Billie Jean

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hørte på P.I.L.S. på NRK P1 idag og fikk høre historien bak Michael Jackson's Billie Jean. Billie Jean var en kvinne som hadde fått tvillinger, og påstod at Jackson var faren til én av dem... Jaja - lov å prøve seg selvsagt.
Billie Jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one, but the kid is not my son
;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hør på Chris Cornell sin version så blir teksten mere i fokus.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Men er det sikkert at han er far til barna han påsto var hans tro?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Erfaring fra Sverige gir indikasjoner på at mellom 15% og 20% av barn har en annen far enn han som står i fødselsattesten. Jacko ville derfor i så fall ikke være den eneste som ikke var far til "sine" barn. :-\

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Spiralis skrev:
BT skrev:
Erfaring fra Sverige gir indikasjoner på at mellom 15% og 20% av barn har en annen far enn han som står i fødselsattesten. Jacko ville derfor i så fall ikke være den eneste som ikke var far til "sine" barn. :-\
Tror tallet var lavere, hvis jeg ikke husker feil - nærmere 5%
Det kom frem når man sjekket fedre som ville være organdonor for sine barn i forbindelse med nyretransplantasjoner. For å være donor i slike sammenhenger må man visstnok være nært beslektet.
En del fedre fikk altså beskjed om at de ikke egnet seg, men de fikk ikke vite årasken - at de faktisk ikke kunne være faren til barnet.
Likevel merkelig å tenke på at det muligens finnes en stastistisk standard som sier at i alle skoleklasser på 20 elever vil minst en elev ha en far, som ikke er far, men som alle tror er far. Også han selv. Bare mor vet bedre.....

Hadde jeg hatt muligheten til å tjene noen millioner USD skulle jeg gjerne påstått at jeg var min egen far, eller at jeg var Michael Jacksons mor.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Gunzi skrev:
Et raskt Googlesøk sier 5% i Sverige, samtidig viser det at i Sveits er tallet ca 1%.
Mao "Svenska Synden" finnes !! ;D

Vil dog si til mitt forsvar at jeg leste tallet 15-20% i DB eller VG for noen år siden. Men selvsagt var det naivt av meg å ta hovedstadspressen på alvor. Burde jo vite at de er ganske så uetterrettelige. ;D

( Og nå har jeg tråkket minst en journalist på HFS alvorlig på tærne! ;D ) Unskyld da. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Spiralis skrev:
Gunzi skrev:
Et raskt Googlesøk sier 5% i Sverige, samtidig viser det at i Sveits er tallet ca 1%.
Mao "Svenska Synden" finnes !! ;D

Vil dog si til mitt forsvar at jeg leste tallet 15-20% i DB eller VG for noen år siden. Men selvsagt var det naivt av meg å ta hovedstadspressen på alvor. Burde jo vite at de er ganske så uetterrettelige. ;D

( Og nå har jeg tråkket minst en journalist på HFS alvorlig på tærne! ;D ) Unskyld da. ;)
Skjønner ikke hvem du liksom skal ha tråkket på tærne. ::) Mulig du har lest både det ene og det andre både her og der, selv om jeg mistenker de som kritiserer "sladrepressen" mest, er de som leser den minst.
Saken som renner i hu i mitt hode og som sikkert har avstedkommet ymse tall på fenomenet, er den TV 2 har kjørt flere reportasjer på (i vinter). Mathias Davidsen som vil gå til sak for å få vite hvem som er hans biologiske far. Er ikke noe i den forbindelse du husker da, i din lett komatiske døs i godstolen foran dopkassa. :-*

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Touche Eros! :D :D

Du er flink med ord, den rosen skal du ha. ;)

Nei du, den saken jeg tenker på ligger "noen" år tilbake i tid og dukket vel egentlig opp i forbindelse med noe "mas" om barnebidrag og "mannsdiskriminering" og slikt. Det var en smule mas en kort tid etterpå om "utro" kvinner etc før det hele kokte bort i kål. Eller var det en av Mette Maris kjoler som fanget interessen. ;D

Når det gjelder Oslo avisene så er jeg en ganske fast leser. Etter at de ble såvidt omfatende på nett kjøper jeg ikke så ofte lenger, men jeg kjøper ganske fast på fredag, lørdag og søndag. Da står det ganske mye i diverse bilag som ikke er like tilgjengelig på nett. Når det gjelder "Se&Hørifiseringen" av spesiellt VG ( DB har også sine svin på skogen her ) så er det nok ikke helt rettferdig å bare skyte på avisen og journalistene.

Journalisten må nesten skrive om/dekke den saken han får beskjed om å dekke. Slik er det bare. Redaktøren må faktisk sende folk ut for å dekke de sakene som får folk til å kjøpe blekka slik at annonsørene er villige til å betale for annonser. Avisene driver ikke "BlåKors", det er foretningsforetagender som helst skal gå med overskudd. Konkulsjonen må vel dessverre bli at synderen har er publikum som "ønsker" Se&Hør i stort format og på dårligere papir. Det er "vi" kundene som har størstedelen av skylden for at avisene våre forfaller. Vi er blitt et "mett" folkeferd med hang til Grandiosa og Big Mac og som ikke lenger klarer å ta med seg livets mer seriøse, intelektuelle og kanskje forfindede sider. Kort sagt vi ( aviskjøperne ) blir dummere!!

Det er ikke avisenes ansvar å dra oss opp av denne gjørma av Hotell Cæsar og fastfood! Da må man nok se andre steder.

Topp Bunn