Bjørn Eidsvåg

F

FMG

Gjest
Vil på det varmeste anbefale Nåde av Bjørn Eidsvåg.
Kjente toner, men samtidig har han utviklet musikken videre. Farlig å si etter bare tre gjennomlyttinger, men jeg oppfatter dette helt klart som beste plata han har gitt ut så langt.  

Gleder meg til konserten i Ålesund i november. Det er alltid en stor opplevelse å høre kremmusikere som f.eks Børge Petersen Øverleir. Norges klart beste gitarist etter min mening. Husker for noen år siden da han tok helt av i en solo i den gamle steinkirka i Ålesund (flott akustikk forresten): Etterhvert begynte Bjørn Eidsvåg å kikke litt engstelig bort på han (ihvertfall virket det sånn...): Slutter han ikke snart?  ;D
For meg stjal Børge showet fullstendig den gang.  8)

Bjørn Eidsvåg har et band av topp musikere noe som hever musikken hans flere hakk. Etter siste plate stiller han for meg i samme gate som Kari Bremnes.

F

FMG

Gjest
Og lydmessig er den siste plata ikke langt unna å være på "live" konsert......

K

kiwi

Gjest
Har akkorat kjøpt den, har bare hørt den 1 gang men virket og være en fin plate :)

O

om.s

Gjest
Björn Eidsvåg "Nåde"..

Som en liten kommentar så synes jeg nesten denne er bedre enn Nåde, hans nest siste...

Bjørn Eidsvåg "En vakker dag"..

Forövrig skjönner jeg ikke helt kritikken mot dårlig lyd på "Nåde", den ligger i samme gode sporet som de seneste utgivelsene, imho...

mvh

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Björn Eidsvåg "Nåde"..

Som en liten kommentar så synes jeg nesten denne er bedre enn Nåde, hans nest siste...

Bjørn Eidsvåg "En vakker dag"..

Forövrig skjönner jeg ikke helt kritikken mot dårlig lyd på "Nåde", den ligger i samme gode sporet som de seneste utgivelsene, imho...

mvh
Hei,

Jeg synes også plata var grei, men må si at jeg også synes at det var noe lite spennvidde, var en ganske lik plate, en "hit" med Elvira og resten ganske enkel Eidsvåg.

Jeg synes fortsatt at de gamle platene som var noe mer "rocka" var bedre, men smak kan jo alltid diskuteres.
Jeg tilhører uansett den gruppen som kjøper det han utgir uansett.

Mvh
Geir :)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg liker også plater med litt mer rytmisk variasjon enn i de senere utgivelsene. Liker nok "rockepresten" bedre enn "visepresten" Bjørn Eidsvåg hvis jeg måtte velge mellom dem.

O

om.s

Gjest
Bjørn Eidsvåg er "tid for ettertanke" der mener jeg han gjør en bedre rolle som viseBjørn enn rockeBjørn....

mvh

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Kjøpte denne i helga, men må si det var til tider veldig dårlig lyd. Omtrent som om høytalerene var pakket inn i dyne. Meget lite oppløst i toppen og uklar lyd. Siste Vamp og Nordstoga er betydelig bedre. Måtte sette på de etter å ha hørt Eidsvåg for å "renske ørene"...
Er det bare jeg som sitter igjen med dette inntrykket?

-LE

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Kjøpte denne i helga, men må si det var til tider veldig dårlig lyd. Omtrent som om høytalerene var pakket inn i dyne. Meget lite oppløst i toppen og uklar lyd. Siste Vamp og Nordstoga er betydelig bedre. Måtte sette på de etter å ha hørt Eidsvåg for å "renske ørene"...
Er det bare jeg som sitter igjen med dette inntrykket?

-LE
Hei,

Dette nevnte også jeg i en annen tråd sammen med en annen så helt alene er du ikke.
Fint at du synes at Vamp hadde god lydkvalitet, synes tidligere at platene fra vamp var heller middels for lydkvalitet men med KORK med så har vel muligens produsenten lagt seg mer i selen.
Jeg får vel kjøpe denne å høre da.

Mvh
Geir :)

K

kiwi

Gjest
Nåde er en fin plate etter min mening men synes at Allemannsland er den beste han har gitt ut ;)

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg så han satt og signerte/promoterte plater i Sandvika før helgen, så ut som han kjeda seg. Det var ikke akkurat kø foran bordet hans for å si det sånn.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Noen som aner om den siste skiva til Eidsvåg er å få tak i på vinyl?

Topp Bunn