CD-spiller med dynamikk og god oppløsning.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Hvilke spillere kan dere anbefale her? Prisklasse; maks 12.000.

Jeg har sammenlignet en Marantz SA11S1 mot en del andre spillere, der Marantzen har stukket av med seieren hver gang?
Kanskje ikke noe poeng i å lete mer? Må si jeg liker den, men jeg spør likevel.

Forslag til hva som kan tukte Marantzen til en bruktpris på maks 12.000 kr. på dynamikk og oppløsning? :)

Mvh. Ole.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.495
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg var godt fornøyd med min EMC-1UP, men den ble i sin tur slått av harddiskbasert avspilling. Mitt råd: Vær fornøyd med den CD-spilleren du har, og tenk over om du etter hvert vil over på noe harddiskbasert. I den verdenen får du veldig bra ting til lavere butikkpris enn den bruktprisen du nevner.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Asbjørn skrev:
Jeg var godt fornøyd med min EMC-1UP, men den ble i sin tur slått av harddiskbasert avspilling. Mitt råd: Vær fornøyd med den CD-spilleren du har, og tenk over om du etter hvert vil over på noe harddiskbasert. I den verdenen får du veldig bra ting til lavere butikkpris enn den bruktprisen du nevner.
EMC er solgt alt, og HDD-basert musikk er veldig langt frem i tid for min del, da jeg liker å fysisk ha et cover i handa, lese hva som står der, samt rusle litt rundt i sjappa for å forske på ny musikk. Liker å ha en fysisk samling også.
Kall meg gammeldags. ;)

Mvh. Ole

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.098
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
I din prisklasse vil Arcam kunne gi deg store opplevelser. Har selv hatt FMJ CD36, som var en flott spiller som gir deg musikkopplevelser tett på high-end. FMJ CD37 er nok enda bedre, skulle jeg tro. HiFi-klubben fører Arcam.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
lars_erik skrev:
I din prisklasse vil Arcam kunne gi deg store opplevelser. Har selv hatt FMJ CD36, som var en flott spiller som gir deg musikkopplevelser tett på high-end. FMJ CD37 er nok enda bedre, skulle jeg tro. HiFi-klubben fører Arcam.
Skal sjekkes ut! Takker. :)

AB1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2010
Antall liker
1
Sony SCD777ES, Wadia 850 eller andre "tunge" eldre spillere.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.272
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jeg ville gått for en godt innspillt AN-DAC samt et AN-drivverk - har en CD-T Zero her, modda selvfølgelig som grisedenger EMC1... ;D

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
Olbor skrev:
Asbjørn skrev:
EMC er solgt alt, og HDD-basert musikk er veldig langt frem i tid for min del, da jeg liker å fysisk ha et cover i handa, lese hva som står der, samt rusle litt rundt i sjappa for å forske på ny musikk. Liker å ha en fysisk samling også.
Kall meg gammeldags. ;)

Mvh. Ole
Forstår deg veldig godt i forhold til dette med å ha en fysisk samling. Jeg går ikke over til HDD basert elektronisk samling før jeg blir tvunget til det,- det vil si når man rett og slett ikke gir ut relevante musikkutgivelser på fysisk format lenger :) :) Og den dagen håper jeg er mange mange år frem i tid :)

Edit: Og angående Marantzen du har så tror jeg den slår det aller meste til prisen du nevner. Mitt innspill er heller å legge de 12 lappene i budsjettet for oppgradering på forsterker eller høyttalersiden i overskuelig fremtid. Tror du skal opp i ganske store summer på kildesiden for å merke stor forskjell fra Marantzen!

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Opera consonance 2.2reference burde du sjekket ut.

Dei går for små 4-5k.

Mvh.

Topp Bunn