Canal Digitals TV i flere rom?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Er det noen her som har erfaring/er på CanDigital sitt opplegg for flere brukere på samme parabol?
har nå en Force 1145S og har nå kjøpt 2 stk twin LNB hoder samt 1 stk ekstra switch til disse. ( har en switch fra før)
Fikk beskjed fra CD om at det kun var deres tuner som virker på det "extrakortet" jeg eventuelt får fra dem.
Finnes det andre tunere som kan virke (som er bedre enn CD sin)
Mvh Jan I

O

OivindJ

Gjest
50% av prisen for abonement nummer 2?

Det skal i alle fall jeg ALDRI ALDRI ALDRI betale, uansett hvor god råd jeg måtte få. Må være den dårligste dealen jeg noengang har hørt om.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
OivindJ skrev:

Det skal i alle fall jeg ALDRI ALDRI ALDRI betale, uansett hvor god råd jeg måtte få. Må være den dårligste dealen jeg noengang har hørt om.
Helt enig. Har faktisk bruk for/lyst på det selv, men ikke faen om jeg går med på den dealen. Møkkafirma.

O

omholt

Gjest
Finnes noe heter Smartwii kort som gjør at man slipper unna med et abonnement og et kort. Usikker om det er lovlig, mener CD har saksøkt firmaet. Ekstra dekoder må man uansett ha. Rull ned på siden, så finner du info:
http://www.digital-hverdag.com/

O

OivindJ

Gjest
Er visst mange som spitter kabelen og har våres kanal i flere rom uten å betale noe ekstra. Om vi gir dem hele 50% rabatt(!) på abonement nummer 2,3,4 og 5, så blir dem sikkert fornøyde og slutter med sånt tøv. Sånt tyveri, det er det jo egentlig.

Hehe, møkkafirma ja. ;D

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
Hei Jan, jeg bruker en gammel(?) Nokia med harddisk til å se på kanaler fra andre satelliter( både gratis og betalingskanaler fra Hispasat,Hotbird,Thor og Sirius siden jeg eier en 5 hoder parabol), noe som CD mottaker ikke asepterer, og "Lånte" min ekstrakort til en nabo-kamerat som betaler bare 50% av abonnement men ( for å vite om det ekstrakortet fungerer i andre mottakere) prøvde i Nokia og det funker, helt perfekt.
PD. Når jeg snakker om ekstrakortet, mener jeg den uten HD kanaler selvfølgelig, hovedkortet ( med HD kanaler) bruker jeg i den dritt CD mottaker.Desverre nå er den eneste måte å se filmer og Premier league i HD kvalitet men fra neste år kutte jeg med den møkkafirma som deres sier. Om noen måneder kommer jeg til å skaffe meg noe fra utenlands som gir meg muligheten til å se filmer, Premier league og Champions i HD kvalitet nesten gratis. ( 1/4 del av norske priser uten å skifte utstyr). Mvh MusikkGal

guillermo

Jazzjens

Medlem
Ble medlem
04.11.2007
Antall liker
4
Sted
Østfold
OivindJ skrev:
Jeg tror det skal være 50kr, ikke 50%.

Men når det er sagt, så skulle det selvfølgelig ikke kostet en krone ekstra..

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Finnes det noen tråløse gode routere for bilde? Hvilken, hvor?
Da kan man vel i så fall sende tråløst via denne boksen til andre rom hvor man har TV. Må vel da også ha en mottakerboks....

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.337
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg spurgte også CD, for et par år siden, da jeg hadde hjemmekino i kjelderen om jeg kunne leie/kjøbe en ekstra dekoder slik at jeg kunne få bilde nede i kjelderen også.
Nei, for å få bilde ned dit også måtte jeg kjøbe endda et abonnement !
Men, de har tilsynelatende jobbet LITT med saken siden, og redusert prisen med 50 %. Hvor har jeg sett det, i reklamen de kjører nå kanskje, at det koster 900,- for en ekstra boks ?
Trodde CD skulle gå konk, men de er jo endnu...

Topp Bunn