CD-spiller til anlegg med Vincent og Patos

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg har en kompis av meg som fyller 30 i begynnelse av januar og vi er en del folk som har tenkt på å kjøpe en ny cd-spiller til anlegget hans. Han gjorde en voldsom oppgradering av anlegget i sommer, som gjorde at han nå har en Vincent SV-233 og Patos Lyric 402 som forsterker og HT. Husker ikke kabelmerket, men det er OK det også.

I hvert fall trenger han en ny cd-spiller. Han har nå en litt sliten Denon sak fra slutten av 90-tallet. Det budsjettet jeg har å operere med er en plass mellom 3000 og 5000, litt avhengig av hvor mange som hiver seg med på det.

I den prisklassen tenker jeg tre ting:

1. Brukt
2. Import fra Kina (NYSound f.eks.)
3. DAC

SV-233 har balanserte innganger og er, visstnok, balansert helt gjennom. Så hvis det er mulig å få finne noe OK som er balansert i den prisklassen jeg skisserer, hadde sikkert det vært det beste.

Så. Anbefalinger anyone? Jeg er ikke spesielt godt kjent med anlegget hans, han bor i Oslo og jeg i Tromsø.

U

utgatt60135

Gjest
Hvis du velger alternativ 2 tror jeg du greier denne til prisen din;

Den har balanserte utganger.

Jeg kan trygt anbefale denne. Hørte den med høyttalere til 88.000,- og det spilte flott.

HiFi news skriver følgende;

Award winner 2005. Best up to 1000£. This player deserve to make wawes at its price point thanks to thrilling vocals and a dexterity and energy that truely bring music to life.

Fidelity ga den meget god omtale også.

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Hva med Vincent cd-spiller?

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Hva med Vincent cd-spiller?
Ja - jeg er helt enig! Enten S3 eller S6, budsjettet vil nok tilsi at begge disse må skaffes på bruktmarkedet, men det skulle jo være mulig?

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
hold deg langt unna lyse uoppløste kilder med den forsterkeren iallefall. og kjør helst balansert

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Vincent har jeg tenkt på, selvfølgelig. Men da er man avhengig av hva som dukker opp på bruktbørsen... Jungson er en mulighet jeg også har vurdert.

Holde meg langt unna lyse, uoppløste kilder har jeg helt klart tenkt å gjøre, ja. :)

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
0
Sted
Jessheim
Jeg har en kompis av meg som fyller 30 i begynnelse av januar og vi er en del folk som har tenkt på å kjøpe en ny cd-spiller til anlegget hans. Han gjorde en voldsom oppgradering av anlegget i sommer, som gjorde at han nå har en Vincent SV-233 og Patos Lyric 402 som forsterker og HT. Husker ikke kabelmerket, men det er OK det også.

I hvert fall trenger han en ny cd-spiller. Han har nå en litt sliten Denon sak fra slutten av 90-tallet. Det budsjettet jeg har å operere med er en plass mellom 3000 og 5000, litt avhengig av hvor mange som hiver seg med på det.

1. Brukt
3. DAC

SV-233 har balanserte innganger og er, visstnok, balansert helt gjennom. Så hvis det er mulig å få finne noe OK som er balansert i den prisklassen jeg skisserer, hadde sikkert det vært det beste.

Så. Anbefalinger anyone? Jeg er ikke spesielt godt kjent med anlegget hans, han bor i Oslo og jeg i Tromsø.
Jeg vil velge alternativ 3. Billig og mer lyd...

Biovitt

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Jeg vil velge alternativ 3. Billig og mer lyd...

Biovitt
Jeg hadde en Holfi DAC som jeg solgte for ca 3000 for ca 1 år siden. Den var gammel, men spilte veldig bra. Rytmisk. Ikke ofte man ser den på markedet, men skulle den dukke opp kan den være et ok alternativ.

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Prøv å få tak i en brukt Hegel CDP2AmkII.

Fullt balansert og så detaljert og åpen som en spiller til 10-15K kan være.

Bør passe perfekt med Vincent og Patos som begge kan være litt "sidrumpa"

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1

1. Brukt
3. DAC

Hei. Har selv hatt Lyric 402 og Vincent. Prøv en Cambridge Azur 640. Den koster latterlige 2990 på hifi klubben og er et virkelig kupp til den prisen. Funket veldig bra på Lyric og Vincent

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Den Vincent CD S3 vil jeg tro kan være helt ypperlig til den bruken den skal brukes til. Her såvidt hørt den, men det er riktignok lenge siden. I så fall får han jo også noe som matcher utseendet på forsterkeren, noe kjæresten hans sikkert er glad for. :) RME DAC er et alternativ, men noe dyrt - og det ser jo ikke direkte pent ut. I så måte er jo Jungson et pent alternativ. Hm.

Takk for all hjelp i hvert fall og kom gjerne med flere tips.

desibel32

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.10.2004
Antall liker
4
Torget vurderinger
4
Prøv å få tak i en brukt Hegel CDP2AmkII.

Fullt balansert og så detaljert og åpen som en spiller til 10-15K kan være.

Bør passe perfekt med Vincent og Patos som begge kan være litt "sidrumpa"
Du får ikke en CDP2A mkII til mellom 3000 og 5000 kroner. MKI selges for ca 6000,- Har sett flere avertert til mellom 7000,- og 8000,- i det siste, men regner med at de går for mellom 6000,- og -6500,- Tror ikke du får MKII for under 6500,- heller nærmere 7000,-

Topp Bunn