cd-spiller og forforsterker til horn

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Har fått meg hønn!! Ikke sånne som bukken har, men Avantgarde Acoustic sine Solo'er (men noe synes å være i ferd med å bryte gjennom i panna også). Så nå er det ut med dynamiske høyttalere, effektforsterkere og annet overflødig mikkmakk. Annlegget forøverig består nå av en Sony CDP-XB930 som drev, MF X-DACv3 + X-10 og Densen Beat 200 (og platespiller og radio). Og desverre tror jeg ikke disse helt yter høyttalerene rettferdighet. Anlegget spiller dynamisk og med bruktbar autoritet (i hverfall i forhold til hva jeg er vandt med), men jeg aner en slags blasshet og tilbakeholdenhet. Som forforsterker vurderer jeg en TVC, som jeg tror må være en god løsning. Signalkilden er jeg derimot mer usikker på. Jeg kan selvfølgelig modde litt på MF dac'en. Putte inn noen bedre opamper og litt sånn forskjellig, men spørsmålet er om det er det som fører meg i riktig retning. Jeg har vært inne på å finne meg en dCS Delius eller Chord DAC64 eller noe sånt. Eller kanskje en Cary 308T eller noe sånt. Muligheten til å spille av sacd og/eller dvd-audio hadde jo vært morro, men siden butikkene ikke akkurat flyter over av den type plater så er det ingen absolutt nødvendighet. Benchmark DAC1 modda av http://www.empiricalaudio.com ser også veldig interessant ut. Nok om hva jeg mener akkurat nå. Er det noen som har meninger om hva jeg bør prøve ut sammen med Solo'ene? Og noen skulle lure så liker jeg musikken min gjengitt transparent og rytmisk. Ikke ullent og/eller laidback som jeg opplever at enkelte komponenter kan være. F.eks. så opplever jeg MF dac'en min som litt laidback. Eller i overkant høffelig som jeg pleier å beskrive den som.

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Det er så mange som mener så mangt om så mye forskjellig her, men ingen som mener noe om dette? Pussig...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sikkert fordi det er få som har erfaringer med solo.
tvc byr på en unik åpenhet, renhet og dynamikk.
høres ut som det du trenger dersom du synes at systemet låter litt laidback.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
hva med en accuphase cd med volumkontroll? hørt dette på lyric og det funka bra...

christian

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
sikkert fordi det er få som har erfaringer med solo.
Ja, jeg regner med det jeg også. Men når jeg ser hvor mye som menes om så mangt her av og til..... ;)

Men jeg er takknemelig for innspill uansett! :)

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Du har en hel masse å hente på å ta i bruk et annet cd-drev. Jeg har selv cd-spilleren din (nå parkert hos jentungene) og vet at denne ikke fungerer spesielt godt til jobben. ( bruker en eldre wadia dac, spritet opp med rørbuffer fra MF...). Etter å ha gått veien om en Marantz cd17 og en densen beat 400, samt testet ut en teac vrds 25, falt valget på et drev fra Audio Note. Og den gjør underverker på min dac...drevet har i mitt oppsett like mye å si som dac'en.

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Er klar over at cd-spilleren min ikke er det helt store drevet. Men jeg lurer litt på en sak. Vil drevet fungere bedre som drev ved å bytte rca kontaktene til bnc kontakter som er 75 ohm? Og benytte 75 ohms kabel mellom drev og dac?

S

smil

Gjest
Avantgarde Acoustic sine Solo-ar er kjempebra høgttalarar og dessutan billige i forhold til kvaliteten. Har høyrt dei i mange timar på billig Cambridge-spelar og ATC forforsterkar: funker supert.

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
PC-audio er jo siste skrik angående cd-avspilling. Når folk skifter ut DCS'ene sine til fordel for en billig pc, er det jo kanskje verdt å kikke litt nærmere på den løsningen. TVC er sikkert en glimrende løsning, du trenger jo minimalt/ingen gain etter dac'ens utgang.

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
103
Avantgarde Acoustic sine Solo-ar er kjempebra høgttalarar og dessutan billige i forhold til kvaliteten. Har høyrt dei i mange timar på billig Cambridge-spelar og ATC forforsterkar: funker supert.
Hei,

Hvor har du hørt dette oppsettet?

Mvh

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
103
Ja.

Fekk forresten Krønsj besøk av Håkon Rognlien ?
Nei desverre, men det er selvsagt ikke for sent. Han er fortsatt veldig velkommen!

Trene i dag?

S

smil

Gjest
OK.
Ikkje i dag. Kanskje på lørdag.
Snakkes på Krønsj.

Topp Bunn