Blindehunder i Oslodrosjene

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Nok en muslimtråd. Nå er det de blinde det går ut over.

Muslimene nekter å ta med blindehunder i drosjene fordi hunder er urene!

Fy faen, for en religion! God jul, spis mye ribbe.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Artikkelen viser jo at ikke bare de med førerhunder er blinde...

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.377
Torget vurderinger
1
Nevnte noen diskriminering? Eller gjelder det bare andre veien?
Ja, det gjelder bare andre veien - når førerhunder nekter muslimer adgang til kennel.

Men alvorlig talt, å nekte blinde med førerhund uten gyldig grunn er uakseptabelt, like uakseptabelt som når ugifte blir nektet dobbeltrom på misjonshotell. Og det blir da heller ikke akseptert.

Men diskriminering? Neppe.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det er vel de samme folkene som ikke betaler skatten sin, som heller ikke vil ha øynene til de blinde i bilene sine :(.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Men de har jo et poeng: Hunder er urene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tro hvor lang tid det går fra statskirken løsrives fra staten til islam blir norges største religion?

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Kan du med en enkel likning vise hvordan de to relaterer, Vidar?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan du med en enkel likning vise hvordan de to relaterer, Vidar?
Statskirken er stor bl.a fordi "alle" blir medlemmer i det trossamfunnet automatisk. Mange vet sågar ikke om de står i statskirken eller ei.. det er mange "likegyldige" medlemmer der.
Når det løsrives fra staten, kan man lett se for seg et scenario hvor det vil f.eks koste en kontingent å være medlem? I så fall, hvor mange vil betale?
Islam er faktisk en veldig stor religion i Norge, og økende. Når statskirken synker i størrelse og islam øker, blir det et krysningspunkt før eller senere kanskje?

Skummelt... synes nå jeg da. Hva når sentrale figurer i store menigheter plutselig vil ha politisk innflytelse.. det er jo ikke ukjent fra andre sammenhenger? Hva om man kan tromme seg på brystet med å være den største religiøse menighet i landet?

Vel, jeg vet at det høres litt paranoid ut. Men tenk over scenarioet.. det er bare noen ganske få variabler som skal til før det er en realitet  :)

Norge blir vest-europas første muslimske stat.. :eek:

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Men nå må vi ikke glemme at det å være ikke-religiøs er norges største religion. Det er der slaget står, ikke mellom kristendom og islam.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vel, jeg vet at det høres litt paranoid ut. Men tenk over scenarioet.. det er bare noen ganske få variabler som skal til før det er en realitet  :)

Norge blir vest-europas første muslimske stat..  :eek:
Det er ikke paranoid i det hele tatt. I Rotterdam er 52% av befolkningen muslimer. I 2050 antar man at flertallet av den norske befolkningen vil være muslimer, gitt at innvandringen via familiegjenforening får fortsette i samme takt som i dag. Rent demografisk er det et faktum at etniske nordmenn reproduserer med 1, 6 barn pr ektepar/samboerpar, mens den jevne pakistanske familie produserer 5 - 6 barn.
Resten er matematikk.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er ikke paranoid i det hele tatt. I Rotterdam er 52% av befolkningen muslimer. I 2050 antar man at flertallet av den norske befolkningen vil være muslimer, gitt at innvandringen via familiegjenforening får fortsette i samme takt som i dag. Rent demografisk er det et faktum at etniske nordmenn reproduserer med 1, 6 barn pr ektepar/samboerpar, mens den jevne pakistanske familie produserer 5 - 6 barn.
Resten er matematikk.
Det er det samme som jeg ser ja.. og uten å være noen aktiv, personlig kristen selv, så ser jeg at statskirkens løsrivelse fra staten kanskje er noe av det mest risikable samfunnet kan finne på (på sikt), enten man er kristen eller ikke-religiøs.

Mvh Vidar P

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er det samme som jeg ser ja.. og uten å være noen aktiv, personlig kristen selv, så ser jeg at statskirkens løsrivelse fra staten kanskje er noe av det mest risikable samfunnet kan finne på (på sikt), enten man er kristen eller ikke-religiøs.

