Vet det har vært noen tråder angående ulyder fra RIAA her inne, men denne varienten er muligens ny. Har altså en ny RIAA som støyer noe inni granskauen. I tillegg til "normal" brumming er det en bilyd som øker og minker i frekvens og volum avhengig av hvor jeg holder på chassi og/eller tonearmkabel. Det nærmeste jeg kommer en beskrivelse av lyden er den som oppstår når man søker etter kanaler på en gammel radio iblandet deler av soundtracket til Plan Nine From Outer Space. Fullstendig tyst blir det først når jeg holder fire fingre på chassi til RIAA og samtidig klemmer med hele hånda rundt tonearmkabelen. Fjerner jeg en finger kommer støyen tilbake, og blir høyere i volum for hver finger som fjernes. Blir litt ubehagelig i lengden å høre på musikk i den stillingen
. Har førsøkt å sette boksen på en separat jordet strømkurs, hjalp ikke det grann. Støyen øker i omfang når jeg løsner jordingskabalen fra RIAA, men lydkarakteristikken er noenlunde den samme uansett. Vet ikke om kabel er skjermet, men det har en flettet ytterkappe av et slags metallstoff, fabrikat Cardas. For meg virker det nærmest som om tonearmkabelen oppfører seg som en antenne. Min forrige RIAA var forøvrig helt stille, og sto på nøyaktig samem plass i racket. Kablene er de samme. Jeg antar at dette i bunn og grunn er et jordingsproblem. Kan ferritklumper ha noen effekt her, eller er dette et såkalt "lost case"?