bluetooth platespiller

S

svk

Gjest
Hei! noen som har erfaringer med denne?

https://www.tek.no/test/i/vQ8EW5/sony-lx310bt

vurdere å begynne å samle på plater.

tenker å bruke denne sammen med mine sony mdr 1000 og line ut til ekstern hodetelefonforsterker/Marshall woburn

Edit: ser riaa delen i denne spilleren får dårlig kritikk.

Finnes det noe annet? Noe med bedre riaa.

Evt en med innbygget hodetelefonforsterker?

Sist redigert av en moderator:
S

svk

Gjest
Ser mange har usb ut. Er det mulig å koble til en ekstern hodetelefonforsterker denne veien?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SVK: Prøv Denon DP300F eller DP400.:cool: Litt dyrere enn Sony, MEN: En helt annen byggekvalitet enn den Sony og Audio Technica leverer til rett over to tusen. Dessuten har disse både ordentlige armer og gode RIAAer. En ekstern hodetelefonforsterker kan ofte brukes som volumkontroll til et par aktive høyttalere eller en kilde også. Så det å styre hele anlegget fra for eksempel en Audiolab Mdac+ (eller Rega Ear) er noe du definitivt bør se på. Audiolaben er et ekte Kinderegg i så måte. Svært bra pre- og hodetelefonforsterker, fullstendig genial dac!

www.stereofil.no
www.hifiklubben.no
www.mono.no

S

svk

Gjest
Yamaha har en spiller med MusicCast, hvis det kan funke for deg..

MusicCast VINYL 500

Hvis ikke, kan dette gi hva du trenger?

https://Project juke box e/

Begge ville vel fungere bedre enn Bluetooth?
denne juke box`n virker jo genial og gir meg alt jeg trenger

edit: denne koster jo bare 4000 på tilbud. detter er jo nesten gratis. hvordan er da kvaliteten på stereo delen/BT og Riia?

denne yamaha`n ser jo også veldig grei ut.

S

svk

Gjest
SVK: Prøv Denon DP300F eller DP400.:cool: Litt dyrere enn Sony, MEN: En helt annen byggekvalitet enn den Sony og Audio Technica leverer til rett over to tusen. Dessuten har disse både ordentlige armer og gode RIAAer. En ekstern hodetelefonforsterker kan ofte brukes som volumkontroll til et par aktive høyttalere eller en kilde også. Så det å styre hele anlegget fra for eksempel en Audiolab Mdac+ (eller Rega Ear) er noe du definitivt bør se på. Audiolaben er et ekte Kinderegg i så måte. Svært bra pre- og hodetelefonforsterker, fullstendig genial dac!

www.stereofil.no
www.hifiklubben.no
www.mono.no
ser ikke ut som disse har BT.

jeg er litt vanskelig. da jeg skal koble til BT hodetelefoner, hodetelefonforsterker og en woburn(denne har analog in, digital in og BT)

så om jeg finner en spiller med BT og innebygd riia. så skal jeg få det til å fungere.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SVK: De nyere Denons har da BT?? Forresten: Bluetooth har vel egentlig svært lite med vinyl å gjøre..

S

svk

Gjest
Har jo det. Er hodetelefoner som er min greie.
Så tenker analogt direkte fra platespiller rett inn i hodetelefonforsterker.
Men trenger også bt for å koble til woburn for bakgrunnsmusikk.når kvalitet ikke er så nøye.
Låter vel bedre enn spotify uansett

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SVK: Da kjøper du en Denon DP450 USB eller en Audio Technica...Hvis du MÅ ha BT på platespilleren din blir kvaliteten deretter: Audio Technica AT LP60XBT. Ellers bruker du en minijack-kabel eller minijack-2RCA. Audioquest lager noen svært gode. Og da holder det i massevis med en DP300F:cool: Overraskende musikkfokusert, den- og driftssikkker som få. I motsetning til Platekompaniets Crosley/LP60er vil maskiner som Rega P1 Plus, AT LP120 og Denon DP300-400-450 behandle platene som de skattene de er..Uten at banken må ranes for å få det til. Woburn er forresten en mer enn morsom boks, den også..Perfekt til barnerommet, for eksempel..Onkelbarne mine storkoser seg med en Kilburn på deling..

Sist redigert:
S

svk

Gjest

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Yamaha Vinyl 500 har Bluetooth, innebygget streamer og alt hva hjertet kan begjære.

Tipper den låter like bra som Rega i samme prisklasse, og bedre enn billigmodellene til Audio Technica.

Tror for øvrig ingen av disse spillerne er "definitivt bedre enn Spotify" på en Marshall Bluetooth-høyttaler. Da er det høyttaleren som er flaskehalsen. Og Spotify er relativt bra.

S

svk

Gjest
Skal bruke HT og hodetelefonforsterker til musikklytting.woburn er bare til fest

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SVK: Ear bygges fortsatt, den. Og hvis du vil ha en platespiller på den kombinasjonen, søk en med innebygget RIAA. På den annen side kan du omgjøre Ears linjeinngang for kilde til et phonoinput ved å koble på en Fono Mini A2D, for eksempel. Og så sette på Intro der. Får du Intro til DEN prisen, kjør før den blir satt opp igjen:cool: Linken brukes til å koble på noe som i ditt tilfelle er svært interessant: Aktive høyttalere. Eller en ekstra forsterker. På den måten kan du styre BÅDE kilde, hodetelefoner OG aktiv høyttaler- som Woburn- med en Ear.. Det blir dog med en minijack-2-RCA til, fra Rega og ut til Marshall sin 3,5mm...Men om det låter bra?? You BET:cool: Var det meg , så anlegget slik ut:

-Rega Planar 1 + ( en Planar 1 med innebygget RIAA)
-Rega Ear
-Focal Listen
-Marshall Woburn m/Audioquest Forest minijack- kabling

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: svk
S

svk

Gjest
Rega introen ser jo lekker ut. Men den hvite pro jecten virker ut som et bedre kjøp. Men liker jo best sort.

