Cola Light!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

I min streben etter å leve et bedre liv ( ;D ;D) lurer jeg litt på om jeg skulle drukket litt mindre Cola Light....

Jeg vet det har vært skrevet og sagt mye om lightbrus og kunstige søtningsmidler....og gjerne i sammenheng med slanking....

Kunne noen hjelpe til med å linke til slike undersøkelser....jeg tror det var et program om dette på Puls også....

Mvh
OMF

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Drikk vann til daglig eller svak saft, og unn deg heller et glass skikkelig Cola en gang i blant. Light brus smaker fælt, og sies til å være minst like helseskadelig som den sukkerfylte varianten hvis man drikker for mye av det.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Brus er for barn. For oss voksne finnes det bedre alternativer.

J

JPMi

Gjest
Jeg har byttet ut brusen med Farris Bris. Hverken sukker eller søtningsmiddel, men nyttige mineraler.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.062
En god venn av meg, 42 år og drikker 1,5-2 liter pepsi max om dagen. Han er sterkt overvektig. Jeg skjønner ikke hvor vettet er på denne mannen som ellers er både smart og oppvakt.

Har observert på jobben at de som drikker pepsi max, ja de gjør det til gangs. Det står dusinvis med tomflasker rundt dem. Sånn er det ikke for de som drikker solo og farris. Jeg mistenker at disse light-brusene er temmelig avhengighetsskapende.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Har lest att det finnes stoffer i brusen (ørsmå mengder) som ikke engang står på inneholdsfortegnelsen, og disse stoffene blir man hekta på - STAY AWAY!!!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.062
decibelius skrev:
Har lest att det finnes stoffer i brusen (ørsmå mengder) som ikke engang står på inneholdsfortegnelsen, og disse stoffene blir man hekta på - STAY AWAY!!!
drugs..

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
hehe - sukker er drug nok i seg selv, men det blir som med sigg, den inneholder vel ca.400 stoffer eller noe - røyk litt weed og drikk masse vann ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.771
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Springvann
+

=
Sprudlevann

Gir vanlig vann det lille ektra som gjør det mer "interessant" å drikke, også til mat :)

Topp Bunn