CD-spillere m/pre-amp.. hva finnes?

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Har søkt litt rundt etter spillere som dette, men finner ikke så mange. Jeg ser muligheten for å benytte CD-spiller m/nivåregulering på utgangen, men tenker nå mere i rettning av kombinerte spillere.

Lå for kort tid siden en Musical Fidelity CD-pre24 ute på bruktbørsene, spiller med gode omtaler, men var såklart solgt når jeg fikk tid til å ringe... :(

Ellers har jeg funnet nevnte løsning fra McIntosh, og såklart sett den fra dCS, men da er jeg kommet ganske så langt forbi mitt budsjett.. selv som brukt.

Men det må vel finnes flere som leverer kombinerte løsninger der ute, men HVEM?

Tar gjerne imot tips eller ett tilbud hvis noen skal selge, eller vet om noe som er til salgs.

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Cary 303/300 har dette integrert. Dette er en veldig bra CD spiller lydmessig.

Av det jeg har hørt klarer ingen å konkurere med separat skikkelig forforsteker. Du må i så fall veldig langt opp i pris.
Og så "kjedelig" da, å mangle en komponent i racket sitt.... ;-)

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Den Musical Fidelity`n var vel nypriset litt over 30k, men langt opp til dCS som vel nærmer seg 100k?

Må vel finnes litt av hvert mellom disse, og kanskje til priser under M F også?

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
R.H. Den "kjedsommeligheten" skulle jeg absolutt kunne leve med.. ;D

orion

Medlem
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Wadia sin volum justering er jeg ganske imponert over :D

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Kjøp deg en Esoteric 01, har hørt an den skal virke ;D ;D

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Som orion akkurat sa, jeg har hørt mye godt om Wadia spillere. Det er vel Oslo HiFi Center som importerer (tror jeg).

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei, den gromeste som blir satt opp bla annet i The Swedish Statement er multispillerene fra Bladelius Gondul. Denne har en pre som er fabelaktig. Tror også en av gutta i Fidelity er heldig eier av en. Se eks http://www.swedishstatement.com/

Spilleren starter på 69.000 og fortsetter i nivå 3 til 120.000,- NOK

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Cary 303/300 har dette integrert. Dette er en veldig bra CD spiller lydmessig.

Av det jeg har hørt klarer ingen å konkurere med separat skikkelig forforsteker. Du må i så fall veldig langt opp i pris.
Og så "kjedelig" da, å mangle en komponent i racket sitt.... ;-)
Nå må man jo veldig langt opp i pris for å finne gode preamps også.. ;)

Syns forøvrig at den omtalte MF Cd-pre24 er en killer til prisen (brukt).

Er 200% fornøyd med den spilleren akkurat nå! ;D

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
531
Torget vurderinger
23
Mark Levinson No.39/390
Veldig god volumstyring, analog sådan uten problemene med tap av bit-oppløsning ved volumredigering. Disse har også digitale innganger.

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Med tanke på noen av forslagene som er kommet her, ser jeg hvor gunstig det kunne vært med en god "obsjonsavtale", eller to... ;)

topline: Var det du som ble eier av den M F`en som lå ute på børsen nå nylig?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Med tanke på noen av forslagene som er kommet her, ser jeg hvor gunstig det kunne vært med en god "obsjonsavtale", eller to... ;)

topline: Var det du som ble eier av den M F`en som lå ute på børsen nå nylig?
Neida, jeg har hatt min et par år nå. Har ikke vært like fornøyd med lyden hele tiden. Men det har etterhvert vist seg at det ikke var MF'n som satte begrensningene her i huset. :)

R

Rojoh

Gjest
EAR Acute

Eller kanskje jeg misforstod: Vil du ha en spiller med inngangsvelger og flere innganger?

Mvh. Johan

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Var vel egentlig det jeg kikket etter ja... selv om ikke behovet for flere innganger er påtrengende, har man i alle fall muligheten.

Ett annet moment er jo å begrense antall komponenter med dertil "kabelsalat".

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Neida, jeg har hatt min et par år nå. Har ikke vært like fornøyd med lyden hele tiden. Men det har etterhvert vist seg at det ikke var MF'n som satte begrensningene her i huset.  :)
Da er det vel like før den berømte "syka" kommer lurende da... ;)

R

Roysen

Gjest
Jeg vil bare rydde opp i en begrepsforvirring som er meget vanlig:

SELV OM EN CD/SACD-SPILLER HAR VOLUMKONTROLL, BETYR DET IKKE AT DEN HAR EN INNEBYGGET FORFORSTERKER. FOR Å KVALIFISERE SOM FORFORSTEREKER, MÅ DEN HA ANALOGE INNGANGER I TILLEGG!!!!!!

Mvh
Roysen

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Jeg vil bare rydde opp i en begrepsforvirring som er meget vanlig:

SELV OM EN CD/SACD-SPILLER HAR VOLUMKONTROLL, BETYR DET IKKE AT DEN HAR EN INNEBYGGET FORFORSTERKER. FOR Å KVALIFISERE SOM FORFORSTEREKER, MÅ DEN HA ANALOGE INNGANGER I TILLEGG!!!!!!

Mvh

Var vel det jeg mente å si i innledningen ja... oppklarende.

Roysen

R

Roysen

Gjest
Jeg vet ikke om så mange CD spillere med analoge innganger. Vet faktisk om bare en fra tyske MBL og den koster både skjorta og buksa......

....den har forøvrig også en analog volumkontroll - altså ikke en av de digitale nivåreguleringene som er så vanlig.

Mvh
Roysen

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Min Apl hifi modda Teac Esoteric UX-1 kan bestilles med både analoge og digitale innganger inkl. USB og har trafokoblet (Lundahl) rørpre del.

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Har oså selv vært på let etter en god cd spiller med volum kontroll. Selv havnet jeg på EAR acute spilleren. Nå kan jo det komme av en forkjærlighet til dette merket, har en EAR V20 fra før.. Acute er en utrolig flått spiller i krom og messing, lyden er også meget naturtro og engasjerende.
Ellers har du også Consonance opera sin droplet. Denne ser i alle fall spesiell ut, volumet skal også være ok.
Dersom du ønsker med analig inn, så finnes også Ansient audio sin lector. Mener å ha sett den på bruktbørs til 20000,- den sisste tiden.

Her er i alle fall noen alternativ
Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Audio Aero Capitole mk ii har i alle fall både volumkontroll og innganger.

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Audio Aero Capitole mk ii har i alle fall både volumkontroll og innganger.

Utrolig lekker den Capitole`n...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Unidiscen har forøvrig også surroundprosessor og digitale innganger (optiske og coax) samt selvsagt SACD, DVD og DVD-A avspilling.

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Mange tips her etterhvert, så det blir vel å søke litt rundt etter omtaler og finne forhandlere til de forskjellige først.
Blir sent i seng i kveld er jeg redd for ;)

Topp Bunn