Cary Audio DVD-8

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Hei! Vurderer å bytte ut min nåværende dvd spiller. Har sett på Cary Audio DVD-8, liker omtale og design. Noen som har erfaringer med denne spilleren?

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Er det virkelig ingen som har erfaring med denne?

O

Omar

Gjest
Nja. har hørt at den låter greit. Men bildet er ikke helt i toppklasse nei. Kjøp heller pioneer eller denon pluss en cd spiller.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.593
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jonny Haugen testet en Cary DVD-spiller i Fidelity for ikke så altfor lenge siden med så godt resultat at han kjøpte spilleren tror jeg. Husker ikke om det var DVD7 eller 8. Sjekk indexen over testede produkter i siste Fidelity og kjøp bladet eller last ned testen hvis tilgjengelig.

L

N

nb

Gjest
Om DVD-biten er viktig for deg, så får man nesten garantert bedre bildekvalitet pr. kroner om man går for noe "traustere" ala Denon, Yamaha e.l. Om lyddelen er viktig for deg, så kan det hende det er et fornuftig kjøp, har ikke erfaring med den selv. Du får brukte Denon-spillere fra forrige generasjon for 2-3 lapper nå (type 2910 og 3910) - de fikk i sin tid veldig mye skryt for bildedelen - vet ikke hvor mye som har skjedd på den fronten siden den tid. Jeg har selv 2910 og er godt fornøyd, selv om jeg ikke ser så mye DVD lengre. Den er også temmelig kjapp i oppstarten. Disse spiller også SACD.

En annen løsning er en betydelig rimeligere DVD-spiller + en DAC du liker.

NB: Om du skal bruke en DVD-spiller som CD-spiller eller drivverk, så sjekk for all del hvor lang tid den bruker på å starte opp når du putter inn en CD. En del DVD-spillere bruker irriterende lang tid.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.593
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hvis du vil ha en anbefaling ville jeg sette etter en Primare DVD30 på bruktbørsen. Den har veldig bra lyd og bilde, og er meget flott å se på spesielt i Titan finish. Den er testet i Fidelity med meget bra omtale for noen år siden. Tipper den ligger på 8-9000 på bruktmarkedet, kostet i overkant av 20`ny.

Topp Bunn