Har fått meg hønn!! Ikke sånne som bukken har, men Avantgarde Acoustic sine Solo'er (men noe synes å være i ferd med å bryte gjennom i panna også). Så nå er det ut med dynamiske høyttalere, effektforsterkere og annet overflødig mikkmakk. Annlegget forøverig består nå av en Sony CDP-XB930 som drev, MF X-DACv3 + X-10 og Densen Beat 200 (og platespiller og radio). Og desverre tror jeg ikke disse helt yter høyttalerene rettferdighet. Anlegget spiller dynamisk og med bruktbar autoritet (i hverfall i forhold til hva jeg er vandt med), men jeg aner en slags blasshet og tilbakeholdenhet. Som forforsterker vurderer jeg en TVC, som jeg tror må være en god løsning. Signalkilden er jeg derimot mer usikker på. Jeg kan selvfølgelig modde litt på MF dac'en. Putte inn noen bedre opamper og litt sånn forskjellig, men spørsmålet er om det er det som fører meg i riktig retning. Jeg har vært inne på å finne meg en dCS Delius eller Chord DAC64 eller noe sånt. Eller kanskje en Cary 308T eller noe sånt. Muligheten til å spille av sacd og/eller dvd-audio hadde jo vært morro, men siden butikkene ikke akkurat flyter over av den type plater så er det ingen absolutt nødvendighet. Benchmark DAC1 modda av http://www.empiricalaudio.com ser også veldig interessant ut. Nok om hva jeg mener akkurat nå. Er det noen som har meninger om hva jeg bør prøve ut sammen med Solo'ene? Og noen skulle lure så liker jeg musikken min gjengitt transparent og rytmisk. Ikke ullent og/eller laidback som jeg opplever at enkelte komponenter kan være. F.eks. så opplever jeg MF dac'en min som litt laidback. Eller i overkant høffelig som jeg pleier å beskrive den som.