Høyttalere cerwin vega xls 2-15

kirek

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2014
Antall liker
2
Sted
flekkefjord
Torget vurderinger
3
hei, jeg bare lurte på om dette oppsettet funker ok???.
cerwin vega xls 2-15,emotiva xda-2 forforsterker.
europower ep-4000 pa forsterker.
alto mac 2,2, skal bi-ampe.
har også power dynamics "18" tommer aktiv sub.
eqalizer og aktivt delefilter fra samson.

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.419
Partyfaktoren er høy dersom det er målet, om det skal låte riktig så bra til prisen så er det feil høytalermerke og satse på! :)

Legger man det til side, så har jeg hatt CLSC-12 i min ungdom, EP4000 ble prøvd mot slutten og jeg må jo si at det ikke var mer enn passe med kontroll på disse to 12" elementene :p

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hva skal du bruke dette til? ...Eller, hva er målet, lydidealet etc. Hva slags rom skal det spille i? Høres ut som du ønsker deg 120dB i 150 kvadratmeter. ;)

Hva med Cerwin Vegas egne effekttrinn? De må vel passe?

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
676
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Den eneste forsterker jeg har hørt som får cv. til og høres ut som en ok.høytaler er Adyton.

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
124
Torget vurderinger
5
For 2 år siden hadde jeg selv XLS-215 og da brukte jeg CW sin egen CXA-10. Den hadde steinkontroll på XLS'ene og brukte anlegget faktisk på 40 årslaget til til samboeren. Det ble skikkelig trøkk og partyfaktor for å si det sånn... 8)

kirek

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2014
Antall liker
2
Sted
flekkefjord
Torget vurderinger
3
hehe, jeg skal ha de i en stue, ganske liten.:p
har dere en forsterker og anbefale? takker for respons.:)

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
124
Torget vurderinger
5
My bad, forventet at at noen som går for XLS-215 også ønsker å bruke dem... ;)

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.419
Oberon 6.1 med en blokk pr. Par har jeg hørt at skal dra skikkelig skinnet av pølsa, og hadde vel vært mitt førstevalg til CV, jeg har prøvd utrolig mye til CV, forskjellige PA trinn med blandet suksess og ulike TOA trinn, Tandberg(svulstig lyd uten punch) osv. Idag er partyoppsettet mitt å børste støv av mine VS120 og dra mine to Oberon blokker ut av racket på godanlegget. Monterer det på plass på partiet, setter NAD preampen på klokka 4 ca. Og der står den til sistemann har lagt seg!

Samme prosedyre ble gjort før på noen DC12 med altomac Mac 2.4 samt noen runder med Clsc-215, og det ble deres død.. Mine VS120 med Oberon er en kombo som har holdt fest etter fest etter fest. Prøvde også mine gamle CLSC-12 før salg med Oberon, og det løftet lyden i forhold til hva EP4000 fikk til(basselementene bunnet tidlig).

Så mitt lille tips er å leite etter noen Midgard Oberon 6.1 på brukten!

De er kraftige, passer CV veldig bra, ser pene ut, de er små, støysvake og ikke minst utvikler de nesten ikke varme! Da trenger du heller ikke biampe :)

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.119
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
De store 1515 til cervin vega har noen dipper i bassen og kan være helt nede i 2 ohm .En vanlig 100w forsterker kan ikke hamle opp med dem ,,, Jeg har hørt dem sammen med 2 monoblokker i 100 rene kl A watt Aragon Palladium ,,, og den spiller nesten hi fi da , og den spillte fletta av AW 180 til sammenlikning i samme oppsettet , så strøm er tingen og masser av det , og du bør ha en amp som dobbler effekten for hver halvering av impedansen

kirek

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2014
Antall liker
2
Sted
flekkefjord
Torget vurderinger
3
må jeg ha delefilter for og bi-ampe disse høyttalerene? jeg har delefilter, men må vente på kabler.
så hadde bare lyst og prøve, men vil ikke ødlege de liksom.:p

Topp Bunn