Blu-ray spillere med BDMV avspilling og 5.1 analogutgang?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.572
Torget vurderinger
96
Jeg lever i dag godt med en Oppo BDP-95. Men jeg lurer på om det finnes andre spillere der ute, gjerne i high-end segmentet, som kan gjøre de samme tingene som denne. Et absolutt must for meg er en god analogutgang for 5.1, og som har innstillinger for avstand, størrelse og delefrekvens til sub som et minimum. SACD og helst DVD-Audio er også et krav. Det er også svært ønskelig med avspilling fra eksterne kilder, og da særlig at det kan avspilles Blu-ray fra BDMV og folder.
Finnes vel ikke mange spillere som har alt dette eller?

bengt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
108
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
1
Det hadde vært utmerket om noe sånt eksisterte, skulle kjøpt den tvert (om det kunne betales med normal lønn). Super alt i ett media server:p med analoge utganger! Dessverre har jeg ikke funnet noe sånt.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.572
Torget vurderinger
96
Oppo BDP-95 har alt jeg trenger, men den er jo ikke evigvarende. Det som er genialt med den, er at den ikke er infisert med cinavia og annet DRM skit. Den spiller absolutt alt av relevante sølvskiver, originale som kopier, rippede Blu-ray fra folder osv. Jeg er svært tilfreds med lyd og bilde, så da får den vel stå en god stund til. Kanskje kjøpe en til mens de er tilgjengelige på bruktmarkedet så jeg har en i backup. Det ser ut til at de fleste produsenter strammer inn funksjonalitet på nye spillere, så det kommer nok aldri en spiller med de samme mulighetene igjen.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.543
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Du kan jo kjøpe et dusin av det samme dvd-drevet, det er det som slites ut, og det er lett å skifte.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.572
Torget vurderinger
96
Du kan jo kjøpe et dusin av det samme dvd-drevet, det er det som slites ut, og det er lett å skifte.
Du mener et Blu-ray drev da i såfall. Vet du sikkert at drevet i BDP-95 kan kjøpes separat?

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.618
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Jeg lever i dag godt med en Oppo BDP-95. Men jeg lurer på om det finnes andre spillere der ute, gjerne i high-end segmentet, som kan gjøre de samme tingene som denne. Et absolutt must for meg er en god analogutgang for 5.1, og som har innstillinger for avstand, størrelse og delefrekvens til sub som et minimum. SACD og helst DVD-Audio er også et krav. Det er også svært ønskelig med avspilling fra eksterne kilder, og da særlig at det kan avspilles Blu-ray fra BDMV og folder.
Finnes vel ikke mange spillere som har alt dette eller?
Denne har vel det meste du etterspør?
https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/blu-ray-spiller/cambridge-audio-cxu-blu-ray-spiller/

Men klarer ikke helt finne ut av dette med BDMV..

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Antall liker
402
Du kan kanskje like godt kjøpe deg en ekstra oppo-spiller?

PM Audio

Selv liker jeg best Cambridge Azur 751BD (har to av dem) og de har de egenskapene du etterlyser.

Dessuten skal visstnok Pioneers siste bluray-spiller BDP-LX88 være super både på lyd- og bilde (men har ikke prøvd den selv):

Test av Pioneer BDP-LX88 | Lyd & Bilde

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Vi har laget nokså komplett oversikt over universalspillere her, der Blu-ray og SACD er minimumskrav for å vå være med i oversikten. Den viser også hvilke av unversalspillerne som har analoge 5.1/7.1 utganger.

Oversikten sier ingen ting om BDMV, men det bør likevel være et godt utgangspunkt for konkrete søk.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.618
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Men nå som 4K-spillere begynner å dukke opp ville jeg kanskje ventet til Oppo kommer med sin modell, kanskje den er akkurat hva du ser etter ;)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.448
Sted
Sølvbyen
Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å se på nett-tv via HDMI fra pc, er det noen BD spiller som har HDMI inngang med både lyd og bilde ut? Ser Cambridge CXU har HDMI inn, men det står bare i beskrivelsen at man kan kjøre lyd gjennom den såvidt jeg ser.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å se på nett-tv via HDMI fra pc, er det noen BD spiller som har HDMI inngang med både lyd og bilde ut? Ser Cambridge CXU har HDMI inn, men det står bare i beskrivelsen at man kan kjøre lyd gjennom den såvidt jeg ser.
Min Oppo 105D har 2xHDMI inn for lyd&bilde. Fungerer smertefritt hos meg

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.448
Sted
Sølvbyen
Min Oppo 105D har 2xHDMI inn for lyd&bilde. Fungerer smertefritt hos meg
Kjekt å vite, takk for info. Er fortsatt godt fornøyd med min Cambridge BD-751 etter flere års tro tjeneste, men det irriterer meg at akkurat denne muligheten mangler.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.448
Sted
Sølvbyen
Ser ut som 752 er borte fra nettsidene til HFK? CXU har som sagt også HDMI inn, men på den ser det ut som det kun er lyden det er mulig å sende videre. Hvis ikke er enten produktbeskrivelsen klønete formulert, eller så er jeg litt tett. Eventuelt en kombinasjon.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.427
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
752'n tar både lyd og bilde gjennom, og den oppskalerer så bildegjengivelsen blir bedre enn rett fra alt-i-box tuneren. Rart om ikke CXU også kan.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.448
Sted
Sølvbyen
Ja, det er rart. Mulig jeg bare misforstår teksten på nettsiden.

Topp Bunn