Bobleplast oppveksten!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Er en smule frustrert over den overbeskyttelsen den oppvoksende slekt utsettes for. Alt som er farlig fjernes, enhver lille mulighet for å lære konsekvenser flates ut av oppveksten deres. Spesialsand eller gummiduk på lekeplasser etc. For Guds skyld må ikke barn klatre falle og slå seg. Skumpf!

Men NÅ ser jeg at det finnes eksperter som mener at begeret er fullt og renner over.
Denne her sier ekspertene at barna ikke bør ha:

Er det håp for framtidige slekter likevel? Håper det og uansett så ble jeg litt lettet over at ekspertisen ikke omfavnet denne galskapen!

Det MÅ bli slutt før vi kommer dit at at alle landets innbyggere må iføre seg en slik en før de får lov til å gå ut fra soverommet:

http://www.dagbladet.no/2010/09/21/tema/klikk/foreldre/helse/13496691/

Edit: Typo

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Barna har bare godt av å slå seg litt, nok et bevis på overhysteriet i dette landet..

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Det er da ikke noe spesielt med Norge i så henseende. Den samme diskusjonen har tidvis pågått i flere år i UK, USA, Japan og ganske sikkert flere steder.

S

Supertramp

Gjest
Spiralis skrev:
Det MÅ bli slutt før vi kommer dit at at alle landets innbyggere må iføre seg en slik en før de får lov til å gå ut fra soverommet:
de fleste dødsfall i norske hjem skjer vel på soverommet, så man bør absolutt ha på seg en slik drakt derinne også.....

Og ja - helt enig i at denne overbeskyttelsen tar litt av.....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
4-åringen min går på en barnehage hvor alt nå er polstret. Heldigvis er han på uteavdelngen, og i guds frie natur er det heldigvis lite med polstringer. Der står bl.a. fjellklatring og kanopadling på programmet innimellom.

N

nb

Gjest
BT skrev:
4-åringen min går på en barnehage hvor alt nå er polstret. Heldigvis er han på uteavdelngen, og i guds frie natur er det heldigvis lite med polstringer. Der står bl.a. fjellklatring og kanopadling på programmet innimellom.
Jeg kom meg gjennom barndommen med kun 17 sting sydd på tre ulike steder (ublidt møte med trestubbe etter treklatring, litt unødvendig lek med en maskinhøvel og et stygt fall på sykkel). Lekeplassen vi hadde på barneskolen ville i år 2010 umiddelbart medøfrt deportering til Sibir for de ansvarlige, den er selvsagt jevnet med jorden nå.

Jeg er også sannsynligvis den eneste i Norge som har brukket benet på sykkel UTEN å falle av sykkelen;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Nå klager enkelte fotballspillere over kunstgress. Om noen år er kunstgress det eneste de får til å spille på.

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Kan det være et slags morderne svar på at vi får ferre unger ???
De som er igjen må for guds skyld beskyttes :p
Eller er det rett og slett en slags feminisering av det vestlige samfunn? Damene med deres verdenssyn får mer makt ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Torja skrev:
Eller er det rett og slett en slags feminisering av det vestlige samfunn? Damene med deres verdenssyn får mer makt ???
Å nei !! Slikt må du ikke si høyt ! Da havner du på de feministiske dødsskvadronenes liste ! :eek:

Men du har nok rett i analysen. Stort sett alt av offentlig administrasjon på etat/direktorat/departements nivå som jobber med barn, er etater som styres av kvinner og der kvinner er i klart flertall.

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Spiralis skrev:
Torja skrev:
Å nei !! Slikt må du ikke si høyt ! Da havner du på de feministiske dødsskvadronenes liste ! :eek:

Men du har nok rett i analysen. Stort sett alt av offentlig administrasjon på etat/direktorat/departements nivå som jobber med barn, er etater som styres av kvinner og der kvinner er i klart flertall.
Uffa meg... ::)
Men jeg lever heldigvis ennå.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Torja skrev:
Kan det være et slags morderne svar på at vi får ferre unger ???
Det kan det umulig være, for vi får flere barn nå enn på lenge. I Norge føder en gjennomsnittsmor 1,98 barn i våre dager, mens de i f.eks. Iran kun føder 1,5 barn. Tygg litt på den, folkens. Det er ikke nok innvandrere i Norge til å påvirke den statistikken, så norske kvinner puler seg tjukk som bare det om dagen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
DEN statistikken snur nok snart, skal du se!! De fleste innvandrerkvinner er å se med en unge i støpeskjeen, to i vogna og resten av flokken på rekke og rad som orgelpiper nedover ;D ;D

