Begynner å ta litt form for prosjektet mitt her. Innkjøpt så langt er et par med Neo8, 4 x Seas P21REX/DD og 4 x Seas 8" passive radiatorer (litt usikker på typebetegnelse - brukte elementer dette her).
Jeg har også skisset litt på kabinett, og (etter et snev av inspirasjon fra andre konstruksjoner...) har jeg kommet med opp med dette så langt:
og bakfra:
Volum for basskassen ligger på rundt 50 liter netto, dvs. 25 liter for hvert par med P21 med PR, tror det skal være et greit utgangspunkt for å tune inn en bra respons. Mulig jeg kan gå litt ned på størrelse også. Jeg har plassert PRene på baksiden her, alternativet vil være å legge en på hver sidevegg. Burde funke bra ift å kansellere vibrasjoner, om det er bedre eller dårligere ift respons i rommet er jeg usikker på. Synspunkter?
Diskant er ikke innkjøpt enda - her er jeg litt i tvil. Neo 3 er en åpenbar kandidat, men ettersom Neo 8 åpner for å dele rimelig høyt kan vel kanskje også Hivi RT1C-A være en mulighet?:
http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=10
Følsomhetsmessig matcher denne i følge databladene Neo 8 rimelig bra, skulle ikke være altfor vanskelig å få disse til å spille sammen?
Jeg kommer til å dele aktivt et sted mellom 800 og 1k mellom Seasene og Neo 8, og mellom mine nåværende subber og Seasene (Et sted rundt 80 tenker jeg). Skulle gjerne ha delt aktivt mellom Neo 8 og diskant også, men siden DCXen kun har 3 kanaler for hver side så må det bli passivt til jeg får en annen filterløsning på plass.
Toppen blir en liten utfordring snekkermessig - mulig jeg skal betale noen med skikkelig sag for å ta jobben med å skjære ut platene til den - er noen mindre morsomme vinkler å håndsage der... :