Blindtest - lossless og mp3. Hører du forskjell?

Opp til hvilken bitrate oppnår du en nøyaktighet på 80% eller høyere?

  • 96 kbps

    Stemmer: 1 6.7%
  • 128 kbps

    Stemmer: 2 13.3%
  • 192 kbps

    Stemmer: 3 20.0%
  • 256 kbps

    Stemmer: 2 13.3%
  • 320 kbps

    Stemmer: 6 40.0%
  • 160 kbps

    Stemmer: 1 6.7%

  • Totalt antall stemmer
    15

1simen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.09.2019
Innlegg
88
Antall liker
56
Sted
Asker
Kan du si noe om bekrensninger på high-res innhold/utvalg for Deezer? Qobus har så vidt jeg har lært begrenset med innhold i ekte high-res. Og Tidal har jo ikke noe lenger etter hvert som hele biblioteket blir konvertert til lossy MQA.
Deezer har vel lenge hatt 16/44 og relativt brukbart utvalg (dog en stund siden jeg testet sist), men er jo mulig å kun ha Tidal med cd 16/44 ved å droppe å betale for master også /justere for det i innstillinger.
Mener forøvrig det er litt forskjell på mqa i Tidal, noe av det som faktisk er 24-bits flac hvor det kan ha noe for seg vs 16/44 mens en del er bare 16/44 som har blitt oppsamlet. Qobuz er vel den med best utvalg innen ‘ekte’ high res slik jeg ser det, og høres også best ut i mine ører jevnt over - godt utvalg, en del 16/44 og godt med 24-bits flac også (mener de har mer high-res enn Tidal har mqa hvis man luker vekk 16/44-mqa og kun teller 24-bits mqa).
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.047
Antall liker
2.503
Deezer har vel lenge hatt 16/44 og relativt brukbart utvalg (dog en stund siden jeg testet sist), men er jo mulig å kun ha Tidal med cd 16/44 ved å droppe å betale for master også /justere for det i innstillinger.
Mener forøvrig det er litt forskjell på mqa i Tidal, noe av det som faktisk er 24-bits flac hvor det kan ha noe for seg vs 16/44 mens en del er bare 16/44 som har blitt oppsamlet. Qobuz er vel den med best utvalg innen ‘ekte’ high res slik jeg ser det, og høres også best ut i mine ører jevnt over - godt utvalg, en del 16/44 og godt med 24-bits flac også (mener de har mer high-res enn Tidal har mqa hvis man luker vekk 16/44-mqa og kun teller 24-bits mqa).
Tidal benytter en 24-bit FLAC kontainer til å transportere MQA Master som i praksis har vist seg gir bitdybde på 17-bit på lisensiert MQA utstyr uten digital utgang. Spiller man av dette på en DAC uten MQA eller kan ta ut signalet over S/PDIF får man 13 til 15-bit PCM audio selv om streamer fortsatt rapporterer 24-bit.
 
Topp Bunn