Cassandra Wilson-gode album?

O

omholt

Gjest
Hørte en låt av Cassandra Wilson på en B&W demo DVD som var utrolig flott. Sangen var Right here, right now. Har damen noen gode album som kan anbefales?

Ser at hun holder seg stort sett i jazz sjangeren. Er i utgangspunktet ikke så begeistret for den sjangeren, men den sangen jeg hørte var ikke typisk jazz.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg husker ikke sånn i farta akkurat hvilke jeg har, men...

'New moon daughter' og 'Blue light 'til dawn' er bra (de to første?). En del av det andre kan bli litt preget av gjentagelser.

Dama kan i hvert fall synge!

K

kiwi

Gjest
Da vil jeg anbefale deg og kjøpe: sings standarsd og thunderbird ;) to veldig fine plater fra en dame som virkelig kan synge
Mvh: Espen
Hørte en låt av Cassandra Wilson på en B&W demo DVD som var utrolig flott. Sangen var Right here, right now. Har damen noen gode album som kan anbefales?

Ser at hun holder seg stort sett i jazz sjangeren. Er i utgangspunktet ikke så begeistret for den sjangeren, men den sangen jeg hørte var ikke typisk jazz.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.740
Skiva Travelling Miles lar seg også høre, men smaken er som bakenden vet du.
Minst delt i 2 ;-)

God jakt, og lytting...

O

omholt

Gjest
Sv: Cassandra Wilson-gode album?

Glemte å gi tilbakemelding her. Takk for svarene folkens. Hørte på klipp fra albumene dere anbefalte og kjøpte Travelling Miles som jeg sitter og hører på nå. Jeg blir aldri noen stor jazz fan, men det er flere fine sanger på denne platen. Liker spesielt track 4.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Sv: Cassandra Wilson-gode album?

Hei!
Mitt første møte (kjøp) med dama var "Belly of the sun".
Leste så (for lenge siden nå) at de to som Zomby_Woof omtaler( Blue light til dawn og New Moon Daughter) :D skulle være bra og plutselig en dag for noen år tilbake var de på tilbud for 39.- pr. stykk (Platekompaniet) og det må jeg si var en god investering :D
Jeg synes kanskje at "Blue Light Til Dawn" må sies å være min favoritt av de 5 jeg har, men alt er etter min mening hørbart og lyden er jo også av høy kvalitet,
Jeg har også "Travelling Miles" og "Sings Standards"
Cassandra er kanskje ikke 100% typisk jazz, vil en del hevde og kanskje nettopp derfor også hørbart for andre enn rene jazzelskere ::)
Hun er dog klassifisert som jazzsangerinne og var da også med i programmet om jazzens historie som gikk på NRK, der hun vel ble benevnt som en av de nye "moderne" jazzartister.
Mvh.KW

Topp Bunn