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
pengesluk skrev:
DEN statistikken snur nok snart, skal du se!! De fleste innvandrerkvinner er å se med en unge i støpeskjeen, to i vogna og resten av flokken på rekke og rad som orgelpiper nedover ;D ;D
"går drektige rundt hele året og spyr ut unger som de reneste myntautomater", som Bastian Heide formulerte det på 90-tallet. Det er sikkert enda verre nå.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
totte skrev:
"går drektige rundt hele året og spyr ut unger som de reneste myntautomater", som Bastian Heide formulerte det på 90-tallet.

Den fikk fram latteren. Praktfull formulering, men selvsagt som så meget annet fra den kanten, fullstendig på rævva! ;D ;D

Hvor mange "myntautomater" har dere støtt på som "spyr ut mynter" ??
De fleste av sorten som jeg har truffet virker vel egentlig helt motsatt, man må putte penger på dem før de ganske motvillig gir fra seg det man ønsker, det være seg sjokolade, kondomer eller parkeringsbilletter. ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi er på full fart inn i et samfunn der vi alle blir sett på og behandlet som barnehagebarn.

De skandinaviske politikerforsamlingene er invadert av feministiske barnehagetanter og konservative fjols. :(

En smakebit på et par-tre år frem i tid:

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
For noen år siden, da folk begynte å sykle med hjelm (sic!) for fult, forutså jeg at om noen år vil nesten alle klipse karabinkroken de har i beltet til sikkerhetslinen i trappesjakten før de går trinnene opp eller ned. Vi nærmer oss, og ved flere bedrifter er det forlengst forbudt å gå i trappene uten å klamre seg til gelenderet.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
Det er en utvikling som har snudd som har ført til denne utviklingen. Før var tallene motsatt, så verden er i forandring på de merkeligste måter. Det begynner å bli en betydelig opposisjon mot de befolkningsvekst-teoriene som blant annet Attenborough maser om. Nå anslås det at verden kommer til å nå en topp rundt 2030, med sannsynligvis i underkant av ni milliarder mennesker. Etter det vil det stagnere, og sannsynligvis stabilisere seg på det nivået. Fødselsraten har forandret seg radikalt i løpet av siste generasjon, og det er på grunn av at forrige generasjon i fattigere land fortsatt er aktive at det ikke merkes på befolkningsøkningen før om noen år.

Svartmalende forskere har det med å stå rygg i rygg, og skape bilder av "vitenskapelige fakta" som er udiskutable. Det gjelder for mange fagområder, kanskje de fleste. Jeg mener at sinnets munterhet og sunnhet har godt av å være kritisk til skremmebilder som bygger på dogmer og mulige feilberegninger. Langt fra alle variabler som spiller inn på statistisk beregning av fremtiden er kjente, for de er enda ikke inntruffet. Men vi kan lese utviklinger, og ofte unngår eldre forskere å ta med den nyeste empirien, rett og slett fordi den bryter med deres egen 20-30 år gamle publiserte forskning.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Kidsa blir mer og mer overbeskyttet. Istedenfor å syte og klage på kommunistnorge, se like mye over til pengegriske advokatstyrte land. It's all 'bout the money.......

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
nb skrev:
Jeg er også sannsynligvis den eneste i Norge som har brukket benet på sykkel UTEN å falle av sykkelen;)
Ja, hva skal man si?

Kudos! ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Kidsa blir mer og mer overbeskyttet. Istedenfor å syte og klage på kommunistnorge, se like mye over til pengegriske advokatstyrte land. It's all 'bout the money.......
DER kom endelig fornuftens stemme. Det har gått sport i politisk latskap på HFS. De liberale (og radikale?) leter etter feil i høyrepopulisme, freppere det samme med sosialisme. Og spesielt det siste blir brukt som en forklaring på alt fra flåttbitt til toaletter på tog.

