Consonance Cyber 222

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Noen som har kjennskap til denne forforsterkeren?

Consonance Cyber 222:

Hilsen
Olav Larsen

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Sjekk med Arild på Hifi-Guiden. Du får helt sikkert et ærlig svar.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Bruker spennende rør( 6SN7 ),og representerer litt nytenkning istedet for de utall versjoner av billigrøra ECC81,82,83,88 som er mindre lineere rør med mer forvrenging.
222en låter visstnok varmt og stort(har ikke hørt den selv),men det rimer ganske bra med rør som har lite forvrenging ,og når de er lineere klarer de seg ofte uten den katastrofen som masse tilbakekobling medfører lydmessig.

Tror en kompis av meg skulle prøve 222 så jeg får vel snart høre den.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Bruker spennende rør( 6SN7 ),og representerer litt nytenkning istedet for de utall versjoner av billigrøra ECC81,82,83,88 som er mindre lineere rør med mer forvrenging.
222en låter visstnok varmt og stort(har ikke hørt den selv),men det rimer ganske bra med rør som har lite forvrenging ,og når de er lineere klarer de seg ofte uten den katastrofen som masse tilbakekobling medfører lydmessig.

Tror en kompis av meg skulle prøve 222 så jeg får vel snart høre den.
Gi tilbakemelding:)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Du har sikkert lest testen i HIFI+? (Ligger på Operas sider). Forøvrig testet sammen med dine meget gode Cyber 800 :)
Jeg har hørt denne flere ganger i oppsett hos Arild, forslaget om å spørre han er lurt.
Spør du meg så SER den jo for jæv...... ut da :(
Men spille musikk gjør den!
mvh.
Kjetil

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Du har sikkert lest testen i HIFI+? (Ligger på Operas sider). Forøvrig testet sammen med dine meget gode Cyber 800 :)
Jeg har hørt denne flere ganger i oppsett hos Arild, forslaget om å spørre han er lurt.
Spør du meg så SER den jo for jæv...... ut da :(
Men spille musikk gjør den!
mvh.
Kjetil
Takk for svar!
Den ser litt merkelig ut ja. Regner med den glassplaten kan fjernes:)
De selgerne jeg har snakket med, som driver med Consonance, anbefaler selvfølgelig forforsterker av samme merke, men betydelig dyrere i reference serien.
Mitt spørsmål er da om den ,etter alt og dømme, gode matchen mellom Cyber222 og Cyber800 forsvarer prisen på "bare" 15000,- for forforsterkeren?
På en annen side er det merkelig at Consonance lager en så billig forforsterker i Cyber serien, der de har de aller dyreste effektforsterkerne.......kinesisk tankegang??:)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Takk for svar!
Den ser litt merkelig ut ja. Regner med den glassplaten kan fjernes:)
De selgerne jeg har snakket med, som driver med Consonance, anbefaler selvfølgelig forforsterker av samme merke, men betydelig dyrere i reference serien.
Mitt spørsmål er da om den ,etter alt og dømme, gode matchen mellom Cyber222 og Cyber800 forsvarer prisen på "bare" 15000,- for forforsterkeren?
På en annen side er det merkelig at Consonance lager en så billig forforsterker i Cyber serien, der de har de aller dyreste effektforsterkerne.......kinesisk tankegang??:)
Som sagt ring Arild så får du svar på hans intrykk de forskjelliges lydsignatur. Blir overrasket om han anbefaler noen fra ref. serien fremfor denne, utenom den med TVC ;) (Han setter pris på tempo).
Jeg har aldri hørt kominasjonen med Cyber 800 men kan basert på inntrykk av disse separat se for meg dette som en god match.
Ellers er jo jeg til det kjedsommelige TVC-fan bli ikke overrasket om du får noen godord om Consonance sin variant om du ringer Arild :)
Kjetil

Topp Bunn