Coldplay X&Y

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg var innom platekompaniet og raska med meg 10 cder i dag, siste dag av siste kampanje (Årets cder?)
Bl.a. kjøpte jeg Coldplay X&Y og sitter og hører på den nå (høres fin ut)
PÅ spor 2 og foreløpig 3 høres det ut som det er helt tydelige drop outs, noen som har opplevde det?
Cd`n var forseglet så det må eventuelt ligge i selve sporene, cd`ser helt strøken ut.
Noen som har opplevd hørt det samme?
Jeg får bare bytte på mandag ;)

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Da har jeg nok funnet svaret på ovennevnte problem.
Det skjedde det samme med en av de andre ti cdene jeg kjøpte i dag.
Problemet skyldes Copy Controlled cder.
Nå skjønner jeg hvorfor jeg også har problemer med den en med Norah Jones og Ben Harper and The Blind Boys.
Alle 4 fra Emi med copycontroll.
Da er det over og ut med kjøp av cd derfra fra min side.
Jeg kunne spille de på denon DVD spilleren min, men det ble lydmessig (kvalitetsmessig) såpass nedtur at jeg mista lysta samtidig som jeg vel ikke har lyst til å være med på å støtte slike "tiltak".
Når jeg tenker meg om så står det (så langt jeg kan huske) i bruksanvisningen til cdspilleren om dette.
Jeg har gått og trodd at jeg har skadet de to nevnte cdene sjøl, men nå vet jeg altså om problemet.
Litt synd for jeg liker jo musikken.
Kan det være en løsning å forsøke å brenne en cd, eller blir problemet bare værende.
Akkurat det kan jeg jo bare prøve.
Mvh.KW

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Skal fungere fint da, når du har brent dem. Tror jeg da. Vet det er mange som sliter med den copyprotection saken, spessielt til bilspillere :(.. Heldigvis reagerer ikke min Arcam cdspiller på den måten.

T

theStig

Gjest
Kopier plata i PC'en f.eks med Exact Audio Copy, og du har en plate som funker.

Selv om hensikten med Copy Control var å unngå kopiering, tvinger det fram å kopiere plata for at den i det hele tatt skal kunne spilles av.... kålidiotisk spør du meg.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Har ikke EMI sagt at det er ok å komme tilbake med cd'n pga dette problemet?
Vi forbrukere blir skrudd totalt av denne rabiate politikken. Hva er'e EMI innbiller seg? At dette er måten å gjøre folk til gode kunder, glad i musikk, og interessert i god lyd? Neppe! Dette skaper kopister og nedlastere, selskapene jobber ræva av seg for å grave sin egen grav. Skyttergraver har de gjort ferdig for lenge siden!

Honkey!!

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Nix, det er sony som gikk juridisk over streken.

Ser forøvrig ordet CD brukt her på tråden.

EMI selger ikke CD'er med kopibeskyttelse.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Nix, det er sony som gikk juridisk over streken.

Ser forøvrig ordet CD brukt her på tråden.

EMI selger ikke CD'er med kopibeskyttelse.
En CD med kopibeskyttelse er ikke en CD.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg er nok ikke inne i terminologien, skjønner jeg   ;D
Det gikk forsåvidt greit å brenne "plata" men problemet er fortsatt tilstede som "støy"drops ca. hvert 5-7 sekund.
Min cdspiller er meget ømfintlig på slikt ::)
Det var ikke noe problem med å levere nevnte "plater" tilbake på Platekompaniet.
Valgte bare Dadafon og Vidar Busk i stedet ;)

Når vi først er inne på slikt så har jeg også problemer med Kari Bremnes sin engelskspråkelige.
Det durer som et helvete når den spilles (min cdspiller har åpnig "utluftningsgitter" på toppen og demper derfor slike ulyder mindre enn mange)
Dette fant jeg ut av i går kveld da jeg brente en cd og ulyden var borte.
Dette var mekanisk og jeg føler meg rimelig sikker på at det kommer av at det er trykt bilde på oversiden hvor det er antydning til at "rasterpunktene" er forhøyet (mulig å kjenne dersom man prøver eller drar neglen over)
Skal ikke påstå at det forholder seg slik helt sikkert, men hva kan i såfall grunnen være.
Noen som har denne, så kan du prøve, men du målegge hoset helt inntil spilleren din for å høre det.
Den er der også på min Denon2900 og også en meget dyr meridian DVD/CD spiller.

Mvh.KW

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Re: Coldplay X&Y

Copy Controlled cd-er er enda en god grunn til å gå vinylveien, men det er ikke veien for alle. 8)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Copy Controlled cd-er er enda en god grunn til å gå vinylveien, men det er ikke veien for alle.  8)
Hei!
Noen har begge deler, men jeg foretrekker å gå inn i f.eks. Platekompaniet veldig nær der jeg jobber å kjøpe (stort sett) det jeg vil ha, der og da og som oftest til ca. 100.- pr.plate (gjennomsnittelig)
;)
Ellers har Musikklosen en god del musikk som interesserer meg, og det kjøper jeg der, bare en telefon f.eks.
5 stykker= fraktfritt.
Egen vinylsamling fra mine "tidligere" år , står der og kan spilles når som helst ;)
Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Hei!
Ser at noen kommenterer dette med EMI og at eventuelle "plater" som har  Copy Controll technologi ikke er cd.
Dette er helt riktig, men husk at ikke alle deltagere her  alltid uttrykker seg rett, riktig o.l.  noen ganger fordi (vi) ikke alltid er så inne i alt og fordi noen av oss ikke lengre er så veldig unge ;D
Jeg så bare at det sto EMI bak på noen av dem, Ben Harper, en eller begge jeg byttet inn i dag,samt Norah Jones.
Labelene er bl.a. Blue Note og Virgin. men kanskje det er slik at EMI er distributøren eller noe slikt.
Alt skal jo være riktig og nøytralt, dette er viktig, så skamme seg de  av oss som gjør slike blundere ;D
Det kunne kanskje vært en anelse hyggeligere at en heller gjorde oppmerksom på hva(hvorfor) som eventuelt er rett eller galt ::)

Jeg har tittet i brukermanualen::)
Der står det å lese:
Sacd is a relatively new format and is not as "bomb proof" as CD technologi.
Generally the SACD system is sensitive to non-standard,dirty or schatched discs. Often the player will try to read and play these discs but when the number og error corrections become impossible to handle, it will cut out.
This is NOT indicative of a faulty player, just a reaction to being fed with faulty discs.
Unfortunately, with the cessation of enforcement of the Philips "Red Book" standard for CDs, non-standard and non-compliant discs are becoming more common and creating problems.

Da er det som det sies over her ( i andre innlegg) Copy Control (discs) er ikke Red Book standard og dermed ikke CD og derfor har min Sacdspiller problemer som de (MF) sier sjøl.
Velkommen etter KW ;D
Mvh.KW

Topp Bunn