Når et totalt unødvendig produkt dukker opp på markedet så er det ikke et sosialistisk komplott, som Eros forsøker å forklare for folket. Hvis vi klarer å legge skylden på alt som et skruppeløst næringsliv finner på av konstruerte behov så er jeg redd vi aldri kommer til å komme noen vei. Uten riktig adresse kommer ikke budskapet fram, og ingen bryr seg.

V

vredensgnag

Gjest
pengesluk skrev:
Akkurat som det kan lønne seg å fininstille anlegget, er det også nyttig å kalibrere sine fordommer, så avstanden mellom virkelighet og oppfatning ikke blir for stor.

Fra 2001: Fem myter, og fakta
http://www.ssb.no/ssp/utg/200102/3.shtml

2004: 1 av 5 nyfødte har foreldre som har innvandret.
http://www.ssb.no/ssp/utg/200604/07/

Noen refleksjoner omkring sædkvalitet:
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1651367

En oversikt:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/ho...09/stmeld-nr-12-2008-2009-/2/1.html?id=545614

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
vredensgnag skrev:
pengesluk skrev:
Akkurat som det kan lønne seg å fininstille anlegget, er det også nyttig å kalibrere sine fordommer, så avstanden mellom virkelighet og oppfatning ikke blir for stor.

Fra 2001: Fem myter, og fakta
http://www.ssb.no/ssp/utg/200102/3.shtml

2004: 1 av 5 nyfødte har foreldre som har innvandret.
http://www.ssb.no/ssp/utg/200604/07/

Noen refleksjoner omkring sædkvalitet:
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1651367

En oversikt:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/ho...09/stmeld-nr-12-2008-2009-/2/1.html?id=545614

Jøss - får somalske invandrerkvinner virkelig 5,2 barn per kvinne? Mens Irak 4,8, Marokko 3,8, Pakistan 3,6 og Sri Lanka 3,6 følger bak...

Norske jenter med sine 1,8 er jo ganske beskjedene i forhold.
Får visst kalibrere fordommene litt...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Jøss - får somalske invandrerkvinner virkelig 5,2 barn per kvinne? Mens Irak 4,8, Marokko 3,8, Pakistan 3,6 og Sri Lanka 3,6 følger bak...

Norske jenter med sine 1,8 er jo ganske beskjedene i forhold.
Får visst kalibrere fordommene litt...
Dette er jo Norges fremtid. Se 50 år frem i tid.....

Jeg vet du gjør hva du kan for å skape balanse i dette bildet BT, men ikke stopp enda. Dere er unge og har mange gode år igjen ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er seks år gamle tall. Da var fremdeles den generasjonen som stod for befolkningseksplosjonen svært aktive. Tendensen siden 2004 har vært at kvinner fra arabiske land har hatt en radikal "frigjøring" fra hjemmet i form av færre barn. Vi er midt i et generasjonsskille. I dag (2009/10) føder gjennomsnittskvinnen i Norge 1,98 barn - mens de i Iran føder 1,5. Det samme gjelder flere av de store muslimske landene, men med noen unntak. I Egypt fødes det i gjennomsnitt 2,5 barn pr kvinne i dag.

Ingenting tyder på at den trenden skal snu med det første. Når en trend først har etablert seg, så fortsetter den en stund. Og det peker bare en vei for tiden. Muslimer føder stadig færre barn, spesielt i sin egen del av verden. Usikkerhet fører selvsagt til at mange ikke ønsker å sette barn til verden, et argument som mange barnløse i vesten brukte under atomtrusselen på åttitallet. De er også påvirket av vesten i form av at de ønsker mer av rettighetene til sine vestlige søstre, og det å knipe igjen beina er sikkert det eneste virkemiddel de har. Ønsker mannen sex, så er han nødt til å forholde seg til at hun ikke ønsker flere barn.

