Diverse Bokanbefaling

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Et forsøk på å få døtta litt kulltur inn i folket her på HFS:

omslag en man som heter ove.jpg

Den er et must for alle elskere av morsomme bøker.

Ove er en svensk 59-åring, bitter og grinete. Han har fått sparken som formann i borettslaget. En slags blanding av Narvestad og Stutum - ispedd en liten stenk av Lund.

Anbefales varmt til alle som har lyst til å få trimmet lattermusklene sine
:)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
17.346
Sted
Sølvbyen
Skal se etter den neste gang jeg er og Harryhandler på andre siden av grensen. I paperback utgave, kultur er kultur uansett innpakning.

S

sorgenfri

Gjest
Notert! Gode boktips setter ihvertfall jeg stor pris på!

Har du lest skogsmatrosen av Michelet? Den er også svært morsom, og en lærer ett og annet på veien!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Steinar L ! har du lest denne svensken da? Stor underholdning:)

Åh ja! Den er utrolig morsom! Og nå har forfatteren kommet med en ny bok, som heter noe sånt som "Analfabeten som kunne regne". Den gleder jeg meg til.

Og så må jeg få slå et slag for den finske forfatteren Arto Paasilinna. Bøkene hans har titler som i seg selv vekker nysgjerrighet: "Den senile landmåleren", "Den ulende mølleren", "Kollektivt selvmord" osv. Det er bare å gi seg over. Vanvittig morsom lesning! ;)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Når vi er inne på Finsk-svensk: "Vådan att vara Skrake" av Kjell Westø anbefales tungt. Komisk, tragisk, vemodig og poetisk.

100-åringen var veldig fornøyelig. Åpningen virker jo først smått absurd, men når man har lest hele virker den selvsagt.

Topp Bunn