Mvh Vidar P
Jeg har hevdet det samme i en anne tråd, og fått på pukkelen. Det er visst ikke korrekt å mene denslags.
;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har hevdet det samme i en anne tråd, og fått på pukkelen. Det er visst ikke korrekt å mene denslags.
;)
Det er nettopp derfor jeg holder meg unna politiske og livssynstråder.. det blir sjelden hyggelig, alltids noen som med hard hand på død og liv skal misjonere andre til sitt syn istedet for å fremlegge interessante innfallsvinkler  :D

Jeg får vel leve som jeg preker nå også, og tone ned før jeg blir hugd ned  :)

Mvh Vidar P

B

Back_Door

Gjest
Resten er matematikk.
Og i mellomtiden gjør politikere og kultureliten som strutsen..

G

Gjestemedlem

Gjest
Det viktigste da blir at vi har en totalt sekulær stat der religion og religiøse figurer har minimalt med innflytelse. Og er total fjernet fra lovverk og rettningslinjer. Enten dette gjelder statskirke, formålsparagrafer eller statsfinansiering.

Hvis det går som du frykter at vi skulle få et stort nok antall muslimer i Norge vil det bare være et spørsmål om tid før dette lovverket må inkludere Islam på samme måte som kristendommen. Man kan fort se for seg at menneskerettighetsdomstolen i Haag vil dømme mot den norske stat i mange av disse sakene.

Hvis lovverket og staten er fri for religion skal det mye mye mer til før man kan nå frem med diskrimineringssaker mot andre religioner...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det viktigste da blir at vi har en totalt sekulær stat der religion og religiøse figurer har minimalt med innflytelse. Og er total fjernet fra lovverk og rettningslinjer. Enten dette gjelder statskirke, formålsparagrafer eller statsfinansiering.

Hvis det går som du frykter at vi skulle få et stort nok antall muslimer i Norge vil det bare være et spørsmål om tid før dette lovverket må inkludere Islam på samme måte som kristendommen. Man kan fort se for seg at menneskerettighetsdomstolen i Haag vil dømme mot den norske stat i mange av disse sakene.

Hvis lovverket og staten er fri for religion skal det mye mye mer til før man kan nå frem med diskrimineringssaker mot andre religioner...
For å endre grunnloven kreves 2/3 flertall (?) over 2 stortingsperioder. Det er mer robust enn simpelt flertall.

I mellomtiden flykter 10.000-vis av nederlendere fra sitt eget land. Mange tusen av dem til Norge. Jeg har snakket med noen av dem,... - Vi har ikke lyse utsikter om vi holder på som vi gjør.

G

Gjestemedlem

Gjest
I mellomtiden flykter 10.000-vis av nederlendere fra sitt eget land. Mange tusen av dem til Norge. Jeg har snakket med noen av dem,... -  Vi har ikke lyse utsikter om vi holder på som vi gjør.
Hm, kanskje vi burde opprette flykningeleire for disse horder med redselsslagne nederlendere. Vi må også forbedre oss på evakueringen av Rotterdam, kanskje etterfulgt av en karantene rundt byen. 'Agent Orange' ville jo virket som en siste utvei også.

Forøvrig må jeg rette oppmerksomheten mot en snedig plan som de muslimske horder har utpønsket. All genever og andre alkoholholdige drikker er forgiftet med Polonium! Dette vil ikke ramme ekte troende muslimer og er derfor et trygt middel for å skaffe seg snarlig flertall i befolkningen over hele europa.

Dommedag er nær!

Ps. Hvis man ønsker å kjøpe avlatsbrev før det er for sent så vil kontonummer bli oppgitt på forespørsel. 20% Rabatt ut året for medlemmer av HFS!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
så dere mener stastkirken bør opprettholdes som en slags terrorballanse mot islam?
tøys.
fjern kjerka fra staten.
og slå hardt ned på fundamentalistiske muslimer dersom de bryter loven.
dette er mitt komplekse svar på disse enkle spørsmålene. ;D

forøvrig: god natt, folkens.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
så dere mener stastkirken bør opprettholdes som en slags terrorballanse mot islam?
tøys.
fjern kjerka fra staten.
og slå hardt ned på fundamentalistiske muslimer dersom de bryter loven.
dette er mitt komplekse svar på disse enkle spørsmålene. ;D

forøvrig: god natt, folkens.
Vi burde vel forby all religion
Så var det argumentet for krig, karikaturtegninger, flaggbrenning og diskriminering av hunde-eiere et passert stadie
;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Resten er matematikk.