Det siste er selvsagt spekulasjon, men det er jo morsomt å filosofere over hvorfor det er slik. Men en ting er sikkert, det som var common knowledge på nittitallet er ikke helt kosher lenger. Utviklingen er i ferd med å snu, og tydeligst er dette i enkelte store muslimske land. For å si det enkelt, påstanden om at muslimene kommer til å pule seg til makt begynner å befinne seg på seriøs sandgrunn. For også deres livsmønster forandrer seg, og også de påvirkes av omverdenen. De kommer ikke til å øke i antall i forhold til kristne, hinduistiske, jødiske eller sekulære.

Det kommer til å stå på stedet hvil, sett bort fra at over tid kommer flere muslimer til å bli sekulære. På det området tror jeg at vi kommer til å oppleve en revolusjon til slutt. På samme måte som radikal islamisme har vært en kjærkommen redning for meningsløse liv, så kommer sekulære liv til å bli løsningen når behovet for en annen mening med livet melder seg.

En av grunnene til at islam har så mange unge radikale, er jo selvsagt et opprør mot foreldregenerasjonens "feilslåtte" sekulære "eksperimenter". Sekulære regimer som shahens Iran og Saddams Irak ble knust av forskjellige årsaker. Neste generasjon (de som er barn av dagens jihadister) kommer til å vende ryggen til sine foreldres filosofi til slutt, slik deres foreldre snudde ryggen til sine foreldres filosofi.

Men en ting er sikkert; fødselstallene for den nye generasjon i muslimske land føder færre barn, og i Norge føder vi flere barn enn for få år siden. Jeg tror ikke andelen muslimer i Norge kommer til å vokse over alle grenser. Hvordan under to prosent skal bli over 50 prosent på noen få tiår med denne farten kan jeg ikke forstå. Somaliere alene kommer ikke til å overbefolke nasjonen, og også der er det et generasjonsskifte. Det er tross alt mange somaliske jenter som forlater sin kultur, overraskende mange. Uten å få noen problemer av den grunn. Jeg kjenner i alle fall opp mot ti somaliske jenter som enten har barn med norske menn, eller er sammen med norske menn. Og lever helt normale, sekulære liv. Men kanskje de som normalt er uenige med meg i slike spørsmål mener at jeg enten lyver eller hallusinerer?

V

vredensgnag

Gjest
baluba skrev:
Dette er seks år gamle tall. Da var fremdeles den generasjonen som stod for befolkningseksplosjonen svært aktive. Tendensen siden 2004 har vært at kvinner fra arabiske land har hatt en radikal "frigjøring" fra hjemmet i form av færre barn. Vi er midt i et generasjonsskille. I dag (2009/10) føder gjennomsnittskvinnen i Norge 1,98 barn - mens de i Iran føder 1,5. Det samme gjelder flere av de store muslimske landene, men med noen unntak. I Egypt fødes det i gjennomsnitt 2,5 barn pr kvinne i dag.
Dette har Baluba rett i - vi ser at andregenerasjons avkom etter innvandrere fra land med høyt fødselsgjennomsnitt, selv prioriterer utdannelse og "frigjøring" fremfor det å avle barn. Om trenden holder seg gjenstår å se, men det var årsak til en del diskusjoner i sommer da de seneste tallene kom.

Likevel er det stor variasjon mellom ulike innvandrergrupper, så det er feil å kun se på gjennomsnittstallene.

N

nb

Gjest
vredensgnag skrev:
Dette har Baluba rett i - vi ser at andregenerasjons avkom etter innvandrere fra land med høyt fødselsgjennomsnitt, selv prioriterer utdannelse og "frigjøring" fremfor det å avle barn. Om trenden holder seg gjenstår å se, men det var årsak til en del diskusjoner i sommer da de seneste tallene kom.

Likevel er det stor variasjon mellom ulike innvandrergrupper, så det er feil å kun se på gjennomsnittstallene.
2. generasjons innvandrerjenter er den gruppen i Norge hvor størst andel tar høyere utdannelse.

