skranglefant
Hi-Fi freak
^ Fantastisk nuffebilde
Jeg er litt usikker på hva det der er?
Er nok @Sluket sin egenproduserte gåstolJeg er litt usikker på hva det der er?
Er det kost og feiebrett?
God idé.Hjelpegåstol for aldrende hundeeiere Tenkte umiddelbart på deg og ikke minst @united
Kinesisk Takeaway
Saken er vel mer det at hun tror hun har fått færten av noe spiselig. Ekorn eller lignende.Kona og jeg er klar for Marley på tirsdag. Bikkja sitt kroppsspråk ser ut som hun er møkka lei av snø
EXODUS ble i følge filmen kåret av "Time Magazine" som århundrets album. (!)Fin Marley samling. Men Catch a Fire med originalt Zippo cover hadde jo vært noe å strebe etter. Jeg har den i en kjedelig repress. Men er alltid på jakt
Vis vedlegget 996666
Nok er nok, alle fra hans Island Record periode.Vis vedlegget 996654
Jeg var på kino og så "One Love" tidligere i uka. Det er en film som omhandler Bob Marley's liv og virke. Mye var kjent for meg, men det var også mye og lære.
I stor grad er fokus lagt på tida fra 70 tallet da Jamaica holdt på å gå inn i borgerkrig, og hvordan Marley mot sin vilje ble innblandet i landets politiske konflikter. Det fikk konsekvenser. Det gikk voldsomt for seg. Det førte til at både han og hans kone Rita ble skutt. Begge klarte å redde livet, men måtte flykte fra Jamaica. Rita og ungene til USA og Marley til England.
Historien forteller hvordan han med sitt "eksil" får musikken til å nå et publikum utenfor Jamaica, og han og hans Wailers blir store stjerner i Europa og USA.
Forruten Reggae, som bare er en av flere ting filmen tar for seg, får man som nevnt også et innblikk i politiske forhold i hans hjemland.
Filmen viser også hvilken viktig rolle Rastafari og dens livsanskuelse er for Marleys musikk og budskap.
Det konsumeres Ganja i kilovis.
Forholdet til Rita, med både kjærlighet og konflikter, er godt skildret.
Dette er altså ikke en konsertfilm, men musikken er likevel viktig som en del av fortellingen. Hvis man vil skaffe seg litt mer innsikt er filmen verdt å se.
Ble jo inspirert, så jeg fant fram Marley- platene mine. Mangler noen, men det får greie seg.
Vis vedlegget 996656
Jeg ser enkelte bærer seg over noen centimeter snø på gårdsplassen.
Ikke vi.
Vis vedlegget 996657
Til opplysning, er ikke dette en Chihuahua,
så det er adskillige centimeter med snø.
Ettersom det er fredag, så hermer jeg litt. Det er jo så puppulært med damebilder inn mot helga.
Vis vedlegget 996660
God helg fra Blåskogen.
Ikke min plate desverre. Min er lik den som Vinyl-Mannen har.EXODUS ble i følge filmen kåret av "Time Magazine" som århundrets album. (!)
Sjøl synes jeg Kaya er det jeg liker best.
Live-albumet er veldig bra.
På Tidal ligger alle opptak fra de ulike Rainbow-konsertene.
Kanskje på grensen til nerding, for det er mye å lytte gjennom, men det er mange gode øyeblikk der.
Kordamene IThrees med bl a. Rita skinner virkelig. Man hører hvor viktig de er for soundet.
Ellers var den misunnelsesverdig flott den Catch a Fire som du viser.
Denne?Fin Marley samling. Men Catch a Fire med originalt Zippo cover hadde jo vært noe å strebe etter. Jeg har den i en kjedelig repress. Men er alltid på jakt
Vis vedlegget 996666
Kul boksEr i denne
Vis vedlegget 996679
En strøken slik hadde vært noe. Men strøkne UK presser koster litt
Det lukter nok mest bløt bikkje.Nå begynner det å lukte ganja av tråden her Blues Det var jo en av de tre tingene Marley tok med seg i graven
En aldeles fabelaktig plate med mester Cave og hans ondskapsfulle frø herr Blues.Takket være Johannes Tingnes Bøe kom denne på døra i går.
Vis vedlegget 998957
PK hadde fri frakt i tillegg til rabatten ut dagen, fordi det ble gullmedalje.
Kjempefin unnskyldning for å dytte nok ei plate inn på "C".
Ligner så på Bowie at man må passe seg så albumet ikke havner på "B"
Nok et høl som er tettet. På tide.
Nei, bare kjerringa.Håper du tok med deg poden på hytta
Søstrene til Rufus, sant? Skal sjekke ut albumet Apropos Shelby Lynne så liker jeg dette albumet veldig godt:Høreverdig album med to halvsøstre fra Canada. Begge tungt arvelig belastet mht musikalitet.
Wainwright/McGarrigle/ Roche tror jeg må være en av verdens mest kjente musikalske familier.
Har hørt noen andre, men ikke denne.Søstrene til Rufus, sant? Skal sjekke ut albumet Apropos Shelby Lynne så liker jeg dette albumet veldig godt:
Vis vedlegget 1000286