Cd OG Lp - ny trend?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
De gamle metal-heltene judas Priest slapp sin nye plate Nostradanus i dag.
Dette er neppe musikk for hvermansen, men de gjorde noe jeg ikke kan huske å ha sett før.

I tillegg den en vanlig (?) dobbel CD slapp de en "Deluxe Edition", som i tillegg til de to CDene er en bok på 48 sider som CDene sitter i. Dette er forsåvit heller ikke så uvanlig for gamle helter å gjøre.

Men i tillegg til denne slapp de en "Super Deluxe Edition", som består av en pakke med det to CDene i en enda større bok og den samme musikken på 3 stk LPer. På platekompaniet koster disse hhv. 159, 239 og 499. Spørsmålene er da om noen gidder å punge ut 340,- ekstra for å få samme musikken også på LP, i tillegg til en bok og en plakat og en fin boks, og om dette blir en ny trend. Eller er dette dømt til å mislykkes og dette blir et engangstilfelle? Man skulle jo tro at folk vil ha enten CD eller LP, og ikke begge deler i en boks.

http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=88697315572

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Går det ikke an å få kjøpt den på bare LP altså? Det er jo teit.. ???

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om det var en artist/band jeg likte meget godt, kunne jeg tenkt meg en slik alt i en boks......... ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pengvim skrev:
Regner med at den også er tilgjengelig på markedet som ren vinyl utgave.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
emotikon skrev:
Pengvim skrev:
Regner med at den også er tilgjengelig på markedet som ren vinyl utgave.
Tror faktisk ikke det.
Det er litt sært...

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fikk boksen i posten i dag, og spiller nå LPene ;)
Kvaliteten er meget bra, og alt tilbehøret er bare kult. Nå skal det legges til at jeg kjøpte pga platene, men det er jo greit å få med cdene på kjøpet ;)
Musikalsk, og kvalitetsmessig er dette faktisk meget bra. Nå er jeg ikke Judas Priest DIE HARD fan, men denne er ikke helt som man husker Judas Priest, og er IMO noe av det bedre de har kommet med!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Dette er neppe musikk for hvermansen, men de gjorde noe jeg ikke kan huske å ha sett før.

I tillegg den en vanlig (?) dobbel CD slapp de en "Deluxe Edition", som i tillegg til de to CDene er en bok på 48 sider som CDene sitter i. Dette er forsåvit heller ikke så uvanlig for gamle helter å gjøre.

Men i tillegg til denne slapp de en "Super Deluxe Edition", som består av en pakke med det to CDene i en enda større bok og den samme musikken på 3 stk LPer. På platekompaniet koster disse hhv. 159, 239 og 499. Spørsmålene er da om noen gidder å punge ut 340,- ekstra for å få samme musikken også på LP, i tillegg til en bok og en plakat og en fin boks, og om dette blir en ny trend. Eller er dette dømt til å mislykkes og dette blir et engangstilfelle? Man skulle jo tro at folk vil ha enten CD eller LP, og ikke begge deler i en boks.

Hei!
Dette er jeg helt enig med deg i, prøver i meget stor grad å unngå og anskaffe samme musikk i opptil flere utgaver, proriterer da å fordele på annen (ny) musikk.

På den annen side dersom prisen på 499.- for hele pakka koster nesten det samme som bare vinylen aleine ville kostet, så er det jo greit nok.
Mvh.KW

arveprinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2008
Antall liker
0
BT skrev:

Det gjør jo ingen ting :)
Judas Priest er jo bare helt konge............. :) :)

Topp Bunn