Bra og seriøst nettsted for værvarsel.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
For ti år siden arbeidet jeg ved Meteorologisk Institutt. Da hadde jeg tilgang til meteogrammer for omtrent hver lille krok av landet. Siden jeg sluttet på DNMI har jeg savnet tilgang til ordentlige meteogram.
Til nå!
Sjekk ut http://www.yr.no
Ennå beta, men anbefales.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Bruker firefox med forecastfox (addon),funker greit det også ;)
Men for all del,kjekk side det der.

/jan

Z

Zomby_Woof

Gjest
Takk skal du ha, Rhesus.

Jeg har stort sett brukt met.no sitt meteogram for Stavanger. Det treffer stort sett godt, men det er greit å ta en kikk på Egersund også.

Av og til sykler jeg den veien.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Zomby_Woof skrev:
Takk skal du ha, Rhesus.

Jeg har stort sett brukt met.no sitt meteogram for Stavanger. Det treffer stort sett godt, men det er greit å ta en kikk på Egersund også.

Stikk hue ut av vinduet før du sykler ? ;D
Fra spøk til alvor,faktisk ikke dum den siden der for de vær intereserte.
Bra jobba Rhesus.Noe du holder på med eller bare ramlet du over siden ?

/jan

Z

Zomby_Woof

Gjest
JanR skrev:

/jan
Jeg har brent meg på den før. Snaue to timer senere er man 5 mil hjemmefra og det høljeregner.

Da er det er fort gjort å angre, men likevel for sent å ta med regnjakke..

;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Zomby_Woof skrev:
JanR skrev:

/jan
Jeg har brent meg på den før. Snaue to timer senere er man 5 mil hjemmefra og det høljeregner.

Da er det er fort gjort å angre, men likevel for sent å ta med regnjakke..

;D
Takk jeg vet.Ikke det at jeg sykler så langt men dog.
Har lært,slenge på seg sekken med litt verktøy/klær/lappesaker ;)

/jan

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
JanR skrev:
Zomby_Woof skrev:
Takk skal du ha, Rhesus.

Fra spøk til alvor,faktisk ikke dum den siden der for de vær intereserte.
Bra jobba Rhesus.Noe du holder på med eller bare ramlet du over siden ?

/jan
Den ramlet jeg over for noen dager siden. Været i ferien har jo ikke vært det beste, så værvarsel blir jo mer aktuelt av den grunn.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Værmeldingen på NRK har annonsert for nettstedet.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Desidert mest pålitelige værmelding finner man hos islandske theyr.net. Man må riktignok abonnere på tjenesten, men er man avhengig av korrekte værvarsler er det vel investerte 50€.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Tubesnake skrev:
Desidert mest pålitelige værmelding finner man hos islandske theyr.net. Man må riktignok abonnere på tjenesten, men er man avhengig av korrekte værvarsler er det vel investerte 50€.
Mener å huske at man kunne kjøpe meteogrammer fra DNMI den tiden jeg arbeidet der. Det koster sikkert skjorta.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
En kompis brøyter her på vinteren (når det er sne vel å merke....) så han har "direkte" linje til dnmi eller hvor det måtte være.Det er iaf veldig bra værprognose man får derfra.
Det er selvsagt ikke for enhver,vil jeg tro,og koster vel deretter.

Uansett,steder som ikke koster noe og viser oppdaterte værprognoser,er absolutt verdt å ta vare på.

/jan

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har brukt meteogrammene til met.no en stund. Det ser ut som de treffer mye bedre enn værmeldingene på NRK. Det skyldes vel den brede penselen de maler med når de skal melde for hele landet i løpet av et par minutter.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
JanR skrev:
En kompis brøyter her på vinteren (når det er sne vel å merke....) så han har "direkte" linje til dnmi eller hvor det måtte være.Det er iaf veldig bra værprognose man får derfra.
Er ikke så sikker på at dette koster allverden. Fiskerne her omkring driver ihvertfall og ringer DNMI flere ganger i døgnet for å holde seg oppdatert.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Zomby_Woof skrev:
Jeg har brukt meteogrammene til met.no en stund. Det ser ut som de treffer mye bedre enn værmeldingene på NRK. Det skyldes vel den brede penselen de maler med når de skal melde for hele landet i løpet av et par minutter.
Meteogrammene fra DNMI var overraskende bra når jeg hadde tilgang til dem i alle fall.
Meteogrammene er generert av en datamaskin, og tar ikke hensyn til lokale forhold. Jeg ble fortalt at man kan få enda bedre varsel hvis en meteorolog ser på saken.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Tubesnake skrev:
JanR skrev:
Er ikke så sikker på at dette koster allverden. Fiskerne her omkring driver ihvertfall og ringer DNMI flere ganger i døgnet for å holde seg oppdatert.
Aner ikke for å være ærlig.
Men låner kontoen noen ganger på vinterhalvåret for å sjekke om det kommer sne så ungene (og far) kan komme seg ut og kose seg litt ;)

/jan

Topp Bunn