da er jo selvfølgelig 12 rett opp.

Det er litt avhengig av hvor mye nivå plata er spillt inn med, men jeg ligger nok mest på klokka 1. og da er det høyt.

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Det høres ikke avskrekkende ut. Må opp mellom 11 og 1 når jeg spiller CD slik som det er nå for at det skal bli litt høyt. Spiller du CD, evt hvor mye må du skru opp i forhold?

B

bamsemann

Gjest
Det høres ikke avskrekkende ut.  Må opp mellom 11 og 1 når jeg spiller CD slik som det er nå for at det skal bli litt høyt. Spiller du CD, evt hvor mye må du skru opp i forhold?
På cd ligger jeg mest på ca klokka 11, da bruker jeg en Musical Fidelity A3.2.

Det kommer jo litt an på utgangsspenninga til cd spilleren din..

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
På cd ligger jeg mest på ca klokka 11, da bruker jeg en Musical Fidelity A3.2.

Det kommer jo litt an på utgangsspenninga til cd spilleren din..

Selvfølgelig, og det er nok på relativt lavt innspilte plater jeg må såpass opp med volum.

Dersom jeg kommer i kontakt med selgeren vil jeg nok gå for den Creek'en rgner jeg med.

Takker for innspill.

Audiophile-Arve, den testen var grei for å høre hvordan den evt. er opp mot andre trinn. Takker.

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Ser ikke ut til at jeg får svar fra ham som skulle selge Creek'en.

Er det noen som ahr erfaring fra ndre relativt rimelige Riaa trinn, tror jeg har forkastet Vincent, sitter igjen med Nad PP2 og Cambridge 640, men lurer på om det finnes noe annet der ute, gjerne brukt.

Topp Bunn