bytte stift på Lyra

.tore.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2007
Antall liker
4
Er det noen som vet hva slags ordning Lyra har med ødelagte pickuper? Fikk stiften bøyd bakover (litt forbi vertikal), sannsynligvis noen barnefingre når jeg har glemt å sette på dekselet. Prøvde å dra den tilbake, men den knakk selvsagt. Tar jeg innbytte må jeg ut med 75% av nypris. Litt surt å bare få igjen 25% for en lite brukt pickup. Bytter Lyra stifter, og er det håp for en som har fått så mye juling? Tenker at oppheng og andre ting inni der kanskje har blitt skadet også.

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
16.398
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Tja............. hva med og sende en mail til Mr Bjørge som er eieren av Lyra og spør ham om han kan bygge opp pickupen din på nytt og hva han skal ha for det.
Hvis ikke han kan hjelpe deg eller fry rt for dyrt så er det jo noe som heter Benz og VanDenHul som limer på nye stifter som sikkert hjelper deg.
Sist jeg hørte kom det på ca 3000.- for og få limt på en ny stift hos Benz.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Litt av grunnen til at jeg lurte er at jeg har fått en skeiv nålefane på min egen Lyra Skala. Har og lurt på om det heller kansje er plastikhuset som lurer meg, men tviler egentlig, burde få tatt noen bilder. Men det låter forøvrig helt ok. Kansje det eneste som er greia er at de 2 punktene uten forvregning har flyttet på seg.

Er ikke helt fristet til å bøye tilbake selv, men om det kun koster 3000,- å få dette fikset om det skulle gå den gale veien er det jo helt ok å prøve.

Hvor får en tak i mailen til lyra folkene? Husker ikke den adressen var på deres hjemmeside, men jeg skal ta en ny titt!

.tore.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2007
Antall liker
4
For min del ordnet det seg til slutt. Ble rådet til å kontakte stig Bjørge, men var ikke i stand til å finne noe mailadresse på han. Det endte med at jeg kontaktet Artsound i Danmark. Siden det var såpass dyrt å fikse her i Norge (75% av nypris), var jeg litt nysgjerrig på hva det kostet andre steder. Der fikk jeg innbytte for ca 50% inkl frakt om jeg ikke husker feil. Har i alle fall lært meg å alltid ha på det lille plastdekselet nå.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hehe, ser den, jeg skulle sjekke om det var støv på den, og så ingenting, dette mens jeg var i telefonen. For å få bedre kontrast så la jeg hånden under, og av en eller annen grunn så slo jeg til og gav hele armen et slag oppover via PU'en... La på kjapt for å sjekke om alt var i orden, heldigvis så spilte det! Det er først senere jeg har funnet ut at den er litt skeiv. Er glad jeg ikke hadde på armlåsen, da hadde jeg nok knekt den direkte.

Topp Bunn