bytte av ht

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Føler at Epos es12 og edison 60 rør er litt heavy match. Skulle kanskje hatt noe som var litt lettere å drive. Hva kan anbefales? Burde ha noen stativhøyttalere da rommet er rundt 12 kvm, og det ikke trengs å spille så forbanna høyt..

dette er egentlig bare en finger i været for å se hva dere mener, og om dere har noen tips. er ikke bombesikkert at eposene ryker ut;)

for å vite mer om rom og anlegg se på "mitt anlegg"

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Er det problemer med maks lydnivå?

Den Edison er jo en perle som du bør beholde både for lyden og eiergleden sin del.

Har bare hørt den i et lite lytterom (ikke så langt unna ditt) sammen med EMC-1 og Usher CP-730.
Men der hadde denne Edison sånn kontroll på 7-tommerne til disse 730 at det var helt rått!!
SRV og Albert King kom jo nesten på besøk!  :eek:

Usher CP-730 har 90dB følsomhet, men jeg vil bli overrasket om de er en lettere oppgave for Edison enn Epos'ene dine.

Synes anlegget ditt ser meget bra ut, og det virker som om det er satt sammen over tid og med hifi-glede!
Har bare hørt en Micromega DAC, og den låt litt "varm og god, men myk". Kanskje en signalkilde med mer "sprut" ville gjort susen?

Mvh
Rolf Inge

EDIT: He-He, på tide å køye.....
Ser nå at det er en Cambridge DAC.......  :-[

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Ser nå at det er en Cambridge DAC....... :-[
Du mener den bør ryke ut?;) Har jo en teac vrds10 stående nede i stua, kanskje den skulle fått prøve seg igjen. først skal den en tur til roar malmin på overhaling i hvert fall.

apropos edison, så skal jeg koble ut pre delen i den, og bruke kun effektdelen sammen med en pre m/riaa, som malmin lager til meg i disse dager. blir spennende:)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Du mener den bør ryke ut?;) :)
Nei, jeg mente at micromega'en jeg har hørt låt litt varmt og fint, og at du kanskje ville fått mer trøkk i lyden ved å bytte den ut.

Men så etterpå så jeg at det var Cambridge og var det jo bare tull jeg hadde skrevet.....

R

(Koble ut pre? Er det noen pre i Edison 60 da?)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
nja. det er en passiv volumpot da, også er det jo pre-rør på den. vi får sjå om det gjør noen forskjell. ka du tru?

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
103
Brukte Edison 60 sammen med Klipsch (RF3) med et meget godt resultat.

Mvh

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
103
Så akkurat at du har brukt denne kombo'en tidligere, og sannsynligvis vil prøve noe annet? Rega's nye R-serie er i så fall et forsøk verdt.Veldig engasjerende og ikke vanskelig å drive. Har ikke prøvd dem sammen med edison 60 desverre.

Topp Bunn