Bitperfect.. nytt program til OSX

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
Den legger seg bare som et ikon i menylinjen helt øverst. Du bruker itunes som normalt. Den tar seg av resten. Integrasjonen mot itunes er mer sømløs enn Pure Music, med den ulempen at både programmet og iTunes spiller av sangene samtidig (men det som itunes spiller høres ikke selfølgelig).

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Er iTunes ikkje bit-perfekt når 'Sound Enhancer', 'Sound Check' og EQ er av og volumet står på 100%?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
programmet bytter automatisk samplerate i audio/midi ved hi-rez og slikt

P

Parelius

Gjest
Man skrev:
Ikke her hos meg!

Hverken MIO (metric halo) eller audio/midi viser endringer når jeg går mellom forskjellige samplerate

S

Stereo_Mono

Gjest
Parelius skrev:
Man skrev:
Ikke her hos meg!

Hverken MIO (metric halo) eller audio/midi viser endringer når jeg går mellom forskjellige samplerate
Samme her. Det må endres manuelt ved bruk av M2 Tech Hi-Face
Bruker uansett Decibel. Enkelt, men virker å ha god lyd.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
Anbefales å ta et nytt kikk på dette programmet. Siste versjon er _veldig_ stabil her. Oppleves mer eller mindre som "iTunes-native".

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Har fulgt med på den tråden, men synes tilbakemeldingene har indikert "too bugy". Men, siden du (har tiltro til deg) synes den nå er akseptabel:

a) hvilken versjon har du lastet ned?
b) bruker du Lion eller 10.6.8?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
det er vel alltid siste versjon som ligger der. jeg mener det er 0.29
Bruker Lion. Den er megastabil... til en grad PM og de andre kan se laaaaaaangt etter. Jeg har sluttet å bruke andre program siden denne fungerer såpass bra.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Man skrev:
Anbefales å ta et nytt kikk på dette programmet. Siste versjon er _veldig_ stabil her. Oppleves mer eller mindre som "iTunes-native".
Bitperfect høres mer eller mindre ut som Amarra eller PM 1.8x etter min mening. Uansett en veldig elegant løsning. Kommer til å forsette å bruke PM 1.74 inntil det dukker opp noe som er like bra.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Jeg må si at BitPerfect var en særdeles positiv opplevelse. TOS-link fra MacMini til Hegel HD10 har aldri vært så bra som nå. :eek: Jukser litt med å kjøre 88.2, men det er jo lov. 8)

O

Oblivion

Gjest
BitPerfect.. et program til OSX som får iTunes til å fungere slik det burde

BitPerfect er kjøpt - testet og spiller minst like bra som PureMusic.
Fant bare et par bug med avspilling av 384k/32bit og upsampling til 384k/32bit.
Men 352.8k og upsampling til 352.8k/32bit fungerer som det skal.
Buffring (memory play) fungerer og er mye raskere enn PureMusic i å starte opp avspillingen :)

PS! Husk å slå av equalizer i iTunes (både OSX og Windows versjonene) før dere bruker iTunes til å spille musikk :eek:

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Noen som vet?
Kjøpte BitPerfect i går, og det gikk greit på iTunes. Men programmet kutter lyden fra Spotify slik at jeg må skru av BitPerfect for å høre musikk derfra. Noen som vet om det skal være slik eller om det er noe jeg har gjort galt?

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Det er slik det skal være. Den forholder seg bare til iTunes og kutter alt annet.

Det som for meg er det eneste interessante med BP er at den automatisk skifter samplerate (som de sier i Snåsa). Det trenger du jo ikke på Spotify.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Dr Dong skrev:
Det er slik det skal være. Den forholder seg bare til iTunes og kutter alt annet.

Det som for meg er det eneste interessante med BP er at den automatisk skifter samplerate (som de sier i Snåsa). Det trenger du jo ikke på Spotify.
Takk for kjapt svar. Da må jeg altså manuelt skru BP av når jeg ikke hører på iTunes... går fort noen kalorier på det.

Topp Bunn