Bladet "LP"

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Når jeg reiste over Scippol i går stakk jeg innom bladkiosken og kjøpte HIFI+.  I hylla så jeg et blad som het LP, og var et helt egent blad egnet kun til "Highend Vinyl", jeg var trøtt og sliten, og siden bladet var på tysk (som jeg leser og skriver, om ikke helt flytende ;D) fristet det ikke i det heletatt der og da.  Nå angrer jeg selvfølgelig litt....

Har dere hørt om, eller vært borti dette bladet, eller er dette noe nytt?

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
868
Torget vurderinger
1

Berka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
476
Sted
Valnesfjord
Torget vurderinger
5
Re: Bladet "LP"

Jeg mellomlandet på Scippol forrige mandag og kjøpte faktisk med meg LP nr. 6/2005. I dette nummeret var det bl.a. test av 2 platespillerne Clearaudio Ambient og VYGER Baltic, 2 riaa Ayre P-5x og Aqvox Phono 2 Cl, pickupen Ortofon Rodo Red og rørforsterkeren Graaf GM100.
Kjempeblad!! Men jeg må innrømme at jeg sliter litt med tysken til tross for 3 år med tysk på videregående, men var for 20 år siden. :-/

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Enn om det hadde vært på Engelsk! Et hifi blad som omtaler kun vinylprodukter er nesten så fristende at jeg lurer på om jeg ikke har en tysk-norsk ordbok liggende et sted. Når jeg ser sånne blader føler jeg sterkt at de er i vinyl hifi-moroa og følelsene ligger.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
184
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Re: Bladet "LP"

Enn om det hadde vært på Engelsk! Et hifi blad som omtaler kun vinylprodukter er nesten så fristende at jeg lurer på om jeg ikke har en tysk-norsk ordbok liggende et sted. Når jeg ser sånne blader føler jeg sterkt at de er i vinyl hifi-moroa og følelsene ligger.
Tysk er absolutt ikke så vanskelig som mange tror. De fleste ord ligner mer på de norske enn hva tilfellet er med engelske. Litt sær grammatikk med verbene bakerst, men det venner du deg fort til ;)
Husk at dette er et slags fagblad, og når først en del faguttrykk og -vendinger er "inne", går dette greitt! :)

Mvh

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.988
Nå kan man laste ned LP elektroniskt.

Lastet ned nr 1/2006 - bra bilder og innhold.

LP - Magazin für analoges HiFi & Vinyl-Kultur, Ausgabe 1/2006 (Dezember 2005/Januar 2006)

- Test: Plattenspieler VIP Aries 2 Black Knight / JMW 9

- Test: Röhrenverstärker Dynavox VR-70 E

- Test: Lautsprecher Sonus Faber Cremona Auditor mit zwei Subwoofern Volodyne DD-10

- Praxis: Tonabnehmerschablonen

- Test: Plattenspieler Solid Wood Black

- Test: Röhrenverstärker mit Phonomodul Hovland HP-200

- Test: Tonabnehmer Clearaudio Goldfinger

- Der Mann am Klavier: Interview mit Oscar Peterson

- Auf den Spuren eines Pioniers: LP traf Klaus Quirini alias "Heinrich", den ersten Tanzlokal-DJ

Umfang: 95 Seiten

Dateigröße: 10,3 MB

N

nb

Gjest
Dette var vel et av poengene til Kjell_B, har på berget har man ganske lite å forholde seg til av lektyre på dette området, da stort sett kun engelske blader er tilgjengelig. Var i Tyskland i helgen, og HiFi-avdelingen på de store bladkioskene var ganske imponerende. Regner også med at japanerene er enda mange hakk mer ekstreme enn det bladet LP er;)

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
17.600
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Endelig et blad som reflekterer interessen anno 2005/2006  :D.............. tysk har jeg aldrig lært på skolen, men bilder og fagutrykk sier det meste spør du meg og har man litt fantasi og vilje er det mulig og forstå det meste........... desuten lærer man raskt litt etter litt.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Hei
Er glad jeg ikke er født/bor i Tyskland... kan ikke et ord tysk  ::)   -  Derfor: er det noen som kan gi en kortversjon på Norsk av konklusjonen på Rondo Reden?
Forøvrig fristet til å lære meg tysk bare p.g.a. bladet
Mvh Jan I

N

nb

Gjest
Sender du den til meg på mail eller forteller meg hvor på nettet jeg kan finne den, kan jeg gi deg et "excecutive summary" av testen

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Sender du den til meg på mail eller forteller meg hvor på nettet jeg kan finne den, kan jeg gi deg et "excecutive summary" av testen
Har desverre hverken bladet,eller vet hvor jeg finner dette på nett. Lurte på hvis noen hadde dette
Mvh
Jan I

Classichifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2010
Antall liker
76
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
2
Noen som vet om tilsvarende blader på feks. Engelsk? England er jo vinyl land!!

Topp Bunn