Re: Consonance Droplet 5.0 CD-spiller.
-Forbidden City er på vei, i følge Arild.
-Taes ikke inn med volumkontroll, igjen ifølge Arild. Dette begrunnet i at det aldri viser seg å bli bra nok (iforhold til en skikkelig pre).
Kjente ikke igjen beskrivelsene til "Frans". Har bare hatt denne på lån i eget oppsett men kjenner mye mere igjen beskrivelsen til "ayaboh".
Dårligere bass enn f.eks. Wadia 850 som jeg lånte samtidig (eller ecm1up eller min nåværende Bow for den saks skyld) Men er ellers en meget bra spiller etter min opplevelse. Låt meget oppløst oppover i frekvens hos meg med en besnærende mellomtone (ikke dårlig bass heller men som sagt slått på dette punktet) Også enig i viktigheten av utskifting av 6H30 røret som sitter i alle disse spillerene er søppel! Dette har jeg komentert i flere tråder tidligere

- Det sitter vel philips drivverk i spilleren? (ikke Sony som noen hevdet).
Min konklusjon etter testingen var at jeg absolutt likte spilleren, knuste f.eks. Ec og Wadia på viktige punkter hos meg. Manglet litt trøkk i bassen og generelt en smule dårligere dynamikk en de beste jeg har testet i mitt system. Likevel den spilleren jeg ville v dealgt dersom ikke Bowen hadde dukket opp
-Arild sier han forterekker den meget rimelige A120Linear fremfor alle de dyrere modellene. Han har testet disse inngående. Anbefaler en telefon til ham for nærmere beskrivelse!
mvh.
Kjetil