- Ble medlem
- 04.11.2003
- Antall liker
- 9
Noen som har noen triks på å rette ut veldig bulkete plater?
Ikke hvis du har en Linn LP12 eller en annen spiller med drivverket opphengt i fjærer...En bra platestrammer folder ut plata slik at den blir liggende paddeflate mot platetallerkenen. Det er nesten bare feilproduserte lp'er som ikke blir "perfekte" da.
Nå har nok både Isokkelesten og jeg spillere med flytende oppheng og det fungerer faktisk utmerket med disse platestrammerne (som hever senter av platen og dermed flater mer ut enn ved bare å presse ned).Ikke hvis du har en Linn LP12 eller en annen spiller med drivverket opphengt i fjærer...
Jeg hadde noe svært ujevne plater som jeg la under et lass med bøker noen uker, det hjalp betraktlig.Noen som har noen triks på å rette ut veldig bulkete plater?
Og kanskje å legge dem på et rom med varme i gulvet vil gjøre det enda bedre?Jeg hadde noe svært ujevne plater som jeg la under et lass med bøker noen uker, det hjalp betraktlig.
Det er KUN på en plate jeg fik denne sideveis forskyving eller et kast i platen, denne platen var extrem skeiv og med en skarp bulk. De andre platene jeg har rettet, en 4-5 stykker, er alle blit helt rette og spiller uten problemer, og heller ikke noe kast! Det er et tidskrevende arbeide, men jeg syntes det er verdt det, bare husk at både vinyl og glasplater må være rene og tørre.Så morsomt å høre at det funker da Juster. Du skriver i denne tråden om sideveis forskyvning på rillene. Hvordan har dette gått på ikke fullt så skjeve skiver?