Cary kontra Audio Note Preamp

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Prisen på AN M2 er det i alle fall ikke noe å si på. AN lager usedvanlig gode produkter, men de gir ikke alltid ved dørene med hensyn til matching, så om denne er tingen å gå for, er ikke godt å si. Om den ikke liker seg, kan den lett bli litt skrikete i toppen. Har du anledning til å prøve før kjøp?

En venn av meg bruker denne Cary-preampen og liker den veldig godt lydmessig. Dynamisk, åpen og med god substans i lydbildet. Samtidig er disse kjent for å ha glupsk rørapetitt og å være ganske utsatt for mikrofoni, så plassering er noe å tenke på. Prøver ikke å være negativ her, det er to utmerkede forforsterkere begge to, og prisene er veldig fine, men ingen av dem bør kjøpes i blinde.....

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
Jeg har en ny slp 03 på lån,ifølge mine ører spiller den aldeles fortreffelig.
Har cary cad 500 monoblokkene på ProAc D100 og jeg syns det låter ganske så bra.Er dog skeptisk til Harman/kardon cd spilleren men med den som utganspunkt og det i beregningen syns jeg det låter bra. Gleder meg til å bytte cd spiller ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Har en M2 (siste ver.) og er meget fornøyd.Den skal ikke ut med det første.Blir det ny pre amp blir det garantert en "ny" AN.
Prisen på den som ligger på bruktbørsen er det ikke noe å si på.

Nå skal det sies at jeg har aldri hørt M2'n på annet enn Klipsch/trioder og det fungerer veldig så bra.

Av Cary har jeg kun hørt int./power amps og de låter ikke feil i mine ører de heller :)

Som Impulse sier bør de begge absolutt prøves hjemme hos deg om mulig.
Har du muligheten så er du hjertelig velkommen hit på en lytt.

/jan

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
M2 hva da? Det finnes en del varianter her: M2-kit, M2 og M2 Phono.
I tillegg kommer gammel M2 som er helt annerledes en versjon etter ca:2000.

Ja.....også M2 Balanced da, men denne er det vel ikke snakk om her i denne tråden.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Paulsen skrev:
M2 hva da? Det finnes en del varianter her: M2-kit, M2 og M2 Phono.
I tillegg kommer gammel M2 som er helt annerledes en versjon etter ca:2000.

Ja.....også M2 Balanced da, men denne er det vel ikke snakk om her i denne tråden.
Vet du noe om forskjellene på disse?

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Har dere evt. noen andre forslag i samme prisklasse, evt opp mot 10 000 - nytt eller brukt? Riaa e'kke så dumt heller, men det kan vente...

R

Rojoh

Gjest
Conrad Johnson PV-10 er vel kjent som en bra match med Doxa og innenfor budsjett. Musical Fidelity har jeg også hørt nevnt. Selv synes jeg EAR-Yoshino fungerer utmerket sammen med Doxa. Du kan muligens finne en brukt 834L? 864'en som jeg bruker har en god RIAA, men noe over budsjett selv brukt.

Mvh. Johan

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
TJ skrev:
Har dere evt. noen andre forslag i samme prisklasse, evt opp mot 10 000 - nytt eller brukt? Riaa e'kke så dumt heller, men det kan vente...
Hvis den ikke er solgt så er GRAAF WFB TWO et tips, står en slik hos Audioart.
Har testa min i oppsett som koster betydelig med penger, den har blitt satt opp sammen med bl.a Ancient Audio blokker, Audio note kit 2.
Det er jo i tillegg riaa på den.
Den burde du absolutt tenke på.
http://audioart.no/brukt.php

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
572
Sted
Stockholm
En annen viktig ting du bør tenke på er impedansmatching. Utgangsimpedansen på pre'en bør ikke overstige et forhold på 1/10 i forhold til effekttrinnet, ellers kan du få tynn bass.. ;) Eksempel; hvis f.eks effekttrinnet har en inngangsimpedans på 100000 ohm, bør ikke utgangsimpedansen på pre'en gå over 10000 ohm. Cary SLP 50 B mener jeg å huske har en utgangsimpedans på 2500 ohm. :)

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
4.071
impulse skrev:
En venn av meg bruker denne Cary-preampen og liker den veldig godt lydmessig. Dynamisk, åpen og med god substans i lydbildet. Samtidig er disse kjent for å ha glupsk rørapetitt og å være ganske utsatt for mikrofoni, så plassering er noe å tenke på.
Jeg har brukt SLP-50B siden den kom for mange år siden (6-8?), og har aldri hatt problemer med "glupsk rørappetitt". Tvert imot, et par gode NOS rør (du trenger bare to stk.6922/6dj8) holder i årevis. Du forveksler ikke med Audilble Illusions Modulus? Den spiser rør, har jeg forstått.
Min ble kjøpt ny, oppgradert med "oil caps", og kostet 16.500 kroner hos Lyric. Så nyprisen på 20.000 er nok litt hardt tatt i...

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.518
Torget vurderinger
18
erlandsen skrev:
impulse skrev:
En venn av meg bruker denne Cary-preampen og liker den veldig godt lydmessig. Dynamisk, åpen og med god substans i lydbildet. Samtidig er disse kjent for å ha glupsk rørapetitt og å være ganske utsatt for mikrofoni, så plassering er noe å tenke på.
Jeg har brukt SLP-50B siden den kom for mange år siden (6-8?), og har aldri hatt problemer med "glupsk rørappetitt". Tvert imot, et par gode NOS rør (du trenger bare to stk.6922/6dj8) holder i årevis. Du forveksler ikke med Audilble Illusions Modulus? Den spiser rør, har jeg forstått.
Min ble kjøpt ny, oppgradert med "oil caps", og kostet 16.500 kroner hos Lyric. Så nyprisen på 20.000 er nok litt hardt tatt i...
20 K var litt drøyt ja, det er nok prisen med fjernkontroll jeg har tenkt på. Jeg har rettet opp nyprisen i annonsen. Du har rett i at den IKKE spiser rør.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Rojoh skrev:
Btw: Kjører du med NLE11 direkte montert på inngangen på Doxaen?
Det er det jeg har gjort til nå, ja!
Men det er jo ganske såupraktisk om man har flere analoge innganger og når jeg nå har tenkt å dele aktivt må det vel en Pre til!

Topp Bunn