Det er bare ca 25 år til Frankrike vil få et flertall av muslimer, de er først ute, mens de andre Europeiske landene følger etter, Sverige er også et av landene som vil få problemer tidlig, de har det allerede mange steder.

Og jo flere muslimer man får inn, jo flere særlover og unntak vil man se. Som dette, blir det mange nok som synes hunder er urene så må man vel operere med to typer drosjer, en for de urene og en for de rene. Så har man problemer med alkohol, enkelte drosjesjåfører vil ikke ha med folk som har drukket, neste ute er vel da kvinner, det skulle ikke forundre meg det heller, de er også urene, dessuten kler de seg ofte uanstendig, kanskje får man ikke ta drosje om man ikke er sømmelig nok kledd. I dag slaktes også så vidt jeg vet alle kyllingen til Prior halal, det står en muslim og velsigner dyret i Allahs navn mens strupen skjæres over på dyret, hva med oss som ikke ønsker å spise halal-kylling? Og hva med alle nordmenn som ikke får jobb på slakteri fordi det er enklere å ansette en muslimsk slakter så slipper man å ha en ekstra mann til velsignelsen?

Når man ser slikt som dette må man kunne spørre seg om ikke for mange av muslimene "våre" har et for sterkt forhold til sin religion, vi hører at det er bare mindretallet som er fanatisk, man kan jammen lure litt på det.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Det er bare ca 25 år til Frankrike vil få et flertall av muslimer, de er først ute, mens de andre Europeiske landene følger etter, Sverige er også et av landene som vil få problemer tidlig, de har det allerede mange steder.

Og jo flere muslimer man får inn, jo flere særlover og unntak vil man se. Som dette, blir det mange nok som synes hunder er urene så må man vel operere med to typer drosjer, en for de urene og en for de rene. Så har man problemer med alkohol, enkelte drosjesjåfører vil ikke ha med folk som har drukket, neste ute er vel da kvinner, det skulle ikke forundre meg det heller, de er også urene, dessuten kler de seg ofte uanstendig, kanskje får man ikke ta drosje om man ikke er sømmelig nok kledd. I dag slaktes også så vidt jeg vet alle kyllingen til Prior halal, det står en muslim og velsigner dyret i Allahs navn mens strupen skjæres over på dyret, hva med oss som ikke ønsker å spise halal-kylling? Og hva med alle nordmenn som ikke får jobb på slakteri fordi det er enklere å ansette en muslimsk slakter så slipper man å ha en ekstra mann til velsignelsen?

Når man ser slikt som dette må man kunne spørre seg om ikke for mange av muslimene "våre" har et for sterkt forhold til sin religion, vi hører at det er bare mindretallet som er fanatisk, man kan jammen lure litt på det.
Vås.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Akkurat det med halal interesserer litt...
Hvorfor må et dyr pines til døde for å kunne spises av en muslim?
I Norge har vi tradisjon for å gjøre dødsøyeblikket så kort og smertefritt som mulig
Etter Halal tradisjonen skal man skjære over strupen og la dyret blø ihjel
Jeg synes faktisk vi skal forby halal-metoden, og de som ikke kan spise et dyr som ikke er pint til døde får gå over til grøntfor

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kan du utdype? Hva her er vås?

