Credence Clearwater Revival SACD

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Har noen erfaring med lyden på CCRs SACD-utgivelser?

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.012
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte SACD boksen da den kom ut, og vil anbefale CCR i SACD-utgave på det varmeste.
(såfremt du liker CCR da...).

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
SaltyDog skrev:
Jeg kjøpte SACD boksen da den kom ut, og vil anbefale CCR i SACD-utgave på det varmeste.
(såfremt du liker CCR da...).
+1

Edit: setter en tier på at denne tråden blir flyttet. :p

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.037
Kort og godt: bedre enn dette kommer du ikke til å høre CCR på digitalt! Det er en ualminnelig god masteringjobb utført av Hoffman/Gray hos Acoustech Mastering! Tettere på mastertapene kommer du ikke, begrensnigen på lydkvaliteten ligger i innspillingen.

Både CD og SACD låter godt.

Bare å kjøpe her! :)

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Hvor finner man denne?

Mvh.
SAL

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
SAL skrev:
Hvor finner man denne?

Mvh.
SAL
Er det nå man skulle kunne tillate seg en +1 ?
Anyway, jeg gikk opp til Platekompagniet og spurte, men de visste knapt nok hva SACD var, langt mindre CCR.

Cheers.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
JackX skrev:
SAL skrev:
Hvor finner man denne?

Mvh.
SAL
Er det nå man skulle kunne tillate seg en +1 ?
Anyway, jeg gikk opp til Platekompagniet og spurte, men de visste knapt nok hva SACD var, langt mindre CCR.

Cheers.
Finner ikke Analogue Productions utgivelser på kompaniet. Ikke MoFi eller andre audiophile utgivelser heller.
Prøv Acoustic Sounds som Rico lenket til eller andrehåndsselgere på Amazon.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Takk for svar! :)

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
171
Sted
Nes Romerike
For min del blir det en todelt greie. Skulle ønske at slike remastringer med dagens teknologi kunne gitt litt mer trøkk i de nedre oktaver. At innsp.teknologien på den tid kanskje var såpass mangelfull at man ikke fikk med seg stortrommetrykket el bassen skikkelig, så er det vel mulig å fikle med dette i dag. På den annen side så er det jo det autentiske aspektet at det var slik det var. Ja-ja, CCR svinger nå uansett, selv om visse låter til tider kan bli litt tynt og kjedelig, selv på SACD.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.037
geirf2 skrev:
For min del blir det en todelt greie. Skulle ønske at slike remastringer med dagens teknologi kunne gitt litt mer trøkk i de nedre oktaver. At innsp.teknologien på den tid kanskje var såpass mangelfull at man ikke fikk med seg stortrommetrykket el bassen skikkelig, så er det vel mulig å fikle med dette i dag. På den annen side så er det jo det autentiske aspektet at det var slik det var. Ja-ja, CCR svinger nå uansett, selv om visse låter til tider kan bli litt tynt og kjedelig, selv på SACD.
Faktisk så er dette en av de tingene jeg syns er overlegent bedre på disse utgavene fra Analog Production i forhold til de andre digitalutgavene jeg har hørt, inkl en Greatest Hits på 24 kt Gold audiophile edition; at det er klart mere punch/rytmikk i nedre mellomtone på SACD/CD utgaven.
Men det er klart, innspillingene setter begrensninger.

Topp Bunn