Er jo praktisk med innebygget riaa. Men ikke sikkert det låter best. Hvem selger ear? Finner bare en brukt på finn i feil farge.

S

svk

Gjest
SVK: Ear bygges fortsatt, den. Og hvis du vil ha en platespiller på den kombinasjonen, søk en med innebygget RIAA. På den annen side kan du omgjøre Ears linjeinngang for kilde til et phonoinput ved å koble på en Fono Mini A2D, for eksempel. Og så sette på Intro der. Får du Intro til DEN prisen, kjør før den blir satt opp igjen:cool: Linken brukes til å koble på noe som i ditt tilfelle er svært interessant: Aktive høyttalere. Eller en ekstra forsterker. På den måten kan du styre BÅDE kilde, hodetelefoner OG aktiv høyttaler- som Woburn- med en Ear.. Det blir dog med en minijack-2-RCA til, fra Rega og ut til Marshall sin 3,5mm...Men om det låter bra?? You BET:cool: Var det meg , så anlegget slik ut:

-Rega Planar 1 + ( en Planar 1 med innebygget RIAA)
-Rega Ear
-Focal Listen
-Marshall Woburn m/Audioquest Forest minijack- kabling
Da er jo ear Akuratt hva jeg trenger.
Woburn har rca in, optisk,bt og minijack inn

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SVK:
Bruk Regaimportørens nettbutikk:

www.mono.no
www.platekompaniet.no
www.stereofil.no
www.hifiklubben.no

Pro-Ject låter imo lyst og pistrete ift Rega. De har ikke like gode armer heller. Marshall er et gammelt, tradisjonsrikt merke, mer tilpassa de mest musikkfokuserte tingene- som Rega. Og skal du sikre ordentlig match med en Ear, funker altså ikke østerrikeren der..hehe..De motarbeider hverandre, de..

S

svk

Gjest
Kanskje best med engelsk hele veien :)
Da heller det mot rega. Forbinder England mer med hifi enn Østerrike

S

svk

Gjest
Har lest litt om denne planar 1 plus. Ser ikke ut som denne har phono out. Så da kan en ikke oppgradere riaa i ettertid om ønsker.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
SVK: Trengs ikke heller. Dette anlegget setter du opp med en høyttaler som er mer tjent med "tenåringstankegang". Altså er det NULL vits i å sette på en dyr eller mellomdyr platespiller der. Den vil du aldri få utnytta. Poenget her er å få mest mulig moro for minst mulig utlegg uten å gå i fella på falsk økonomi, Det kunststykket klarer dette settet med glans- og mer tilovers. RIAAen i Plus er basert på Fono MM, og er i så måte like god som den interne i Elicit R. Altså LANGT bedre enn det du har lov å forvente. Intro, derimot, kan kombineres med en ekstern, men den er ikke like tålig for pickupmessige oppgraderinger som Plus er. Det er dog intet problem å montere en 2M Bronze fra Ortofon på noen av disse to. Det sier ett og annet om de interne kvaliteter som her er å finne. Det du kan være steinsikker på, er at du får MYE mer musikk av dette systemet enn du forventet. Det er det Rega er så utrolig gode på. Du kan fokusere på musikken, velge hva du vil spille og anlegget leverer. Hele tida:cool: Vil du oppgradere fra Marshall, så takler Regaene det også. For eksempel Klipsch The Sixes eller Dynaudio Xeo 10..

PS: Østerrike har flere gode merker, men imo kun ett som virkelig er verdensledere: AKG!

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
67.221
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
SVK: Trengs ikke heller. Dette anlegget setter du opp med en høyttaler som er mer tjent med "tenåringstankegang". Altså er det NULL vits i å sette på en dyr eller mellomdyr platespiller der. Den vil du aldri få utnytta. Poenget her er å få mest mulig moro for minst mulig utlegg uten å gå i fella på falsk økonomi, Det kunststykket klarer dette settet med glans- og mer tilovers. RIAAen i Plus er basert på Fono MM, og er i så måte like god som den interne i Elicit R. Altså LANGT bedre enn det du har lov å forvente. Intro, derimot, kan kombineres med en ekstern, men den er ikke like tålig for pickupmessige oppgraderinger som Plus er. Det er dog intet problem å montere en 2M Bronze fra Ortofon på noen av disse to. Det sier ett og annet om de interne kvaliteter som her er å finne. Det du kan være steinsikker på, er at du får MYE mer musikk av dette systemet enn du forventet. Det er det Rega er så utrolig gode på. Du kan fokusere på musikken, velge hva du vil spille og anlegget leverer. Hele tida:cool: Vil du oppgradere fra Marshall, så takler Regaene det også. For eksempel Klipsch The Sixes eller Dynaudio Xeo 10..

PS: Østerrike har flere gode merker, men imo kun ett som virkelig er verdensledere: AKG!
Har du dette settet?

S

svk

Gjest
Jeg har ingenting ennå. Tenker rega snurre+rega ear sammen med mine dt770 og woburnen

Topp Bunn