Hvorfor må de pine dyr ja lomt, og hvorfor må de undertrykke kvinner?
Og hvorfor skal en liten gruppe religiøse få bestemme hvordan vi skal slakte kyllinger her til lands? Hvorfor må de se på noen som urene? Det er mye man kan spørre om og få gode svar.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
At Europa vil få muslimsk flertall innen utgangen av dette århundret er hevet over tvil. Derom er er de fleste enige. Selv om det ble innført 100% innvandringsstopp, ville det bli slik, grunnet fertilitet alene.
Mange hevder at slik må det være, at imperier faller og nye kommer til, og at dette er naturens gang. Da er det jo bare å lene seg til bake.
Noen hevder at muslimer over tid vil tilpasse seg det vestlige levemønsteret, at smaken av frihet vil gradvis endre deres tankesett. Ja, det så lenge slik ut, men nå ser man over hele verden at islam radikaliseres, sharialover innføres, der man før var vestlige. Senest er Aceh provinsen, som etter tsunamikatastrofen nå har gjenoppstått som et samfunn bygget på sharia. Stakkars mennesker.

Likevel blir det altså hevdet at dette vil gå seg til i Europa, bare vi møter deres krav merd tilstrekkelig respekt og ydmykhet.

Et Europa med et flertall muslimer kan være helt ok, så lenge muslimene lever som moderne vestlige mennesker, men i det øyeblikket de i kraft av sin majoritet ønsker å leve bokstavelig etter koranen, da har Europa tapt, og alt våre forfedre kjempet for i 100-vis av år er tapt.

Etter mitt syn er integreringseksperimentet som nå foregår i Europa rett og slett et hasardspill med våre verdier og vår kultur som innsats.

Et spill vi med overveiende sannsynlighet er dømt til å tape.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Fra hrs:

Et nytt fenomen seiler opp i Danmark: Islamistiske kvinnelige muslimske studenter mobber velintegrerte ”medsøstre”. Det sendes trusler på SMS om å iføre seg slør, og det utøves gruppepress knyttet til hvilke klær som er akseptabelt: ”Det handler bl.a. om påkledning. De må ikke gå i stramme bukser, bluser eller sterke farger. De må ikke høre musikk fordi de andre sier det er forbudt i følge islam. Det har stoppet flere av de moderate jentene fra at delta i sosiale sammenkomster, fordi denne gruppe har advart mot å delta,” sier Saliha Marie Fettah ved Syddanske Universitet. Flere unge kvinner bryter sammen, noen vurderer å skifte studie for å unnslippe islamistene. Og hvem er islamistene? I følge Fettah, er de ”meget danske”. De er født i Danmark, snakker flytende dansk, og er i gang med god utdannelse. De har ulike nasjonale bakgrunner, og finner fellesskap gjennom islam. Selv opplever de ikke sine aktiviteter som mobbing men som en religiøs plikt. De prøver ”å hjelpe de andre jentene fra å komme til helvete”, skriver Jyllands-Posten (8.desember, ikke tilgjengelig på nettet).

Lite som tyder på vellykket integrering når dette skjer...

M

maestro

Gjest
Jeg har nettopp vært i Tsjekkia og Polen. I Praha og Krakow f.eks. finnes ikke en eneste ikke-vestlig innvandrer i gatebildet, de eneste jeg så var en inder (med turban, kastemerke og dress) og en neger med pene klær og slips. Hva skyldes dette, aktiv politikk eller at de ikke får noen offentlig støtte i disse landene? I alle fall synes det som om tidligere øst-stater har andre tilstander på dette området.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I alle fall synes det som om tidligere øst-stater har andre tilstander på dette området.
Så vidt jeg vet, trenger du ikke se lenger enn til Finnland.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Så vidt jeg vet, trenger du ikke se lenger enn til Finnland.

Ja, jeg var i Finnland i år og la merke til at det var lite, nesten ingen, innvandrere der, så kun en liten gjeng med somaliere eller lignende. Nå kom det bare en liten gruppe arbeidsinnvandrere til Norge for ca 30 år siden og, men den lille gruppen er nå blitt stor på grunn av systematisk familiegjenforening og store barnetall.
Har også hørt at det er lite innvandrere i Polen, kanskje ikke så rart siden Polen nylig er kommet opp i levestandard og de som ønsker å komme til Europa av økonomiske grunner vil vel velge seg et land hvor man tjener bra når man først tar seg bryet.

O

OldBoy

Gjest
Muslimene nekter å ta med blindehunder i drosjene fordi hunder er urene!
Jeg melder meg på i debatten. Sent, men forhåpentligvis godt.

Men jeg foretrekker hunde-vinklingen, fremfor muslim-vinklingen.

