Carmen på julaften!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg er klar over at dette er en reprisesending, men jeg vil likevel nevne at NRK2 sender Carmen på NRK2 kl 1425 julaften. Det er en forestilling fra Covent Garden ifjor. Dirigent er Antonio Pappano. Jeg fikk ikke sett den forrige gang, og det kan vel være flere som var på ferie 9. august.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.164
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nesten jul og så sender Tante Krinken sigarettpiker, umoral og knivstikking! Fy!

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.573
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Ja hadde det vært Carmen men Marius M. skulle jeg ha hørt på det ;D ;D
Beklager litt OT , men bærer jo samme navn 8)

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Takk for tipset – har hørt gode ting om denne oppsetningen, og fikk ikke med meg forrige sending. Tror det kræsjer med Kalle Anka och hans fotografiske ekspedisjon, men man er heldigvis oppsatt med DVD-opptager.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Valentino skrev:
Nesten jul og så sender Tante Krinken sigarettpiker, umoral og knivstikking! Fy!
Da kanskje passer det bedre med Spike Jones' versjon - der handler det om tyggegummifabrikkpiker, og oksen er for anledningen byttet ut med en ku. Og toreadoren drukner i kuas melk. Og operaen er sterkt forkortet - heldigvis! ;D

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.971
Sted
Trondheim
Så her sitter jeg og ser på den nevnte Carmen. Og plutselig skjønner jeg hvorfor den ble en dundrende fiasko ved førsteoppføringen i Paris. Dette må jo være omtrent så fjernt fra det publikum hadde forventet som overhode mulig. Fantastisk musikk, men utrolig vulgær (i hvertfall i denne oppføringen). Dette er jo verisme, lenge før Puccini og gjengen. Dette hadde nok ikke publikum på Opera Comique i Paris ventet seg.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.659
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det var då ein veldig bra Carmen, dette her. Fekk ikkje høve til å fylgje med, men jentene i huset hadde han på. Dei såg han tidlegare i haust på Nordfjordeid, og det gledde eit farshjarte at dei valde dette framfor nissemusikken...

Topp Bunn