Sport, sykkel og trening Carlsen Vs Norge

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Begynner på vg live kl 09.30 for den som er inntrisert :)

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Carlsen klarte remi mot hvit , 3 stormestere og heile norge som kunne stemme , med trekkene stormestrene gjorde og di hadde 3 trekk fra houdini 4 pro hver , og enda klarte di ikke og knekke carlsen , dette viser bare hvor langt denne fyren kommer til og komme innen sjakk verden , han er et geni rett og slett. Norge , stormestrene og houdini 4 pro tapte i mine øyne.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
nå skal det sies at det norske folk stemte frem noen svake/puslete varianter. f3 istedenfor lg5, og senere Lxg5 fremfor lf2.

Noe som gjorde at Norge havnet bakpå og var nødt til å ty til houdini for å ikke gå rett i tap. Uten Ld3 som Houdini fant så ville Norge ha tapt partiet.

Og Carlsen er god nok til å styre inn til Remis.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
nå skal det sies at det norske folk stemte frem noen svake/puslete varianter. f3 istedenfor lg5, og senere Lxg5 fremfor lf2.

Noe som gjorde at Norge havnet bakpå og var nødt til å ty til houdini for å ikke gå rett i tap. Uten Ld3 som Houdini fant så ville Norge ha tapt partiet.

Og Carlsen er god nok til å styre inn til Remis.
Ja det er jeg enig i norge stemte fram noen dårlige trekk for norge , men lel skulle 3 stormestere + norge og houdini 4 pro klare dette. Heilt ufattelig av 3 stormestere og tape slikt , remi fpr svart i ein slik situasjon er toppers for magnus , og det ville det ha vert for meg å. Di skulle ha brukt stockfish D D i stedet , denne brukte annerledes og bedre trekk enn houdini sin gjorde , sjekket opp dette. Stockfish D D er faktisk høyere raitet enn houdini og.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
3 stormestere + Norge?

Jo mer kokker, jo mer søl. De 3 stormesterne skulle jo legge frem kandidattrekk slik at folket kunne stemme. Dette folket som ikke har peil på sjakk utover maksimum hobbybasis skal velge det absolutt skarpeste trekket. Det sier seg selv at før eller siden vil det komme unøyaktigheter. Publikum måtte basere seg på uttalenser til 1 stormester med 1 minutts betenkningstid.

Partiet var ganske forutsigbart.
Jevn åpning og teoritrekk frem til publikum velger en outsiderløsning som er utenfor hovedlinje (og dermed mindre skarp), noe som medfører fordel til Carlsen, og inntreden til Houdini for å unngå direkte tap og fortsettelse med Houdini for å redde stumpene. Til slutt inn i tvungen remis.

Neste gang så får de si til Stormesterne at de har 3 Houdini til første 20 trekk. deretter 3 på neste 20 trekk. Sånn at Houdini blir en nødløsning i vanskelig posisjon, fremfor at Houdini spiller de ut av hele situasjonen.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Neste gang synes jeg stormestrene skal spille mot carlsen uten houdini , feigt av norge synes jeg. Men som sagt er det mange som ikke kan sjakk der ute , og da kan folk stemme i vilden sky og det blir møkka trekk.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
Greit nok å ha houdini. Bare ikke 3 ganger per person i panelet. 1 gang per person og ting ble mer interessant :)

Topp Bunn