Hunder er ufordragelige dyr som ikke har noe i en drosje å gjøre. Til nød kan de ligge i bagasjerommet. Uansett hvilken begrunnelse drosjesjåførene har, muslimer eller hva de nå måtte være på fritiden, synes jeg at de har en god sak. Det må være en menneskerett å slippe å sitte i et sete der der en hund har oppholdt seg.

Jeg er verken muslim eller hundehater, men jeg er, i likhet med ganske mange, allergisk, og jeg får store problemer dersom jeg kommer i kontakt med noe som har vært i nærheten av en hund.

Men OK, jeg kan jo heller ta bilen når jeg skal ett eller annet sted, så jeg skal vel alltids klare meg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg melder meg på i debatten. Sent, men forhåpentligvis godt.

Men jeg foretrekker hunde-vinklingen, fremfor muslim-vinklingen.

Hunder er ufordragelige dyr som ikke har noe i en drosje å gjøre. Til nød kan de ligge i bagasjerommet. Uansett hvilken begrunnelse drosjesjåførene har, muslimer eller hva de nå måtte være på fritiden, synes jeg at de har en god sak. Det må være en menneskerett å slippe å sitte i et sete der der en hund har oppholdt seg.

Jeg er verken muslim eller hundehater, men jeg er, i likhet med ganske mange, allergisk, og jeg får store problemer dersom jeg kommer i kontakt med noe som har vært i nærheten av en hund.

Men OK, jeg kan jo heller ta bilen når jeg skal ett eller annet sted, så jeg skal vel alltids klare meg.

Du kan i det minste kjøre selv, det kan ikke de blinde... vil i alle fall ikke anbefale det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Og jo flere muslimer man får inn, jo flere særlover og unntak vil man se. Som dette, blir det mange nok som synes hunder er urene så må man vel operere med to typer drosjer, en for de urene og en for de rene. Så har man problemer med alkohol, enkelte drosjesjåfører vil ikke ha med folk som har drukket, neste ute er vel da kvinner, det skulle ikke forundre meg det heller, de er også urene, dessuten kler de seg ofte uanstendig, kanskje får man ikke ta drosje om man ikke er sømmelig nok kledd.
Dine argumenter følger et velkjent mønster. Du leser at en blind har problemer med å ta hunden med i drosjen og trekker fort en slutning om at drosjene nå har laget muslimske serlover og at du som kvinne er neste ut sammen med fullemennm og at innføringen av nok sharia er like rundt neste kommunevalg.

Nå er det slikt da at enste gylgige grunn man godtar sjåfører å nekte førerhunder er hvis der føreren er allergisk mot disse, og da med legeattest. Eller hvis man har en spesiell antiallergibil. Når det gjelder overstadig berusede personer er det vel ingen bombe at disse kan nektes transport, det gjelder ellers i samfunet også på busse, fly etc.

Så du kan la valiumboksen og burkaen ligge enn så lenge.

Det er trygt å komme ut.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dine argumenter følger et velkjent mønster. Du leser at en blind har problemer med å ta hunden med i drosjen og trekker fort en slutning om at drosjene nå har laget muslimske serlover og at du som kvinne er neste ut sammen med fullemennm og at innføringen av nok sharia er like rundt neste kommunevalg.

Nå er det slikt da at enste gylgige grunn man godtar sjåfører å nekte førerhunder er hvis der føreren er allergisk mot disse, og da med legeattest. Eller hvis man har en spesiell antiallergibil. Når det gjelder overstadig berusede personer er det vel ingen bombe at disse kan nektes transport, det gjelder ellers i samfunet også på busse, fly etc.

Det er trygt å komme ut.

Jasså. Vel det ser ikke ut som de bryr seg så mye om hva som er reglene da, siden de blinde har problemer med å ta med seg førerhundene i drosjen.

K

kbwh

Gjest
Hvor utbredt er dene idiotien egentlig? Er det vanskelig for blinde å få drosje i Oslo?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Det er trygt å komme ut.
Det er fristende å be deg passe på så du ikke får sand i øynene. Det er noe dritt. ;)

Topp Bunn