CD spiller til kjøkkenet?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Fruen ønsker seg en "liten" CD spiller til bruk på kjøkkenet. Noen som har et godt forslag?

Var inne på tanken å lage en kasett under overskap og så montere inn en bilspiller, men det var nok ikke noe slikt hun ønsket seg. Liten og flyttbar var kriteriene. Det må jo selvsagt være et minimum av lydkvalitet, så slikt som låter "plastikk" er utelukket.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
På kjøkkenet må du må ha en squeezebox for faen 8)

Og så aktive høyttalere og lydkorreksjon med Inguz og f.eks. ......

Eneste "problemet" er at det blir kamp om å få ta oppvasken.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.723
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Spiralis må vel til å rippe da, men det er et glimrende incentiv til å komme i gang.

Squeezebox Boom er en slik deilig liten flyttbar alt i ett-boks som låter greit.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Vidar P skrev:
Meridian F80. Best ever cd-spiller til kjøkkenet. Om man er glad i kona si :)
Mvh Vidar P

Ikke finner jeg forhandler i Norge og ikke finner jeg pris? ???

Må man privatimportere? Den var jo griselekker da. :D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg bestilte/kjøpte min på Hifihuset i Bærum. De har Meridian. Pris husker jeg ikke nøyaktig, men det er rundt 15-16k veil for den tror jeg.

Mvh Vidar P

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Vidar P skrev:
Jeg bestilte/kjøpte min på Hifihuset i Bærum. De har Meridian. Pris husker jeg ikke nøyaktig, men det er rundt 15-16k veil for den tror jeg.

Mvh Vidar P
OK, :eek: Nå vet jeg ikke hvordan det er hjemme hos deg, men "lille due" ville nok sløye meg med kjøkkenkniven hvis jeg brukte 15-16K på en CDspiller til kjøkkenet. ::)

At jeg brukte noe tilsvarende på en ny sjenk til spisestuen var ikke bare helt greit, det medførte både kyss og klem. :-* Men på noe som lager lyd? ??? :-\ Det skal vel også tilllegges at hun ikke har den fjerneste anelse om hva stereoanlegget koster, en viktig og vesentlig grunn til at jeg fortsatt er i live. ;D

Vidar P skrev:
Meridian F80. Best ever cd-spiller til kjøkkenet. Om man er glad i kona si :)
Mvh Vidar P
Spørsmålet blir vel mer om hun fortsatt er glad i meg etterpå?? :-\

Nei vi får vel se på en Tivoli kanskje?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jo, man kan jo ikke la seg sløye med kjøkkenkniven.

På den annen side så er dette et så flott designet og bygd, samt vellydende lite stereoanlegg at jeg synes prisen er nærmest rimelig jeg. Brukskunst. Brukes på kjøkkenet, tas med til stua, soverommet, badet (sammen med stearinlys), hytta etc etc. 15k er vel like mye som soltaket på en ny tysk bil. Mye glede i en liten boks, med en forventet levetid på årtier. Det blir billige spilletimer når man tenker på hvor mye dette blir brukt. Synes nå jeg da. I realverdi koster den vel mindre enn en Kurer kostet da våre foreldre var unge. For å sette det i perspektiv :)

Ikke for det, jeg mener ikke noe om hva andre burde kjøpe, jeg simpelthen sier at dette er en svært vellydende cdp (kanskje den mest vellydende av alle som passer i dine kriterier), så får hver og en ta stilling til om man synes den er verdt prisen. Det skulle ikke forbause meg om HHiB gir gode priser; men Tivoli blir jo alltids billigere likevel da.

Mvh Vidar P

C

Cyber

Gjest
Vidar P skrev:
Det skulle ikke forbause meg om HHiB gir gode priser...
Nei, det er vel ingen som som blir sjokkert over prisene en kan ende opp med der etter noen handler. Andrè er utrolig artig å handle med, må bare være tålmodig.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå skal jeg ikke kuppe tråden din Spiralis; men bare skyte såvidt inn; for de som er interessert i høykvalitets bærbare/"kjøkkenradioer" generelt og Meridian F80 så er det noen veldig morsomme videoer her med sjefen på Meridian, Bob Stuart, som beskriver produktet;

http://www.thef80.com/Video.aspx

Mvh Vidar P

C

Cyber

Gjest
Vidar P skrev:
Nå skal jeg ikke kuppe tråden din Spiralis; men bare skyte såvidt inn; for de som er interessert i høykvalitets bærbare/"kjøkkenradioer" generelt og Meridian F80 så er det noen veldig morsomme videoer her med sjefen på Meridian, Bob Stuart, som beskriver produktet;

http://www.thef80.com/Video.aspx

Mvh Vidar P
Kul sak, spiller nok fett i forhold til size. Rolig stemme på han karen, nesten litt sløv... :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Huff, nå har du nok satt i gang noe Vidar. :eek: Blir nok nødt til å ta noen telefoner på mandag, så får vi se om de klarer å levere innen onsdag? Posten du vet!? ::)

Som sagt var den der dingsen rimelig lekker. Men den koster like mye som jeg betaler på både hus og bil i en måned. 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Det ble en slik en:

Et "lite" kompromiss mellom Vidars Ferrariløsning og Expert plastikkløsning. Ca halve prisen i forhold til F80. Elegant i hvit pianolakk. Vanskelig å si noe om lydforskjeller i og med at jeg ikke har hørt F80, men Tivoli er ikke helt på trynet det heller når det kommer til lyd.

Takk til Vapor for å sette meg på tivoli ideen. Og takk til Vidar for å vise oss den mest griselekre flyttbare CD spilleren jeg har sett.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nydelig den blanke hvite finishen Spiralis! Kan man spørre hva den koster denne Tivolien?

Mvh Vidar P

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Ja helt gratis var den ikke. I hvit pianolakk kostet den 7500,- pluss porto fra Ton Art i Trondheim.

Men lyden er faktisk veldig god. Guttungen klarte faktisk å høre "Danseband" på radio nå i 5 minutter før han rømte kjøkkenet! Han syntes lyden var bra men musikken......... ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn