Bruktbørsen.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.495
Torget vurderinger
28
Jeg ser problemet med at gamle salgsannonser blir liggende. Men, jeg synes at det nå slettes litt for fort.

(Solgte selv nettopp et par høyttalerkabler på en annonse jeg la inn for flere måneder siden. Det kan også være litt greit å slippe å legg ut annonser til stadighet, kan virke litt desperat da).

Kunne man ikke forlenget tiden annonsene lå på børsen til 4-5 uker? Men, jeg synes tiltaket i seg selv er fint, og har ingen problemer med å forstå hensikten.

André

O

OldBoy

Gjest
Så lenge vedkommende som har satt inn en annonse ikke har solgt (eller kjøpt, hvis det er ett eller annet som ønskes kjøpt), er annonsens alder egentlig ikke noe stort problem.

Snarere tvert i mot: en gammel annonse kan gi nyttig markedsinformasjon: "jaså...vanskelig å selge?...interessant!...her kan man kanskje gjøre et godt kjøp?" eller "Har vedkommende ennå ikke fått tak i XXX?....Da kan jeg kanskje få solgt min XXX til en god pris."

Verre er det med alle annonsene som bare står der, og som, når man reflekter på dem, avstedkommer svar som "jammen, den er jo forlengst solgt" eller "jeg har jo allerede fått tak i ....". Jeg skjønner jo at Hifisentralen ikke har noen mulighet til å gjøre noe med dette, men det er her skoen trykker.

Topp Bunn