Cole RIAA Skjema?

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Jeg har nettopp kjøpt en brukt Cole rør RIAA, men det er ikke skjema i manualen. Er det noen som kan være behjelpelig med å sende meg en kopi?

Mvh
joetorp

E-post: joetorp@frisurf.no

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Gratulerer! Mener å sett dokumentasjonen til dene på bordet hos OLAPS. Mulig han bare lånte det, men husker sikkert fra hvem.

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Audiomix og Erland,

Takk for hilsen og gode råd, nå skal jeg skrive til DIY i Hong Kong, så får vi se. Om en annen har skjema, tar jeg i mot med største glede!!

God helg fra
joetorp

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
DIY Hi-Fi Supply i Hong Kong må være et av verdens mest kunderettede firmaer. Jeg skrev i formiddag og har allerede mottatt skjema fra Brian, så der kan man trygt handle. Jeg har aldri sett maken til service noe sted.

Rett og slett fantastisk!

Mvh
en meget fornøyd joetorp

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Jeg har nettopp kjøpt en brukt Cole rør RIAA, men det er ikke skjema i manualen. Er det noen som kan være behjelpelig med å sende meg en kopi?

Mvh
joetorp

E-post: joetorp@frisurf.no

kan du berette om lyden fra cole?

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Jeg har tidligere kun hørt skikkelig på en standard Cole av nyere utgave, den med 2 stk printkort i hovedboksen. Min Cole er av forrige versjon og er sterkt modifisert; bla med bedre kondensatorer og sølv internt ledningsføring. Med kabler i sølv og MC pick-up'en Shelter 901 spiller den med altfor lite 'trøkk' sammenlignet med min gamle Dalí RIAA. Dette kan skyldes at likeretterrøret er slitt, eller at Cole'n har blitt 'over-modifisert'.

Først skal likeretterrør byttes og hjelper ikke det, så bytter jeg til et komplett og umodifisert reserve kretskort som fulgte med på handelen.

Nyere versjon Cole, som jeg har hørt tidligere, var meget stille, med godt trøkk og høy oppløsning helt til toppen av frekvensregisteret. Denne jeg nå har kjøpt er også stille og høyoppløst, men mangler trøkk og hastighet i bassen.

Mvh
joetorp

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
tak for responsen

håber du vender tilbage med opdateret info efter skift af rør.

som jeg husker diagrammet,er cole forsynet med regulering,så et slidt ensretterrør burde fungere!

Topp Bunn