Blues intro

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
89
Antall liker
6
Skulle gjerne hatt noen tips på noen gode bluesplater.
Jeg har mye musikk, og hører mye på musikk for tiden. Har mest jazz og klassisk.
Jeg har en innspilling med Ben Webster og Jimmy Witherspoon. vinyl fra 60-tallet, som jeg liker. Ellers har jeg litt gammel Fleetwood Mac, Clapton og John Mayall, både på CD og vinyl. Jeg vet hva bluer er, men er ikke helt oppdatert. Jeg ønsker tips på nye innspillinger med god lyd. Jeg ser så mye spennende på nettet, og i blader som Fidelity, men hvor skal jeg begynne?
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Prøv Joe Beard BLUESUNION OG FOR REAL begge er bra å spilt inn av audioquest låter helt supert
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Ligger en tråd som heter "Blues anbefalinger" under Musikk/CD/LP med god lydkvalitet. Mye bra der. Fikk ikke til å legge ut link dit ???

Ellers er jo siste Dylan solid grunnfestet i bluesen. Har nettopp hatt første gjennomlytting av Walter Trouts siste, Full Circle. Den virker meget solid.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Det kommer snart en jubileumsskive fra Alligator records. Der får du et godt innblikk i mange forskjellige stilarter innen bluesen, slik at du kan velge litt sikrere etter hvert. Ellers anbefales Notodden Blues Music Club, der får du tak i masse god blues.
Ellers finner du blues med god lyd fra bl.a. Mudi Records på Nesodden.
Vil til slutt STERKT anbefale XRCD-utgaven av Joe Beard med Ronnie Earl and the broadcasters: Blues Union. Helt inni gamperævva bra musikk og lyd!

Mvh
Håkon Rognlien
 
B

bamsemann

Gjest
Løp og kjøp alt av Buddy Guy!!!

Fantastisk bluesartist...

bamsemann.. :)
 
Topp Bunn