Ønsker anbefaling Bytte ut, til noe med bedre waf. Vurdere kef ls50. Noen andre forslag eller erfaringer

Sttrons

Medlem
Ble medlem
21.09.2015
Innlegg
16
Antall liker
2
Deiver å vurderer å bytte ut anlegget som jeg har i dag, en hegel h80 og klipsch rp250f.
Igrunn fornøyd med lyden i det, spiller høyt og overraskende dypt og med trøkk nok til en fest.

Men ønsker kanskje ett litt mer balansert lydbilde, da de blir noe skarpe på toppen.

Og så var det denne waf faktoren da, de er ikke akkurat noe designelement i stua.

Vurdere å gå for aktive høyttalere, helst i stativ format.
Ser jo for meg at det burde være mulig med ett lite kupp på Kef ls50w nå som den kommer som ny utgave.
Men blir litt skeptisk når jeg hører om brukergrensesnittet, og ser for meg en illsint frue i hus, når jeg er bortreist på arbeid.

Har og vurdert SA silverback legend 5, nye kef ls50w II. Ellers er jeg åpne for andre alternativ, med ønske om å holde prisnivået under 20K 🙈

Hovedsaklig, så blir musikk spilt via en chromecast eller tv med optisk tilkobling eller via en mac koblet på usb. Og inne i mellom vinyl med riaa.

Noen tips/ anbefalinger?
Har gått meg litt fast 🙈
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4

Har hørt disse ved flere anledninger. En veldig morsom høytaler. Om fruen blir fornøyd er ikke sikkert😊
 
Topp Bunn