V

vredensgnag

Gjest
nb skrev:
vredensgnag skrev:

2. generasjons innvandrerjenter er den gruppen i Norge hvor størst andel tar høyere utdannelse.
Hvilket må være foruroligende for visse erkereaksjonære blant gutta - velutdannede kvinner med egne meninger, god lønn og sterk grad av uavhengighet!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Erkereaksjonære? Det er vel det gamle kommunister kaller sånne som meg det. ;D

Så svaret er at vi setter stor pris på at innvandrerkvinner tar høyere utdannelse og har egne meninger osv. Men jeg er imot bruk av finlandshetter i tettbygde strøk, eller hijab, som det heter på utenlandsk. Det er til hinder for at jentene oppnår dette.

V

vredensgnag

Gjest
Studier har vist at menn får en fysiologisk reaksjon av å være underkastet sterke kvinner - de emaskuleres, det får utslag i hormonproduksjonen, testosteronproduksjonen går ned og sædkvaliteten reduseres.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
BT skrev:

Så svaret er at vi setter stor pris på at innvandrerkvinner tar høyere utdannelse og har egne meninger osv. Men jeg er imot bruk av finlandshetter i tettbygde strøk, eller hijab, som det heter på utenlandsk. Det er til hinder for at jentene oppnår dette.
Jeg blir fortsatt like provosert hver gang jeg ser heldekkende drakter. Det er sjelden vi ser slikt i Bergen, og forleden dag var det første gang jeg så noe slik på lang tid. Og jeg ble faktisk forarget over det, og tenkte på mine muslimske venner som blir rett og slett forbanna når de ser slikt. Men denslags dritt (unnskyld min etnosentriske omgang med temaet) kommer vi nok til å se mindre av etterhvert som tiden går, forbud eller ikke. Et forbud er jeg ikke tilhenger av, for det rammer bare kvinnenes sårbare sosiale liv på kort sikt. Vi må jo tenke langsiktig, men hvor mange lik skal vi tråkke over for å komme dit?

Det er et av de aller vanskeligste dilemmaene vi har å forholde oss til i dag, føler jeg. Et minefelt av dimensjoner, der det finnes gode argumenter både for og imot.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
baluba skrev:

Ingenting tyder på at den trenden skal snu med det første. Når en trend først har etablert seg, så fortsetter den en stund. Og det peker bare en vei for tiden. Muslimer føder stadig færre barn, spesielt i sin egen del av verden. Usikkerhet fører selvsagt til at mange ikke ønsker å sette barn til verden, et argument som mange barnløse i vesten brukte under atomtrusselen på åttitallet. De er også påvirket av vesten i form av at de ønsker mer av rettighetene til sine vestlige søstre, og det å knipe igjen beina er sikkert det eneste virkemiddel de har. Ønsker mannen sex, så er han nødt til å forholde seg til at hun ikke ønsker flere barn.

Det siste er selvsagt spekulasjon, men det er jo morsomt å filosofere over hvorfor det er slik. Men en ting er sikkert, det som var common knowledge på nittitallet er ikke helt kosher lenger. Utviklingen er i ferd med å snu, og tydeligst er dette i enkelte store muslimske land. For å si det enkelt, påstanden om at muslimene kommer til å pule seg til makt begynner å befinne seg på seriøs sandgrunn. For også deres livsmønster forandrer seg, og også de påvirkes av omverdenen. De kommer ikke til å øke i antall i forhold til kristne, hinduistiske, jødiske eller sekulære.

Det kommer til å stå på stedet hvil, sett bort fra at over tid kommer flere muslimer til å bli sekulære. På det området tror jeg at vi kommer til å oppleve en revolusjon til slutt. På samme måte som radikal islamisme har vært en kjærkommen redning for meningsløse liv, så kommer sekulære liv til å bli løsningen når behovet for en annen mening med livet melder seg.

En av grunnene til at islam har så mange unge radikale, er jo selvsagt et opprør mot foreldregenerasjonens "feilslåtte" sekulære "eksperimenter". Sekulære regimer som shahens Iran og Saddams Irak ble knust av forskjellige årsaker. Neste generasjon (de som er barn av dagens jihadister) kommer til å vende ryggen til sine foreldres filosofi til slutt, slik deres foreldre snudde ryggen til sine foreldres filosofi.

