Clearaudio vinylvaskere

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Noen som har erfaring med Clearaudio`s vinylvaskere her på forumet?...vil gjerne høre fra dere!
På forhånd takk!

Mvh

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
mener du vinylbørste? hadde den før, og kommer til å kjøpe meg en til en etter påske. den der Goldring Super Extatic saken er dritt i forhold hvertfall

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Hei!..tenkte nok på en av de elektriske "vask og sug" maskinene!...Tydeligvis endel som bruker Nitty Gritty her,men jeg har tatt sjansen på en Clearaudio Smart Matrix..så derfor mitt åpningsspørsmål.

Mvh

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Noen må være de første. :)
Jeg har aldri hatt problemer med produkter fra Clearaudio, og jeg er ganske sikker på at du får et godt produkt som vil gi deg mye glede.

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Ja kanskje den første i landet ???..kan jo i min ensomhet øse ut av mine erfaringer når jeg har fått den i hus.

Mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Jeg har ikke sett eller testet, eller hørt om direkte erfaringer med denne. Men, jeg leste en test av en av de større modellene, eneste innvendingen jeg husker anmelderen kom med var fravær av støvdeksel, det ser det ut til at de har husket på Smarten, smart.

Den ligner veldig på VPI 16.5 som jeg selv har. Clearaudio er jo som nevt kjent for god byggekvalitet og finish. Jeg kan ikke innbille meg at du løper noen risiko.

Slå til!!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Sitter her og blar i den store katalogen til Clearaudio og må si at alle renesmaskinene virker SVÆRT velbygde og lekre. Smarten funker omtrent som VPI16.5 virker det som, du påfører væske og holder rensebørsten for hånd. Maskinen tar seg av tallerkensnurring og suging( ::)).

Matrix fungerer omtrent som VPI17, dvs den holder også rensekosten. Double Matrix renser begge sider og blir ikke varm. Til normalt hjemmebruk er ikke det med varmgang noe særlig problem. Du trenger sjeldent rense mer enn 5-10plater om gangen likevel.

Det var kanskje ikke mer info enn du kan lese på hjemmesidene men....

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
En kamerat av meg har en "KlirrAudio", og den ser bedre ut i sølv, enn min sorte VPI. Sugerør i metall, og ok finish. Bråker nesten like mye...

Arne K

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Clearaudio's vasker synes jeg likner mistenkelig på Cadence Okki Nokki vaskeren. Eneste forskjellen jeg kan se er at den har litt høyere kasse og har lokk. Tallerken,bryter og sugemunnstykke ser ut til å være det samme. Regner med at det er samme produsent, men er ikke 100% sikker. Grunnen til at jeg sammenlikner er prisen. Nå vet ikke jeg hvilket tilbud du hat fått, men skjekk litt rundt. Okki Nokki finner du ganske rimelig på eBay.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...MEWA:IT&viewitem=&item=120100770628&rd=1&rd=1

http://www.hifi-regler.de/shop/clea...lber.php?SID=3b1b6f2d136985c38d4e2166b96c5263

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...loc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Ligner ikke i det hele tatt spør du meg. Forskjellige knapper, forskjellig sugeanordning.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Knappene er vel ikke like, men de har de samme funksjonene. Du kan kjøre tallerken begge veier.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Men Donald, er ikke dette litt som å si at to platespillere er like fordi de begge har motor, arm og tallerken? En bryter for å slå på motoren og en for å skifte hastighet?

Det er ikke meningen å være frekk, men bryterfunksjonene er de samme på min VPI 16.5. Clearaudio har ikke funnet opp kruttet her, spørsmålet er vel heller om den fungerer og tar seg ut likt eller bedre enn konkurrentene?

Den gjør jobben på en velkjent måte. Spørsmålet med disse maskinene er i første rekke holdbarhet og sugekraft tror jeg.

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Oj..nå vart det endelig liv på tråden ;D
Takker for interessante innspill.

Har ikke vært vinylbruker siden CDèns inntog, så nå har jeg bestilt platespiller. Platevaskeren bestilte jeg når jeg fant ut at mine LPèr (ca 1500 stk) som har stått lagret i 15 år trenger skikkelig vasking før jeg tar dem i bruk.

Mvh

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Ok. Gratulerer! Bor du i nærheten av Molde kanskje? Slik at det er passelig for meg å stikke innom med noen hundre plater?!  :-D

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Ok. Gratulerer! Bor du i nærheten av Molde kanskje? Slik at det er passelig for meg å stikke innom med noen hundre plater?!  :-D
HeHe...Det var nesten det, Ålesund her!

Mvh

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
hehehe.... Ja men det går da det! ;-)
Nei jeg får vel kjøpe en sjøl...

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Dette blir litt off topic da, men er det noen som forhandler Clearaudio produkter i norge. Jeg
er ut etter børstene i første omgang.

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Til "breuer" og "argh"
Hos Hi-Fi Center kjeden får dere kjøpt Clearaudio.
Jeg kjøpte min Smart Matrix på butikken i Ålesund.

Mvh

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Hvilken pris ble det?

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Hvilken pris ble det?  
Veil. pris er vel 4995.- Jeg fikk en god pris på en pakke med høyttalere, forsterker,platespiller og Smart Matrix, så det blir litt feil å oppgi min pris. Tror ikke at de har så altfor mye å gå på når det gjelder Clearaudio,de har vel hatt en av de laveste prisene i europa.
Ring Johan på HFC i Ålesund så får du sikkert et godt tilbud.

Mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
5000 virker uansett som en god pris. Det er billigere, eller i hvert fall ikke dyrere enn VPI sin 16.5. Ikke tror jeg Clearaudio er mindre god heller. Gratulerer HansO, dette virker som en fornuftig innvestering.

Lykke til med gjennopptakelsen/gjennoppdagelsen av vinylen. Hvis den kan gå varm, så var litt oppmerksom når du renser. Ikke ta for mange om gangen, varmen kan gjøre platene litt skjeve.

Husk, du har god tid:) og god påske.

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
5000 virker uansett som en god pris. Det er billigere, eller i hvert fall ikke dyrere enn VPI sin 16.5. Ikke tror jeg Clearaudio er mindre god heller. Gratulerer HansO, dette virker som en fornuftig innvestering.

Lykke til med gjennopptakelsen/gjennoppdagelsen av vinylen. Hvis den kan gå varm, så var litt oppmerksom når du renser. Ikke ta for mange om gangen, varmen kan gjøre platene litt skjeve.
Husk, du har god tid:) og god påske.
Takker så meget Fosse!
Og ja, jeg skal være forsiktig.

Mvh
HansO

Topp Bunn