Chord - The Epic twin

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Har egentlig bestemt meg for å bestille et sett av disse, men bare sån for en sikkerhets skyld :-\

Skal spille i lag med Arcam fmj 32A + Dvd 139 og Amphion Xenon, noen som har tro på denne matchingen ?

Hvilken lydsignatur har disse, om man kan si det om kabler ?

I forhold til Linn K400 og MIT term.4 ?, som begge nå er for korte... ikke krympet nei !

Ene høyttale er plasser ca 1,5m fra forsterker mens den andre står ca 4,5m ifra, har tenkt å bestille en kabel på 3,5m og en på 4,5m, vil dette by på noe problem ?

Mvh. Tom-Erik

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Åpen, levende, artikulert og klangrik.

En anelse bedre enn K400 på disse områdene.. en høyttalerkabel vil ikke gjøre all verden forskjell i et slikt system hvor du allerede har en god kabel fra før, men den vil bidra med en anelse av de nevnte kvaliteter. Imo.

Mvh Vidar P

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Vil det si at jeg ikke vil miste noe nevneverdig av lydkvalitet ved å gå et hakk ned, Odyssey eller Romor ?

Det jeg ikke vil er å miste dynamik..... eller hurtighet.. kan man si det !

Mvh. Tom-Erik

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
juster skrev:
Vil det si at jeg ikke vil miste noe nevneverdig av lydkvalitet ved å gå et hakk ned, Odyssey eller Romor ?

Det jeg ikke vil er å miste dynamik.....  eller hurtighet.. kan man si det !

Mvh. Tom-Erik
Kan ikke snakke for Arcam-systemer; men når en Odyssey ikke medfører tapt hurtighet i et Naim-system, så gjør den neppe det i et Arcam-system heller.

Biwiret Odyssey er et hakk åpnere og mer livlig enn K400 imo (og ja, jeg har brukt begge i sammenlikning i samme system). Rumour kan jeg ikke uttale meg om.

Mvh Vidar P

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Tror jeg bare bestiller meg et set med Epic Twin, det var foresten Du som i sin tid annbefalte meg K400, en knal kabel som ikke gjør noe galt, og så er den rimelig.

Vil forskel på en 1m eller 1,5m på kablene kunne høres/merkes ?

Mvh Tom-Erik

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
juster skrev:
Tror jeg bare bestiller meg et set med Epic Twin, det var foresten Du som i sin tid annbefalte meg K400, en knal kabel som ikke gjør noe galt, og så er den rimelig.

Vil forskel på en 1m eller 1,5m på kablene kunne høres/merkes ?

Mvh Tom-Erik
Tom-Erik; hyggelig at du likte K400; det er en billig og god kabel!

Jeg tviler sterkt på at du vil høre noen forskjell på 1m og 1.5m med din velkonstruerte forsterker; den klarer fint lange kabellengder. Ja, jeg vil nesten våge å vedde veldig mye på at vi i blindtest ikke hadde klart å skille de.

PS; kjøp fabrikkterminert Epic!

Mvh Vidar P

Topp Bunn