Black Magic Revelation vs. skrotkabler

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
Nå har jeg byttet ut mine 15 år gamle Rega kabler til 10kr meteren med Black Magic Revelation med rhodiumspader. Gammelkableme er uterminerte, og endene er oksyderte. Grunnen til at jeg byttet var at det var nærmest umulig å skvise kablene fast på terminalene på Audio Researchen slik at det var konstant overhengende fare for kortslutning. Har blåst ei sikring... ::)
Lyden? Ingen forskjell. Men nå har jeg i det minste solid kobling... ;) Det ser også penere ut. Ingen salat.
Gammelt og nytt på bildet under.

Vedlegg

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Har fulgt med en par timer etter jobb her. Et spm, er dette en sånn derre YPPE tråd.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
room skrev:
Har fulgt med en par timer etter jobb her. Et spm, er dette en sånn derre YPPE tråd.
Nei. Det er min genuine erfaring...

A

Afterglow

Gjest
Det er det jeg har sagt hele tiden: BM er bare skrot... ::)

Nei, kan vi ikke heller snakke om noe seriøst? Ser du har et flott effekttrinn, får nesten tårer i øynene når jeg ser gode gamle VT-100. Hvilken versjon er det? Mk.I eller mk.2? Hva har du forresten ellers når det gjelder Cd-spiller og forforsterker?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.461
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Fint bilde, Voff. Var Regaene oksydert under isolasjonen også?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
FMG skrev:
Det er det jeg har sagt hele tiden: BM er bare skrot... ::)

Nei, kan vi ikke heller snakke om noe seriøst? Ser du har et flott effekttrinn, får nesten tårer i øynene når jeg ser gode gamle VT-100. Hvilken versjon er det? Mk.I eller mk.2? Hva har du forresten ellers når det gjelder Cd-spiller og forforsterker?

Den er en MkII ;D
Jeg har plugget en Ancient Audio Lektor IV CD-spiller direkte i effektrinnet. Men det går da mest på vinyl; en Nottingham Spacedeck med Lyra Argo i

Ripples....never come back ;D

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Jeg har selv ryddet litt i kablene mine - men det er PC-kabler. Et rot uten like, masse USB-skjøter. Nå er alt på stell med kabelgater, separerte signal og strømførende kabler. Plutselig ble det lettere å støvsuge under kontorpulten også. Samtidig har jeg nå endelig fått stappa kompenseringsfilter til høyttalerne INNI høyttaleren, og ryddet opp i kabler der også. Ser så mye bedre ut, men jeg har riktig nok ikke byttet kabler. Bare rydda litt. Det hjelper på humøret og dermed musikkopplevelsen - og så rask PC'en ble liksom. Godt humør og ryddige forhold påvirker opplevelsene våre ja :)

Vidar

A

Afterglow

Gjest
Voff skrev:
Den er en MkII ;D
Jeg har plugget en Ancient Audio Lektor IV CD-spiller direkte i effektrinnet. Men det går da mest på vinyl; en Nottingham Spacedeck med Lyra Argo i

Ripples....never come back ;D
ARC VT-100 mk.II er en klassiker, slår det aller meste! 8)
Du skal oppgradere mye før den blir noen flaskehals i systemet, det er sikkert!

mvh
FMG

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
FMG skrev:
Det er jeg aldeles og totalt og 100% inneforstått med... ;D ;D ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
De Rega-kablene hørte jeg hos en kompis engang; fant ut at de så godt som fjernet all bass ???

Mvh. RS

A

Afterglow

Gjest
Voff skrev:
FMG skrev:
Det er jeg aldeles og totalt og 100% inneforstått med... ;D ;D ;D
Egentlig så savner jeg vel mk.2'en litt, :'( men har nå anskaffet meg en BAT VK-75SE som skal være noe i samme gate... :)

Men for å fortsette litt: mk.2'en er så bra at den fortjener å jobbe sammen med det aller beste, jeg vil derfor gi deg et velmenende råd...
Hadde som sagt samme forsterker selv for et par år siden. Fikk da en Ancient Audio Lector IV på prøve og kjørte den rett i effekttrinnet. Vil beskrive lyden som litt gammeldags røraktig: flott mellomtone men med litt redusert dynamikk og litt avrunding øverst og nederst. Til mer man skrudde ned volumkontrollen, til mer gjorde dette seg gjeldende. Ikke helt sikker på om det er/var siste modell... men hvis det er samme utgaven så... Selvsagt har du en god og behagelig musikkgjengiver, ikke misforstå, men jeg er ikke i tvil om at med det effekttrinnet du har så har du mer å gå på når det gjelder både kilde og kabler.
Vet ikke hvilken signalkabel du bruker, men sammen med Ancient Audio tror jeg en Valhalla XLR signalkabel ha gjort susen! 8) Den bremser ikke dynamikken og runder heller ikke av hverken øverst eller nederst. Da jeg kjøpte denne kabelen så ble det meget overraskende den største forbedringen av lyden i mitt oppsett noensinne (Jeg byttet fra Transparent Reference RCA til Valhalla XLR). Som sagt: Bare et råd .... ;)

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Hva handler denne tråden om? Gikk inn pga overskriften men det er jo bare snakk om data cd og forsterker, ;) mulig du skulle forandre overskrift for for det
er jo mange som liker forsterkeren din mere en kablene dine..

mvh

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
R.Solhaug skrev:
De Rega-kablene hørte jeg hos en kompis engang; fant ut at de så godt som fjernet all bass ???

Jeg hadde B&W 801 Matrix Serie III før og de der kablene fjernet definitivt ikke bass!!! :eek:

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Voff skrev:
Nå har jeg byttet ut mine 15 år gamle Rega kabler til 10kr meteren med Black Magic Revelation med rhodiumspader. Gammelkableme er uterminerte, og endene er oksyderte. Grunnen til at jeg byttet var at det var nærmest umulig å skvise kablene fast på terminalene på Audio Researchen slik at det var konstant overhengende fare for kortslutning. Har blåst ei sikring... ::)
Lyden? Ingen forskjell. Men nå har jeg i det minste solid kobling... ;) Det ser også penere ut. Ingen salat.
Gammelt og nytt på bildet under.
Utrolig ???
Nesten så man skulle tro det var noe feil med elektronikken, eller ørene 8)

Er ikke noen stor MB-fan, men det er absolutt gode kabler som burde gitt et klart løft........... Om det ikke er en eller annen mismatch :eek:
Men å ikke høre forskjell i det hele tatt.....................??? ???

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Voff skrev:
R.Solhaug skrev:

Jeg hadde B&W 801 Matrix Serie III før og de der kablene fjernet definitivt ikke bass!!! :eek:
Jo så definitivt, selv om du ikke registstrerte det.

Mvh. RS

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Hvorfor fjerner Rega-kablene bassen, og hva er produsentens intensjoner med det? Sitter det et høypassfilter i dem?

Vidar

Topp Bunn