Som de sier over, Radionette 5000 Hi-Fi og Tandberg TT5000 er samme spiller - sikkert "montert" i samme fabrikk her på fjellet.
Samme spiller finnes nok under andre navn i forskjellige land.
Den var et Toshiba- produkt fra det japanske firmaet CEC (Toshiba-eid?). Originalt med en Audio Technica CN2316R Pickup påmontert en Taya LP100 tonearm. Motor er AC-drevet fra OCS Japan.
Topprammen er plastikk, men ganske "død", rammen er spon hvor treimitasjonen er en vinyl-/plastremse. Bunnplaten er huntonitt med noen stakkarslige gummiføtter. Det mekaniske (tallerken/arm) er fjæropphengt.
HasseBasses forslag til headshell/pickup synes beste forslag

. Mala Audio har samme, til samme pris. Ellers ville jeg dempet bunnplaten med gummi-/asfaltplate (Biltema o.a.), noe som nok demper "trommeeffekten". Noen kroner i andre gummiføtter vil sikkert heller ikke være negativt

Ser ut til at du mangler antiskating-loddet, Jøgs. En mutter el.l. i en sytråd gjør nytten. Vekt sies å være 4 gram.
Jeg har selv en Radionette 5000 som trenger litt TLC. Så om noen har en servicemanual for denne (eller Tandberg TT5000), vil jeg

. Spiller ingen rolle om det er hardcopy, fotokopi, skannet... alt er velkommen!