Men en ting er sikkert; fødselstallene for den nye generasjon i muslimske land føder færre barn, og i Norge føder vi flere barn enn for få år siden. Jeg tror ikke andelen muslimer i Norge kommer til å vokse over alle grenser. Hvordan under to prosent skal bli over 50 prosent på noen få tiår med denne farten kan jeg ikke forstå. Somaliere alene kommer ikke til å overbefolke nasjonen, og også der er det et generasjonsskifte. Det er tross alt mange somaliske jenter som forlater sin kultur, overraskende mange. Uten å få noen problemer av den grunn. Jeg kjenner i alle fall opp mot ti somaliske jenter som enten har barn med norske menn, eller er sammen med norske menn. Og lever helt normale, sekulære liv. Men kanskje de som normalt er uenige med meg i slike spørsmål mener at jeg enten lyver eller hallusinerer?
Jeg tror vi har et stykke igjen å gå før alle er seku lært.

Rangering blant innvandrerne på spørsmålet «Hvor viktig vil du si at religion er i livet ditt?», på en skala fra 1 (ingen betydning) til 10 (svært viktig), etter landbakgrunn og kjønn. Gjennomsnittlig skår

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Studier har vist at menn får en fysiologisk reaksjon av å være underkastet sterke kvinner - de emaskuleres, det får utslag i hormonproduksjonen, testosteronproduksjonen går ned og sædkvaliteten reduseres.
Ahaa..derfor det merkes at jeg har vært singel ett år nå.....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
emotikon skrev:
vredensgnag skrev:
Ahaa..derfor det merkes at jeg har vært singel ett år nå.....
;D

Jeg for min del lurer på hvem som er faren til den voksende magen til min kvinne, siden hun har flere års utdanning enn jeg har. Det kan neppe være postmannen...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
baluba skrev:
BT skrev:

Jeg blir fortsatt like provosert hver gang jeg ser heldekkende drakter. Det er sjelden vi ser slikt i Bergen, og forleden dag var det første gang jeg så noe slik på lang tid. Og jeg ble faktisk forarget over det, og tenkte på mine muslimske venner som blir rett og slett forbanna når de ser slikt. Men denslags dritt (unnskyld min etnosentriske omgang med temaet) kommer vi nok til å se mindre av etterhvert som tiden går, forbud eller ikke. Et forbud er jeg ikke tilhenger av, for det rammer bare kvinnenes sårbare sosiale liv på kort sikt. Vi må jo tenke langsiktig, men hvor mange lik skal vi tråkke over for å komme dit?

Det er et av de aller vanskeligste dilemmaene vi har å forholde oss til i dag, føler jeg. Et minefelt av dimensjoner, der det finnes gode argumenter både for og imot.
Amen - innvandrere bør være en naturlig del av samfunnet og ikke en gruppe utenfor.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Det var for øvrig min kvinne som polstret høyttalerføttene mine med bobleplast for at minstemann ikke skulle skade seg på dem da han var enda mindre, sånn for å tøtsje innom topic igjen...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Det var for øvrig min kvinne som polstret høyttalerføttene mine med bobleplast for at minstemann ikke skulle skade seg på dem da han var enda mindre, sånn for å tøtsje innom topic igjen...
Har du vurdert at du gjør "din kvinne" en smule urett her? Det kan jo være at hun ville beskytte høytalerføttene mot barnets herjinger?!!

En ting til, helt off off topic, har du vurdert om det ikke er slik at det er du som er "hennes mann"( som i Toy Boy ) og ikke hun som er "din kvinne"?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Spiralis skrev:
BT skrev:
Har du vurdert at du gjør "din kvinne" en smule urett her? Det kan jo være at hun ville beskytte høytalerføttene mot barnets herjinger?!!

En ting til, helt off off topic, har du vurdert om det ikke er slik at det er du som er "hennes mann"( som i Toy Boy ) og ikke hun som er "din kvinne"?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D
Ikke godt å si hvem som er hvem sin i dette forholdet, nei...

Dersom et barn skal ødelegge de føttene må de utstyres med baufil eller skjærebrenner. Da burde hun heller polstret pickupen og SME-armen.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
757
Torget vurderinger
1
Bare ikke gjør samme tabben som da Mick Jagger kalte Charlie Watts (den åndelige av the Rolling Stones) for "my drummer". Det holdt på å få fatal utgang!

Topp Bunn