Neivel...ol-fa skrev:Jazz er nyskapende og spennende ! Blues er depressivt !
;DBach_Man skrev:Jazz er blues for erfarne, opplyste og raffinerte mennesker som kanskje har opplevd andre typer problemer enn pengenød og samlivsbrudd.
cold turkey kanskje. :Trane skrev:Er dette årests kalkuntråd til nå ?
Blame it on the boogie!samlanes skrev:Du har selvfølgelig rett Valentino,Bachs musikk har nok ikkje så mye med blues å gjøre,kan ikkje skylde alt på bluesen....
el_mariachi skrev:Artikkel
jazz, oppr. en ren am. musikkform som oppstod ca. 1900 ut fra afroam. work songs, negro spirituals, blues og ragtime i USAs storbyer med New Orleans som sentrum. Senere hovedsentra ble Chicago, Kansas City og New York, men er i dag en int. musikkform. Særtrekk er bl.a. improvisasjon, personlig instrumentbehandling, en spesiell tone og fraseringsmåte og som oftest en pulserende rytme. Jf. New Orleans-jazz, Chicago-jazz, dixieland, swing, bop, cooljazz, mainstream, frijazz og jazzrock. Senere dreininger mot f.eks. pop (hip-hop) og eur. kunstmusikk.
Coltrane var Bach again.Valentino skrev:It's all jazz anyway sa Leonard Bernstein.
Det er i slike stunder vi spiller: When I woke up this morning, I felt so bad...osv... ;Dol-fa skrev:Jeg prøvde og slette innlegget da jeg ble edru. Da det ikke gikk, la jeg til et lite ord så det ble litt mindre feil !!!!
Rettelse; Jazz er for menn over 40 som TROR de er erfarne, opplyste og raffinerte............Bach_Man skrev:Jazz er blues for erfarne, opplyste og raffinerte mennesker som kanskje har opplevd andre typer problemer enn pengenød og samlivsbrudd.
Eller blues er for de som ikke gadd å lære seg flere enn tre grep på gitaren...norcad skrev:Rettelse; Jazz er for menn over 40 som TROR de er erfarne, opplyste og raffinerte............
Nå var det vel lytteren og ikke musikeren vi snakket om eller?R.E.S. skrev:Eller blues er for de som ikke gadd å lære seg flere enn tre grep på gitaren...norcad skrev:Rettelse; Jazz er for menn over 40 som TROR de er erfarne, opplyste og raffinerte............
Roy