Bodø - Mer enn Norsk Luftfartsmuseum?

T

TT.

Gjest
I forbindelse med en tur til Nordland "strander" jeg nesten ett døgn i Bodø by i påvente av transport videre. ::)
Jeg ankommer fredag ettermiddag og reiser videre lørdag kveld i nærmeste framtid.

Ønsker veldig gjerne tips slik at jeg kan slå ihjel litt tid. Jeg er ikke noe typisk utemenneske, men en ok kafe, gåturer, spesielt uteområde/park, utstilling eller annet. Og ja; jeg har sjekket turistkontorets websider...
Ankommer UTEN bil!

Finnes det mer å se i Bodø enn Norsk Luftfartsmuseum?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.822
Torget vurderinger
4
Bodø / Glimt ;D

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.593
Torget vurderinger
1
Gratinerte O-skjell på SAS-hotellet (trur eg det var), en variasjon kan prøvesmakes på Rorbua på Akerbryge.

mvh
KJ

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Heisann!
På Bodø-tur?
Hyggelig det du :)
Du er alltid velkommen en tur innom her på besøk, men sånn ellers har vi:
-Dama di (det nye utestedet til bla. Joddski)
-Kafè Kafka (Uten tvil en sjarmerende kafè med god meny)
-En go middag finner du på Svendgårds og Bjørk.. Og om du liker mere asiatisk: Conticha

-Bowlingen på SAS
-Keiservarden (366m over havet med utsikt innover i retning Fauske, Lofotfjellene og ikke minst over byen.. Herrrlig om været er bra. Har du normal god kondis: bra! Ikke: Ikke bra!)
-Hvis du er interessert i kunst kan Galleri Bodøgaard og Sjøgata være noe.

-Nyholmen skanse er også ett fint mål.... (ligger i innseilinga til Bodø)
-Nordlandsmuseet
-Nordland kultursenter

Shopping:
-City Nord eller Glasshuset.

T

TT.

Gjest
ansepe74 skrev:
Heisann!
På Bodø-tur?
Hyggelig det du :)
Du er alltid velkommen en tur innom her på besøk, men sånn ellers har vi:
-Dama di (det nye utestedet til bla. Joddski)
-Kafè Kafka (Uten tvil en sjarmerende kafè med god meny)
-En go middag finner du på Svendgårds og Bjørk.. Og om du liker mere asiatisk: Conticha

-Bowlingen på SAS
-Keiservarden (366m over havet med utsikt innover i retning Fauske, Lofotfjellene og ikke minst over byen.. Herrrlig om været er bra. Har du normal god kondis: bra! Ikke: Ikke bra!)
-Hvis du er interessert i kunst kan Galleri Bodøgaard og Sjøgata være noe.

-Nyholmen skanse er også ett fint mål.... (ligger i innseilinga til Bodø)
-Nordlandsmuseet
-Nordland kultursenter

Shopping:
-City Nord eller Glasshuset.
Du verden!!
Tusen takk, her er jo alt jeg kunne drømme om. Keiservarden er nok et hett tips ja. Har god kondis, så da tar jeg med joggesko og shorts. Sikkert et dumt spørsmål, men er det lyst hele døgnet nå i overgangen juni/juli?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg skjønner ikke problemet. Når man har vært på Luftfartsmuseet, trenger man ikke noe mer. Etter å ha vært der noen timer, tar man taxi til byen, lener man seg tilbake på en dertil passende uteservering, og lesker strupen med en skummende øl, lykkelig og tilfreds. ;) Alt annet er uvesentlig etter en slik opplevelse.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
TTmania skrev:
Har god kondis, så da tar jeg med joggesko og shorts.
Shorts? I Bodø? På denne tiden av året? Sats heller på stillongs du. :)

J

JIGSAW

Gjest
TTmania

Skal du besøke Glasshuset, så må du ha balltre med deg, for det er der Bodø pøbelen holder til om dagene.
Skal du gjøre deg ubemerket så må du snakke nordlansk, og uttale bynavnet "Bode".

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Kommer helt an på vær.. Jeg for min del kan gå i shorts i altslags vær, men blir fort endel vind der oppe, så ei joggebukse er ett must :)

T

TT.

Gjest
Okey, styrer unna shorts, nordlandsdialekt og Glasshuset, men en øl eller tre... ;)Takker alle for gode tips.
PS: Bodø Glimt, er det et elektrikerfirma? ;D

Topp Bunn