Cosmic Audio kabel….erfaringer?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.646
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Ikke særlig kjente kabler dette. Det florerer av mindre kjente kabelmerker. Kabler gjør forskjell i systemer. Dette har med impedansen i kablene å gjøre og hvordan disse påvirker mellom komponentene. Dvs Induktans, Kapasitans og Resistans. Pris og tykkelse vil ikke avgjøre valget ditt. Valget ditt bil bli hvilken match du får i systemet ditt og i hvilken retning du ønsker systemet ditt dratt. Det er mange her inne som sitter med utrolig mye erfaring ifm nettopp dette.

Det jeg forsøker å "si" her at at kabler må utforskes i eget system, og er ikke noe i seg selv...

Audio107

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2012
Antall liker
262
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
6
Jeg vet..har prøvd mye men har landet på Kimber Hero som signalkabler da jeg liker mye informasjon i toppen
Disse ble kjøpt billig for moro skyld..

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.662
Sted
Holmestrand
Ikke særlig kjente kabler dette. Det florerer av mindre kjente kabelmerker. Kabler gjør forskjell i systemer. Dette har med impedansen i kablene å gjøre og hvordan disse påvirker mellom komponentene. Dvs Induktans, Kapasitans og Resistans. Pris og tykkelse vil ikke avgjøre valget ditt. Valget ditt bil bli hvilken match du får i systemet ditt og i hvilken retning du ønsker systemet ditt dratt. Det er mange her inne som sitter med utrolig mye erfaring ifm nettopp dette.

Det jeg forsøker å "si" her at at kabler må utforskes i eget system, og er ikke noe i seg selv...
Nå tilstrebes vel stort minimal impedans for ledere,
hvilket vil gi minimal innvirkning på kretsen,
og derved minimal innflytelse på lyd og gjengivelse?

Noe som gjennom mange år har utelukket mange potensielle problemer i forbindelse med jobbmessig feilsøking,
og ikke minst sikret meg lydmessig sjelefred.
🤗

PS! Minimal er egentlig ingeniør for null.

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.646
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg vet..har prøvd mye men har landet på Kimber Hero som signalkabler da jeg liker mye informasjon i toppen
Disse ble kjøpt billig for moro skyld..
Jeg også har likt Kimber i mine systemer. Husker spesielt en hendelse med Kimber AG. Disse ligner litt på Hero i oppbyggingen.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.646
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Nå tilstrebes vel stort minimal impedans for ledere,
hvilket vil gi minimal innvirkning på kretsen,
og derved minimal innflytelse på lyd og gjengivelse?
Det ligger en svak EQ i kabelvalg. Kan ofte være velkommen.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.302
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vi har en egen kabelavdeling. Tråd flyttes dit.

Topp Bunn